Gå til innhold

Oppdrettsnæringa - for en mafia!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, særlig. Finnes ikke ei næring som er mere overvåket og  som er blitt "friskmeldt" Gleder meg til norske gårdsbruk blir sett på meg lupe. Da blir det bråk! Spiser oppdrettsfisk med beste samvittighet 

Anonymkode: 62845...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke oppdrettsfisk er noe godt. Får dessuten vond smak i munnen av at den er foret opp på soya som er fraktet rundt halve jorda...

Anonymkode: a8551...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôret fraktet halve jorda rundt, lus og lusemidler ødelegger for alt annet liv i havet, store penger havner på få hender, lobbyister med altfor stor makt truer og manipulerer..

Anonymkode: f1841...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre ikke. Skulle ønske det fantes et godt alternativ, men det ville nok blitt for dyrt for oss. Vi spiser ørret fisket i fjellvannet ved hytta, og sjøfisk fra den lokale fiskeren. Ellers blir det lite sjømat/fisk på oss. 

Anonymkode: f835a...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre gjelder det mye annet og. Jeg boikottet kylling i mange år etter å ha sett dokumentaren om hvordan kylling i Norge har det. Visste dere at de høstes inn med en skurtresker? Altså harves inn som om de var korn? Det er grusomt. 

Og så har vi svineindustrien der bilder fra en gård på sørvest-landet avslørte at dyra dør i sin egen møkk. 

Nei, det er jævlig. Jeg vet ikke hva jeg skal spise. 

Anonymkode: b3d39...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling bør dessuten håndteres og tilberedes med hansker pga ESBL..jeg spiser kun kylling som er grillet på forhånd. Jeg liker ikke tanken på at kyllingfilet må vaskes før man steker den. Og at hele kjøkkenbenken bør vaskes ned med en gang etter man har hatt filet på kjøkkenet.. 

 

Anonymkode: dc934...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kylling bør dessuten håndteres og tilberedes med hansker pga ESBL..jeg spiser kun kylling som er grillet på forhånd. Jeg liker ikke tanken på at kyllingfilet må vaskes før man steker den. Og at hele kjøkkenbenken bør vaskes ned med en gang etter man har hatt filet på kjøkkenet.. 

 

Anonymkode: dc934...c9e

Må man, det har jeg aldri gjort

Anonymkode: b6314...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett hvor RØDE enkelte laksebiter er? Ikke bra, de sprøyter det fullt av fargestoff. Det er en av grunnene til at jeg er allergisk mot laks, fargestoffet de tilsetter for å få den til å se "fin ut". Hørt noe så dumt?

Anonymkode: fcba7...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.dagbladet.no/mat/mystisk-kollaps-skaper-dramatisk-rekedod---vanskelig-a-fa-ferske-reker-neste-sommer/70091829

Nå må det bli slutt på at enkelte tjener seg styrtrike på bekostning av våre felles ressurser. 

Anonymkode: f835a...317

Ja, hvor er norske myndigheter??

Anonymkode: f1841...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvor er norske myndigheter??

Anonymkode: f1841...980

I lomma på fiskekaksene, vil jeg tro🙁

Anonymkode: f835a...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo hatt en smart fiskeriminister inntil nylig. Vet ikke om den nye er noe bedre 😣

Anonymkode: 24ff0...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...