Gå til innhold

Til dere som har jenter i alderen 10+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et utrolig idiotisk spørsmål, men..

Har ei jente som skal opp i 5.klasse nå. Har i løpet av sommeren sett at hun er på vei til å utvikle bryster (selvfølgelig helt normalt). Hun er tynn som en strek, så det er bare brystvortene som har begynt å vokse litt. Hun bryr seg tydligvis ikke, er ikke sikkert hun har lagt merke til det heller, går toppløs her hjemme, har badet toppløs på fjellet i sommer og. Hun har ikke sagt noe heller. Ser det synes litt igjennom t-shorter. 

Så spørsmålet er, skal man nevne noe om det? Høre om hun vil gå med topp under osv..eller blir det utrolig flaut og helt feil. Husker ikke fra jeg var ung. Eller bare la det være til hun finner ut av det selv?

Hva har dere andre gjort?

Takk for svar på et kanskje rart spørsmål.

Anonymkode: 48674...82d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en som begynner i 7. klasse nå. Hun går alltid med topp, men husker ikke helt hvor lenge hun har gjort det.

Dette er jo ikke noe problem, hvis hun vil ha topper, sier hun det nok. Men du kan jo nevne det litt i forbifarten, f.eks hvis dere er i klesbutikk og ser slike topper. Da kan du spørre om de andre bruker slike og om datteren din vil ha.

Anonymkode: 17a5a...84c

Skrevet

Datteren min er et år eldre, begynner i 6.klasse nå, og hun har brukt topper i ca et år 

Hun er litt sen, men sier det klør litt, stikker litt inni der osv så de kjenner nok at det vokser altså. Hun har bedt om topper selv, for det har de andre jentene i klassen.... 

Hvor sjenerte de er er helt sikkert individuelt, men her i huset bor det en storebror på 14, så det er liksom helt normalt at de ikke ønsker å se hverandre nakne liksom 😉

Anonymkode: c280d...a43

Skrevet

Mi yngste brukte topper en stund, når hun egentlig trengte å bruke de sluttet hun. Da syns hun de bare var teite. Vips så fikk hun akutt behov for bh og mor måtte rase til byen. 

Du kan jo kjøpe noen og legge i skapet, kanskje hun begynner å bruke de. Min datter prater ikke om slikt, det er kun: kjøp topp til meg nå eller kjøp bh nå. Å bli med i butikken er helt uaktuelt, sist lurte hun storesøster. 

Anonymkode: 3535e...cef

Skrevet

Vår hadde arvet noen topper, så de lå klare når hun selv følte behov for å begynne å bruke dem. 

Jeg hadde bare kjøp noen og lagt dem i skapet. 

Anonymkode: 80450...5eb

Skrevet

Mine har brukt det siden 9-års alder. Egentlig før de hadde behov😉

Men de sa selv ifra at de ville ha, og hsr også fått type undertøysett med truse og topp til bursdager osv. 

De bruker det ikke hver dag, og noen ganger må jeg faktisk si at de skal ta på en topp under kjolen/skjorta etc. 

De har treningstopper også. De bruker de alltid siden t-skjorter/turndrakter osv tydeligvis gnisser😉

Anonymkode: dc795...f4e

Skrevet

Tusen takk for svar dere 😊 hun har et par topper som hun har brukt i sommer når hun har hoppet på trampolina osv. Hjemme flyr hun bare runst i trusa..hehe..får kjøpe noen flere å ha det liggende.

Hi

Anonymkode: 48674...82d

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvorfor de skal oppfordres til å bruke topp bare fordi de har litt hovne brystvorter. Det er jo ikke som om de har bryster som trenger støtte. Er det fordi de skal «skjules» allerede nå?

Nei, min får når hun ytrer ønske om det selv.

Anonymkode: 69359...172

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...