Gå til innhold

Fikk dere overgangsstønad?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gå fra samboer, vi har 2 barn sammen på 5 og 10 år.

Ser man kan søke om såkalt overgansstønad, men er det alle som får dette?Jeg fyller de kriteriene som står der...

Hvor mye utgjør det eventuelt i mnd?

Anonymkode: 52381...b6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å ta seg en jobb?

Anonymkode: 81f97...186

Skrevet

Du skaffer deg selvfølgelig en jobb. 

Anonymkode: e9a7c...a68

Skrevet

Jeg jobber hver dag jeg!

Det står minst 50% jobb og jeg har 90%............hva skulle du frem til?

Skrevet

Hvor står det at jeg ikke jobber?🤔Som sagt jobber jeg 90% fast i tillegg til mye ekstra.Jeg er ny i dette og spør for å få mere innblikk i hva jeg har krav på.

Har aldri før mottatt noe fra NAV, ikke vært sykemeldt heller.

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg jobber hver dag jeg!

Det står minst 50% jobb og jeg har 90%............hva skulle du frem til?

hva skal du med stønad når du jobber?

Skrevet

Har man ikke krav på det da?🤔det er mye utgifter alene med 2 barn og alt man har

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Har man ikke krav på det da?🤔det er mye utgifter alene med 2 barn og alt man har

Ex-mannen skal vel bidra?

Skrevet

Det håper jeg han gjør....håper noen som har fått dette/ikke fått kan svare☺️

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke! 

Anonymkode: 0c896...a2c

Skrevet

Du får selvfølgelig ikke overgangsstønad når du har full jobb. Herregud. Du får legge lista etter lønna sånn som alle andre må. Klart du må regne med det blir trangere når det kun er en inntekt i omløp, det sier seg selv. 

Skrevet

Det avhenger av hvor mye du tjener.

Anonymkode: f1cbe...44f

Skrevet

Det var bare et spm🙈 Jeg har som sagt aldri mottatt noe fra nav så jeg aner ikke hva jeg har krav på.

Ja klart lista må justeres ned, men har man krav på noe så hvorfor skal ikke jeg også kunne få det som har jobbet og vært selvstendig siden jeg var 13?Man blir tatt med en gang av enkelte her.

Skrevet (endret)

Det du har krav på er en extra  barnetrygd, barnebidrag fra far og mulig redusert oppholdsbetaling i bhg og sfo.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Tusen takk for svar Mamma_til_2☺️ Da ble jeg litt klokere😉skal se litt mer på nav sine sider👍🏻

Skrevet

Skal barna bo mest hos deg?

Da kan du godt ha krav på overgangsstønad, de avregner mot lønnen din. Søsteren min jobbet 100% som sosionom og fikk likevel litt overgangsstønad. 

Du vil også ha krav på en ekstra barnetrygd, bidrag fra far også er det behovsprøvd om du får redusert betaling i barnehage/sfo eller støtte til den regningen.

Bare å søke om alt sammen, men først må du ha en meklingattest og bevis for at dere har flyttet fra hverandre, altså må dere være folkeregistrert på forskjellige adresser.

Anonymkode: 4252c...3eb

Skrevet

Jeg jobbet 100%som førskolelærere og fikk overgangsstønad. Det kommer an på hvor mye du tjener. 

Anonymkode: da12f...914

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får selvfølgelig ikke overgangsstønad når du har full jobb. Herregud. Du får legge lista etter lønna sånn som alle andre må. Klart du må regne med det blir trangere når det kun er en inntekt i omløp, det sier seg selv. 

Hvorfor så hissig hvis du ikke vet hva du snakker om?

Selvom hi jobber 100 % har hun rett på overgangstønad hvis hun tjener under grensen. Hun vil få avkortning i stønaden, men selv ved en årslønn på 500.000 kr har man krav på littovergangsstønad (14785 pr år).

Anonymkode: f1e8d...4dc

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvom hi jobber 100 % har hun rett på overgangstønad hvis hun tjener under grensen. Hun vil få avkortning i stønaden, men selv ved en årslønn på 500.000 kr har man krav på littovergangsstønad (14785 pr år).

Sykt.. 

Skrevet

Jeg jobbet 100% og fikk overgangsstønad. Fikk selvsagt ikke full stønad da. Regnes ut fra inntekt. 

Brukte perioden til å søke bedre betalt jobb slik at vi kunne klare oss uten stønad  

Anonymkode: f9fb4...727

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sykt.. 

Hvorfor er det sykt? Overgangsstønad er ment å skulle forbedre økonomien til den forelder som sitter med hovedomsorgen for barna etter et brudd. Virkemiddelet er for å gi tid til å gjøre de grep som trengs for å øke familiens inntekt etterat den har gått fra en til to inntekter. Det er ikke sykt, det er et virkemiddel for blandt annet å senke barnefattigdom.

Skrevet

Okei, ja jeg har heller ikke noe godt betalt jobb, men har planer om å utdanne meg videre etterhvert ☺️Vet ikke hva jeg kan forvente å få, men alt hjelper på

Skrevet

Okei, ja jeg har heller ikke noe godt betalt jobb, men har planer om å utdanne meg videre etterhvert ☺️Vet ikke hva jeg kan forvente å få, men alt hjelper på

Du får kaste deg rundt, for om du blir student mens yngste er under 8 år får du vel full overgangsstønad mens du studerer?

Anonymkode: 4252c...3eb

Skrevet

Hvis du har planer om å utdanne deg ville jeg muligens sett etter om overgangsstønaden er absolutt nødvendig akkurat nå, i og med at du kun får den i en begrenset periode og det lureste er jo om denne perioden faller under studiene slik at du klarer deg da! :)

Anonymkode: ea475...5e0

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Det er sykt. Men kutte i barnetillegget til uføre, de gjør de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...