Gå til innhold

Er dette forsvarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forsvarlig at ett barn på 7 år er alene hjemme i 9 timer? 

Anonymkode: abe74...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 87116...ca8

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 7c1e9...e31

Skrevet

Selvfølgelig ikke . 

Anonymkode: 18647...a94

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig ikke . 

Anonymkode: 18647...a94

Om du leser i den andre tråden så ser du dessverre flere som synes det er helt greit at en 7 åring er alene hjemme i ni timer. 

Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Og som jeg svarte i den forrige tråden så kan bvt hjelpe til med å betale for plassen dersom man ikke har råd selv. 9 timer er for lenge. Det ender garantert med understimulering både fysisk og mentalt.

Anonymkode: c4fc5...b39

Skrevet

Det kommer ann på barnet, hvor du bor og evt hvilke avtaler som finnes med naboer. Jeg har hatt mine barn hjemme en arbeidsdag og ser ikke problemet. Naboene vet dette, så de holder ett øye uten å passe på. Nabokona borti gata vet dette, vi gir alltid den andre en mld når de er hjemme alene. Unger i samme klasse, så alle kjenner hverandre. Nå er ungene tennåringer, men vi sender hverandre fortsatt mld når vi skal være lenge vekk. 

Unger er forskjellige og det er det viktigste å tenke på. Jeg hadde stebarn som ikke torde å være hjemme alene, selv ikke når hun var blitt 16år. Om mine barn var hjemme var det helt greit, selv når de var små. Hun gikk på sfo når mine gikk rett hjem fra skolen. Så det å bare se på alder blir feil, for unger er veldig forskjellige. I skrivende stund kom minste ut og lurte på om jeg ikke skulle ha varetelling på jobb snart. Så da måtte jeg jo spørre om hun håpet på en kveld alene hjemme, og det stemte. 

Anonymkode: a5a19...b16

Skrevet

Nei.

Selv med naboer som passer på synes jeg de må være eldre før de er alene så mange timer.

Anonymkode: 18b26...c7c

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Anonymkode: aed82...72b

Skrevet

Godt det ikke er vanlig å la en 7 åring være så mange timer alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...