Gå til innhold

Kortere menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått fra 6 dagers menstruasjon og helt regelmessig syklus til uregelmessig syklus, lengre syklus, og 2-3 dager menstruasjon. Ikke ekstra stress i bildet. Hva kan være årsaken til dette? Er ikke 30 år enda. 

En typisk menstruasjon tidligere kom akkurat på tiden (30 dagers syklus ca), og varte i 6 dager. Da blødde jeg så intenst at jeg måtte gå med nattbind fra første til siste dag. Holdt ofte ikke gjennom natten. 

De siste månedene, kanskje 3-4 månedene, har den vært uregelmessig og kortere. 2-3 dager bare, og da blør jeg sparsommelig. Som sagt, hva kan egentlig være årsaken til noe sånt? Har ikke vondt noe relevant sted. Blodprøver viser ikke noe galt (har ikke sjekket for noe spesifikt, men tok en haug med blodprøver i juni der alt de fant var forhøyet urinsyre)

Anonymkode: d2894...a97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være alt fra stress, reise og tilfeldigheter til infeksjoner og hormonforandringer. Hadde sjekket stoffskiftet og bedt om sjekk hos gynekolog. Mest sannsynlig er det ikke noe, men greit å få det avklart :)

Om du går på p-pille/minipille kan det også være en bivirkning. 

Anonymkode: 15fb1...e77

Skrevet

Det skjedde med meg også, det kunne ved noen menstruasjoner nesten bare komme brunt blod i stedet for rødt og jeg blødde plutselig bare i 2-3 dager. Tidligere blødde jeg mer rikelig og i en lenger periode. Det startet da jeg var 28 år, hadde da stått på p piller sammenhengende i 13 år. Jeg var til mange undersøkelser, men de fant ikke noe galt. Ble gravid i 2. prøveperiode da jeg var 32, så det hadde ikke noe med fertilitet å gjøre heller. Bruker du hormonell prevensjon? 

Anonymkode: f6cf0...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...