Gå til innhold

Dere som maler bilder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken maling foretrekker du? Olje eller akryl? (eller annet?) Grunner du hele lerretet med hvit maling, eller en farge som passer sammen med fargene du skal bruke over? 

Jeg malte litt da jeg var tenåring. Gikk blant annet på malekurs, men det meste har jeg jo glemt. Ønsker å starte opp igjen da jeg er sykemeldt i en periode. Trenger noe å fylle dagene med. Burde kanskje melde meg opp på et kurs igjen, men i første omgang vil jeg prøve og feile litt selv :) Tips mottas med et stooort takk😊

Anonymkode: b3bbe...4fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maler med akryl, enklere for nybegynnere. Kjøp et lerret, de er ofte allerede grunnet. 

Ta utgangspunkt i et bilde du vil male, landskap, person, ansikt eller annet. Så er det bare å hive seg på og sette i gang. Blir du ikke fornøyd så grunner du over igjen og starter på nytt.

Nyt prosessen, ikke resultatet! Først og fremst.

Anonymkode: fb5ad...a3c

Skrevet

Gå på YouTube, søk opp feks Jane Font, Clive5art, the art sherpa... De er akrylmalere med gode tutorials og forklaring (og om materialer) for nybegynnere. Jeg startet der når jeg tok opp maling igjen for noen år siden :) 

Nå maler jeg både olje og akryl. Begge har sine egne fordeler og ulemper. Selv på kjøpelerret som nevnt over har jeg alltid gesso -De er nemlig sjeldent jevne. Lager min egen gesso, med forskjellige teksturer (grov/fin) og farger alt ettersom hva slags inntrykk jeg vil ha.

og så er det forskjell på grunnarbeidet jeg legger i noe jeg bare maler for meg selv, eller når jeg maler bestillinger (da tar jeg betalt, og har bedre kvalitet både på lerret og maling) 

Anonymkode: 227b1...4fb

Skrevet

Kjenner ei som maler bilder, du kan se på bildene hennes på Instagram for inspirasjon. "artbysarakronholm"

Anonymkode: 2e4cf...5e2

Skrevet

Akryl eller akvarell foretrekker jeg, men har fått et helt nytt liv etter jeg kjøpte et tegnebrett :) mye lettere å spontant lage et bilde.

Anonymkode: d9ee9...92e

Skrevet

Tusen takk for svar, skal sjekke ut alle sidene dere har nevnt😊 Hi

Anonymkode: b3bbe...4fa

Skrevet

Akryl eller akvarell, jeg har ikke tolmodighet til olje. Hva og hvordan avhenger i hva jeg vil gjøre. Sjeldent jeg grunner, men drt kmmer igjen på hva jeg skal gjøre. 

Vil anbefale deg å prøve deg frem så du finner det du liker og hvilke teknikker du liker. 

Anonymkode: 0fbc9...9be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...