Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #1 Skrevet 13. august 2018 Og få nok selvtillit? Jeg har slitt med dette hele livet og fordi jeg fikk endel kommentarer på at jeg ikke var pen nok når jeg var tenåring, så har jeg alltid følt at jeg har hatt liten verdi fordi jeg ikke er pen nok. At folk egentlig ikke liker meg noe særlig fordi jeg er litt stygg. Så noen dager er bra mens andre dager er skikkelig dårlige. I tillegg så har jeg nettopp utdannet meg til yoga instruktør, og sliter veldig med selvtilliten når jeg gir kurs. Føler meg dårligst av alle, snubler i ordene noen ganger og føler at jeg ikke kan noenting! Jobber på et studio men er selvstendig næringsdrivende så jeg blir nødt til å få dere til å funke. Men jeg klarer ikke å fjerne de tankene som drar meg nedover og gjør meg så lite verdt i mine egne øyne. Jeg prøver å skyve alt til side og ignorere tankene og det går bedre. Men de kommer hele tiden tilbake, d er så slitsomt! Noen råd? Hvorfor tenker jeg at folk ikke liker meg pga utseende.....eller personligheten.....noen ganger føler jeg St jeg oser usikkerhet så det er til å ta og føle på for andre. Anonymkode: 5f7d1...b65
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #2 Skrevet 13. august 2018 Har du snakket med en profesjonell? Det kan være det kunne ha hjulpet deg. Jeg ble selv utsatt for noe mobbing som barn og ungdom, men er velsignet med veldig god selvtillit. Jeg vet ikke om det er noe man bare kan få, men jeg vet at man kan jobbe med tankesettet sitt. Her er noen viktige tanker du kan minne deg selv på: - Alle har noe. Alle har en svakhet, en historie, noe baggasje. - De fleste er mer kritiske til seg selv enn til andre. - Du har mange gode kvaliteter. Skriv dem ned på telefonen feks, og hent dem frem når du trenger å bli minnet på dem Og omgi deg med mennesker som bygger deg opp og som gir deg glede og energi. Anonymkode: 95f43...e17
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du snakket med en profesjonell? Det kan være det kunne ha hjulpet deg. Jeg ble selv utsatt for noe mobbing som barn og ungdom, men er velsignet med veldig god selvtillit. Jeg vet ikke om det er noe man bare kan få, men jeg vet at man kan jobbe med tankesettet sitt. Her er noen viktige tanker du kan minne deg selv på: - Alle har noe. Alle har en svakhet, en historie, noe baggasje. - De fleste er mer kritiske til seg selv enn til andre. - Du har mange gode kvaliteter. Skriv dem ned på telefonen feks, og hent dem frem når du trenger å bli minnet på dem Og omgi deg med mennesker som bygger deg opp og som gir deg glede og energi. Anonymkode: 95f43...e17 Hi Takk for gode råd, skal tenke litt på de. Saken er at jeg er full klar over min egen verdi og også at andre har sitt å stri med og at ingen er perfekte. Likevel så kommer den stemmen i hodet mitt hele tiden, som snakker meg ned og mener at jeg ikke er flink til noenting. Jeg klarer også å begrunne dette fint når jeg ser hva jeg har gjort i livet mitt. Angående yoga f eks så har jeg kommet meg betraktelig men fikk beskjed av læreren min at hun aldri trodde jeg skulle klare det men at hun er imponert over at jeg har klart å holde på de få kundene jeg har. Dette ble jeg glad for, men samtidig så er det eneste jeg sitter igjen med at hun også faktisk ikke trodde på meg og at hun tenkte at jeg var "udugelig". Jeg vet at jeg kan så mye mere, men jeg vet også at jeg er såpass introvert at jeg føler meg utilpass i samfunnet hele tiden. Profesjonell hjelp? Har egentlig ikke lyst til å gå til psykolog fordi jeg VET alt de kommer til å si....jeg vet hva jeg må gjøre: snakke meg opp, skyve tankene til side, konsentrere meg om det jeg gjør bra, ha fokus på dette, akseptere at jeg gjør feil osv. Men jeg klarer ikke å sette det ut i praksis, bare tidvis, resten av tiden er jeg usikker og føler meg uverdig til dette livet. Anonymkode: 5f7d1...b65
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #4 Skrevet 14. august 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Profesjonell hjelp? Har egentlig ikke lyst til å gå til psykolog fordi jeg VET alt de kommer til å si....jeg vet hva jeg må gjøre: snakke meg opp, skyve tankene til side, konsentrere meg om det jeg gjør bra, ha fokus på dette, akseptere at jeg gjør feil osv. Du skal ikke kimse av verdien av at noen andre forteller deg disse tingene, mot at du forteller dem til deg selv Og samtidig er det jo ikke bare dette en psykolog vil gjøre. Èn ting vi gjorde hos min psykolog var å snakke om hverdagen. Hva har skjedd, hvorfor skjedde det og hvordan føltes det for meg. Deretter prøvde vi å rydde opp i min forståelse av situasjonen vs. andres forståelse, og til slutt innså jeg at alle disse små situasjonene hvor jeg tolket det som at andre syns jeg var både dum, klein og teit, så gjorde de mest sannsynlig ikke det. Det foregikk kun inni mitt eget hode. Får du en god psykolog kan det absolutt være mye hjelp i det! Anonymkode: 2a033...95e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #5 Skrevet 14. august 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skal ikke kimse av verdien av at noen andre forteller deg disse tingene, mot at du forteller dem til deg selv Og samtidig er det jo ikke bare dette en psykolog vil gjøre. Èn ting vi gjorde hos min psykolog var å snakke om hverdagen. Hva har skjedd, hvorfor skjedde det og hvordan føltes det for meg. Deretter prøvde vi å rydde opp i min forståelse av situasjonen vs. andres forståelse, og til slutt innså jeg at alle disse små situasjonene hvor jeg tolket det som at andre syns jeg var både dum, klein og teit, så gjorde de mest sannsynlig ikke det. Det foregikk kun inni mitt eget hode. Får du en god psykolog kan det absolutt være mye hjelp i det! Anonymkode: 2a033...95e Hi Kimser vel ikke av det men har prøvd det før og husker at jeg tenkte at det hun sa var så åpenlyst for meg, og at jeg satte det i praksis men at den stemmen som snakker meg ned og synes jeg er dårlig på alt er så mye sterkere. Bemerker at det går veldig opp og ned og at det funker i perioder...men så er det rett ned i kjelleren igjen og jeg mister troen på meg selv. Anonymkode: 5f7d1...b65
Anonym bruker Skrevet 14. august 2018 #6 Skrevet 14. august 2018 Jeg tror du har litt depressiv personlighet. Du ligner meg, slik jeg var før. Alt var egentlig helt greit og jeg visste at jeg var verdt noe og slike ting, men likevel hadde jeg tunge tanker og syns jeg selv var udugelig. Jeg husker jeg kunne ligge på sengen, helt tom i blikk og tung i kroppen og bare være nedstemt. Hva hjalp meg? Jeg flyttet fra daværende samboer, han var ikke så god for meg. Han likte en annen versjon av meg enn den jeg var. Jeg begynte å trene. Jeg hatet det men nå elsker jeg å trene og løpe i skog/fjell og i konkurranser. Jeg får veldig mye energi av å løpe og trene. Føler meg veldig heldig som får gjort det. Det tok en del tid med opptrening for å komme til nivået hvor jeg får ENERGI av å trene. Men jeg merker fort tungsinnet kommer snikende om jeg slutter en 4-6 ukers tid. Anonymkode: 4494f...0ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå