Gå til innhold

Bytte navn på 10uker gammel baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff......jeg er så i tvil ang navnet vi har valgt til veslejenta vår 🙈 jeg elsket navnet hele svangerskapet, men sitter nå og føler at navnet er ødelagt da ingen uttaler det riktig 🙈😢 hun heter Emmeli, men folk sier emmeline, emelie. Emilie osv......... og jeg synes det er «vondt» å skulle korrigere familie og venner hele tiden 🙈 føler det vil være lettere å bytte til et annet navn som vi hadde på navneliste vår..... 

Anonymkode: 3644b...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der blir bedre etter hvert. 

Et av barna mine heter Amelia. Hun ble kalt litt diverse før folk skjønte at hun het det. Nå er hun et par år og det har gått seg til. Når folk blir ordentlig kjent med henne, så går det nok over. Ville ikke byttet på grunn av det. 

Anonymkode: 8e9b6...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bytte navn gjør det fordi du vil. Emmeli er ikke vanskelig å uttale. Fint navn og folk får øve så de lærer seg det.

 

vi har en nuztuiwentail på jobben, det er vanskelig å uttale det.

Anonymkode: 7d7fd...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...Jeg vet neimen ikke. Du får kanskje en forsmak på noe hun vil oppleve hele livet.

Emily ville nok blitt uttalt mer riktig.

Anonymkode: 7e395...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er jo ikke noe galt med navnet, men det ser jo ut som du har bommet på stavingen!

Emily vil være mer korrekt staving og uttalen vil være tilnærmet lik

Anonymkode: 096d1...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er jo ikke noe galt med navnet, men det ser jo ut som du har bommet på stavingen!

Emily vil være mer korrekt staving og uttalen vil være tilnærmet lik

Anonymkode: 096d1...7e2

Nei, Emily sies jo emmily, mens trådstarters Emmeli sies emmeli. Stor forskjell.

Anonymkode: 1d35f...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmeli er nydelig hi, de som ikke får med seg dette nå er teite. Det vil gå seg til!

Anonymkode: 1d35f...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Emily sies jo emmily, mens trådstarters Emmeli sies emmeli. Stor forskjell.

Anonymkode: 1d35f...f4a

Her jeg bor uttales Emmeli og Emily stort sett likt

Anonymkode: 519e1...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor uttales Emmeli og Emily stort sett likt

Anonymkode: 519e1...fe2

Okei så gjør dere det, mem det er jo feil. På bokmål gjør man ikke det, heller ikke her jeg bor i midtnorge.

Anonymkode: 1d35f...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor uttales Emmeli og Emily stort sett likt

Anonymkode: 519e1...fe2

Jeg leser, og uttaler Emmeli og Emily på to forskjellige måter. Så forskjellig at jeg synes Emmeli er et fint navn, mens jeg egentlig ikke liker Emily noe særlig, synes det blir litt kjedelig. Emmeli vil jeg uttale med trykk både på m og på i, og med en tydelig e. (Emm- e-li) Mens Emily får en litt fornorsket versjon av den engelske uttalen. 

Anonymkode: 21a2d...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du egentlig liker navnet synes jeg du skal fortsette å korrigere. Folk vil nok gi seg etterhvert.

Anonymkode: 21a2d...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei så gjør dere det, mem det er jo feil. På bokmål gjør man ikke det, heller ikke her jeg bor i midtnorge.

Anonymkode: 1d35f...f4a

Jeg bor på Østlandet og uttaler de likt, bortsett fra e/i.

Anonymkode: f6e58...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan uttaler man navnet ? Emmeliii?

Her jeg bor, bodd i flere byer i Østfold, uttaler vi Emmeli og Emmeliy likt. 

Anonymkode: 1f58e...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ.. emmeli er jo et helt vanlig navn (og fint!). 

Hadde nok skrevet det Emily selv, men det er et flott navn og alt det går seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Emily sies jo emmily, mens trådstarters Emmeli sies emmeli. Stor forskjell.

Anonymkode: 1d35f...f4a

Man hører strengt tatt ikke forskjell. Jeg sier det helt likt. Det er vel INGEN SÅMM SNAKKER SÅNN Å SÅMM SIER EMMIILLY ELLER EMMEEELI. 

De fleste snakker helt normalt og vil si emeli til begge. Om man så sier emily så høres det akkurat likt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff......jeg er så i tvil ang navnet vi har valgt til veslejenta vår 🙈 jeg elsket navnet hele svangerskapet, men sitter nå og føler at navnet er ødelagt da ingen uttaler det riktig 🙈😢 hun heter Emmeli, men folk sier emmeline, emelie. Emilie osv......... og jeg synes det er «vondt» å skulle korrigere familie og venner hele tiden 🙈 føler det vil være lettere å bytte til et annet navn som vi hadde på navneliste vår..... 

Anonymkode: 3644b...bb9

Emmeli er et nydelig navn!! Folk lærer seg navnet etter hvert. Min sønn har et helt vanlig navn, men bestemor kalte han for noe annet lenge fordi hun hadde hørt feil hver gang😅 Hun vet hva han heter nå da 😛

Anonymkode: 39f23...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff......jeg er så i tvil ang navnet vi har valgt til veslejenta vår 🙈 jeg elsket navnet hele svangerskapet, men sitter nå og føler at navnet er ødelagt da ingen uttaler det riktig 🙈😢 hun heter Emmeli, men folk sier emmeline, emelie. Emilie osv......... og jeg synes det er «vondt» å skulle korrigere familie og venner hele tiden 🙈 føler det vil være lettere å bytte til et annet navn som vi hadde på navneliste vår..... 

Anonymkode: 3644b...bb9

For noen merkelige folk dere har rundt dere. Emmeli er jo et helt vanlig navn, ingen grunn til å ikke klare å uttale det. Emmeline og Emilie er jo to helt andre navn.

Anonymkode: 519e1...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leser, og uttaler Emmeli og Emily på to forskjellige måter. Så forskjellig at jeg synes Emmeli er et fint navn, mens jeg egentlig ikke liker Emily noe særlig, synes det blir litt kjedelig. Emmeli vil jeg uttale med trykk både på m og på i, og med en tydelig e. (Emm- e-li) Mens Emily får en litt fornorsket versjon av den engelske uttalen. 

Anonymkode: 21a2d...3ae

Helt enig med 3ae

Anonymkode: 760a8...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Emily sies jo emmily, mens trådstarters Emmeli sies emmeli. Stor forskjell.

Anonymkode: 1d35f...f4a

Enig. Jeg sier ikke Emmeli når jeg leser Emily.

Anonymkode: 32e31...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tøystykke skrev:

Man hører strengt tatt ikke forskjell. Jeg sier det helt likt. Det er vel INGEN SÅMM SNAKKER SÅNN Å SÅMM SIER EMMIILLY ELLER EMMEEELI. 

De fleste snakker helt normalt og vil si emeli til begge. Om man så sier emily så høres det akkurat likt ut.

Em- i -ly sies altså ikke Em - E - LI. 

Anonymkode: 32e31...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...