Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Heisann damer! Vi venter nå vårt første barn og har planer om å kjøpe ny bil. Vi er Volvo-frelste begge to, så lurer på om vi skal fortsette med det merket. Akkurat nå har vi en Volvo V50, men ser at den blir for liten med tanke på vognen vi har kjøpt (emmaljunga edge duo tror jeg den heter, hvis det sier dere noe). Jeg tenker vi nesten må fortsette med stasjonsvogn, og helst en bil med STOR plass grunnet mye reising. Vi har noen krav: - Det må være Isofix - Baggasjerom med plass til vogn og eventuell baggasje - Grei plass til bilstol, kanskje flere hvis det blir flere barn på sikt?? - God kjørecomfort - Romslig - Greit med utstyr (helskinn, DAB-radio, hengerfeste, navigasjonssystem osv osv...). Hvilken bil har dere og er det en bil dere vil anbefale videre? Fordeler og ulemper Anonymkode: 78788...149
Førstemann Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Jeg ville gått for noe større. Og siden Volvo er grisedyr på de store modellene, sett på andre merker. Vi kjøpte Skoda Kodiaq i fjor. Jeg syns den er helt fantastisk. Den modellen vi har valgt har alle finesser, men til en langt rimeligere pris enn sammenlignbare merker. Bagasjerommet er digert til tross for at vi har 7 seter i vår. Velger man 5 seter er det jo enda bedre plass. Til sammenligning hadde vi en Passat som forrige bil, Kodiaqen har bedre bagasjeplass enn den.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #3 Skrevet 11. august 2018 Tesla X 7 seter. Anonymkode: 84d1d...f46
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #4 Skrevet 11. august 2018 Tesla X 7 seter. Anonymkode: 84d1d...f46
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #5 Skrevet 11. august 2018 Volvo xc60 evt xc90 om dere trenger større plass.å hybrid så slipper du unna litt avgifter og får muligheten til å spare drivstoff med å kjøre også litt på strøm.tesla blir veldig plastikk hvis dere er vant med Volvo Anonymkode: 4b90a...898
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #6 Skrevet 11. august 2018 Vi var veldig åpne om merke da vi skulle kjøpe ny bil. 2 barn, et stort bilsete med base, Emmaljunga Mondial Deluxe, hengerfeste og behov for bagasjeromsplass. Hybrid eller elbil + 4-hjulstrekk var å foretrekke. Vi prøvekjørte BMW X5, Skoda, Volvo xc60, en 7 seter som jeg ikke husker navnet på, en fra Ford, Mazda 6 og da Tesla Model X. Vi liker også Volvo, men utformingen nå bagasjeromsmessig på til og med v90 var helt håpløs! Vi endte opp med en 6-seter Tesla Model X. Den kan kjøre langt, perfekt å sette inn barn i, isofix på alle de 4 setene bak, kan fint legge ned de to nederste setene. Vognen får fint plass med de to bakerste ekstrasetene nede og masse plass til bagasje. Billig i drift selv om innkjøpsprisen er høy. Ja, Volvo har bedre materialer, men jeg ble faktisk meget overrasket over hvor god bilen er å kjøre, fremkomligheten, plassen (enorm!) og hvor fin og fremtidsrettet den er. Kan ikke se for meg at vi bytter ut denne de 10 første årene i alle fall. Om dere får 1,2,3 eller 4 barn så er det plass! Anonymkode: 7dbc0...389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå