Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 Jeg er så sliten og lei av å prestere, vokse, ha enorme, uoppnåelige ambisjoner at jeg spyr. Hva er galt med å «lande» og være fornøyd med det? Hvorfor skal jeg være så «sulten» til enhver tid? Anonymkode: 93ab6...91a
gale damen Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 Det er helt ok å være middelmådig. De fleste av oss er jo nettopp det 🙂
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 Ingenting, prøver å være bare god nok hver dag og ikke presse meg selv unødvendig Anonymkode: 3e2d5...39f
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #4 Skrevet 14. august 2018 Jeg har i mange år tenkt jeg ikke er de andre verdig fordi de har mer suksess enn meg på alt. Etter en runde på dps så har jeg endelig landet og blitt mer tro på at mitt liv er like mye verdt som deres. Det ligger i vårt eget hode. Jeg higer ikke lengre etter å bli som de andre. For det er bra nok i litt liv også. Bare annerledes. Anonymkode: e2402...9a6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #5 Skrevet 14. august 2018 Ah, takk. Jeg bare er så lei av å føle at jeg må hige etter noe mer, prestere, vokse, «være sulten,» når jeg egentlig er mer enn nok fornøyd her jeg er. HI Anonymkode: 93ab6...91a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #6 Skrevet 14. august 2018 Jeg er så enig med deg! Jeg er fornøyd med livet mitt, med familien og jobben. Har som mål å være en god nok mamma og en god nok arbeidstaker. Har ingen ønsker om å avansere i jobben, liker den jeg har. Ønsker meg ikke spennende hobbyer eller perfekt hjem. Trives med skogsturer, boka mi og venninner. "Sulten" brukt i denne sammenhenger er forøvrig ett av de dummeste uttrykkene jeg vet om. Anonymkode: 92899...501
CherryC Skrevet 14. august 2018 #7 Skrevet 14. august 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Sulten" brukt i denne sammenhenger er forøvrig ett av de dummeste uttrykkene jeg vet om. Anonymkode: 92899...501 Helt enig. Sjefen min bruker dette ordet. Gjerne til folk som ikke har levert tallene de skal; «er du ikke sulten nok?». «Du må være mer sulten». Til HI, middelmådig er å snakke ned seg selv. Du er ikke middelmådig selv om du ikke hele tiden jager etter noe mer. Slapp av! Prøv å lære deg å nyte , ikke bare yte.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #8 Skrevet 14. august 2018 Ingen ting galt i å være middelmådig. Problemet begynner først når vi får en jantelov som premierer og dyrker middelmådighet, og som frykter det briljante. Se på presidentvalget i USA, for eksempel: jo mer platt, plump, enkel og gjennomsnittlig man er, desto mer sannsynlig at man blir valgt. Å være begavet, gjennomtenkt, velutdannet, velformulert: føles truende for mennesker som dyrker middelmådighet. Å være middelmådig er ikke galt. Bare ikke gjør det til et ideal. Man må innse at store oppgaver bør gjøres av store begavelser, og heller trekke seg når man vet man kun er sånn midt på treet. Anonymkode: 695b2...9cd
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #9 Skrevet 14. august 2018 Jeg er en helt vanlig arbeidsmaur. Jeg gjør mye bra, noe middelmådig og litt dårlig arbeid. Og det er helt greit! Anonymkode: fab06...635
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå