Gjest MrsGrey Skrevet 11. august 2018 #1 Skrevet 11. august 2018 Tenker så mye på alt som kan skje.... At jeg nesten går i frø! Ble ikke bedre da h*n fortalte at h*n er eneste norske i kollektivet (de er 10 stk), tenker da på språk, evt drikkekultur, generelle forskjeller i folkeskikk osv Skjønner at jeg ikke kan tenke bare negativt og at det mest sannsynlig kommer til å gå veldig bra, men akkurat nå er det ikke bra for ho mor...!
Yellow Brick Road Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Da må ho mor bare rett og slett puste ut og ta seg sammen og skjønne at poden har blitt stor nok til å stå på egne ben. Ta en alvorsprat med seg seg selv... Når det gjelder drikkekultur, kan du antageligvis være glad for at det ikke er for mange nordmenn rundt ham... det samme med folksskikk. De fleste utenlandske mennesker jeg kjenner til har minst like god folkeskikk som nordmenn. Hva er det du er redd for at han skal bli utsatt for?
Nyttårs barn Skrevet 11. august 2018 #3 Skrevet 11. august 2018 Dette er en overgangsfase, og de er krevende. Vær glad du har produsert avkom som har initiativ og ønsker for fremtiden sin.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #4 Skrevet 11. august 2018 11 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Da må ho mor bare rett og slett puste ut og ta seg sammen og skjønne at poden har blitt stor nok til å stå på egne ben. Ta en alvorsprat med seg seg selv... Når det gjelder drikkekultur, kan du antageligvis være glad for at det ikke er for mange nordmenn rundt ham... det samme med folksskikk. De fleste utenlandske mennesker jeg kjenner til har minst like god folkeskikk som nordmenn. Hva er det du er redd for at han skal bli utsatt for? Så enig! Både drikkekultur og folkeskikk er myyyye bedre i andre land! Anonymkode: cc96f...65f
Gjest MrsGrey Skrevet 11. august 2018 #5 Skrevet 11. august 2018 Mor puster og innser at hun må slippe taket 😁 Er veldig glad for at han vil stå på egne bein og jobber for å oppnå drømmene sine! 👍❤️ Men bekymrer meg likevel. Ikke over noe spesielt jeg kan sette fingeren på, men mer på generell basis. Men det kommer jeg vel til å gjøre til den dagen jeg dør 😉
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #6 Skrevet 11. august 2018 Gratulerer! Klapp deg selv på skulderen. Det er en milepæl og en skikkelig omveltning, men dette går bra! Anonymkode: 1c0ec...c66
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #8 Skrevet 11. august 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så enig! Både drikkekultur og folkeskikk er myyyye bedre i andre land! Anonymkode: cc96f...65f Feil, nordmenn er fredeligere enn de fleste fra ikke-vestlige kulturer. Men dessverre er vi verre på flatfyll.. Anonymkode: 55708...f3b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #9 Skrevet 11. august 2018 Hold deg sterk 👍🏻 Pust med magen. Dett går bra for alle, sånn stort sett 😉 tenk så mye han lærer om livet! 😄 Anonymkode: 84f55...7df
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #10 Skrevet 11. august 2018 Det går nok mest sannsynlig kjempefint! Og apopros folkeskikk; vi bor i Oslo og de eneste som reiser seg for meg på bussen når jeg er gravid er mennesker med utenlandsk bakgrunn (gjerne unge menn!) De er som regel de som oftest snakker, smiler og vinker til barnet mitt også. Så akkurat der er hvertfall folkeskikken bedre enn hos nordmenn. 👍🏻 Anonymkode: f771d...93c
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #11 Skrevet 11. august 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går nok mest sannsynlig kjempefint! Og apopros folkeskikk; vi bor i Oslo og de eneste som reiser seg for meg på bussen når jeg er gravid er mennesker med utenlandsk bakgrunn (gjerne unge menn!) De er som regel de som oftest snakker, smiler og vinker til barnet mitt også. Så akkurat der er hvertfall folkeskikken bedre enn hos nordmenn. 👍🏻 Anonymkode: f771d...93c Jeg har bodd flere steder i landet, og ble forskrekket over mangelen på folkeskikk, høflighet og vennlighet i Oslo sammenlignet med andre «store» byer i Norge. Må legge til at jeg elsker Oslo, og savner å bo der (bor rett utenfo nå), men fikk kultursjokk da jeg først flyttet dit fra Trondheim. Så etter min erfaring er det ikke like dårlig stilt over hele landet😅 Anonymkode: 31d79...e7e
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #12 Skrevet 11. august 2018 Kjørte min 18-åring til sitt kollektiv med alt hun trenger på tirsdag jeg. Hun spurte om jeg kunne bli litt, jeg dro heller hjem og satt meg med beina høyt! One down-two to go😂 Anonymkode: 0784e...a29
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #13 Skrevet 11. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bodd flere steder i landet, og ble forskrekket over mangelen på folkeskikk, høflighet og vennlighet i Oslo sammenlignet med andre «store» byer i Norge. Må legge til at jeg elsker Oslo, og savner å bo der (bor rett utenfo nå), men fikk kultursjokk da jeg først flyttet dit fra Trondheim. Så etter min erfaring er det ikke like dårlig stilt over hele landet😅 Anonymkode: 31d79...e7e Det har du nok helt rett i. Jeg har også bodd flere steder i landet og har inntrykk av at folk stort sett er mer imøtekommende og hjelpsomme andre steder i landet. Jeg er kjempeglad i Oslo, men det blir vel fort sånn i storbyer. Mer anonymt og kaldt. Anonymkode: f771d...93c
Gjest MrsGrey Skrevet 11. august 2018 #14 Skrevet 11. august 2018 Han bor og skal studere i en litt mindre by enn Oslo "heldigvis" Er vel igrunn livets gang at de flytter, men det er veldig rart og stille i heimen 😱
sug lut Skrevet 11. august 2018 #15 Skrevet 11. august 2018 Det går så bra - og når det ikke gjør det så er det jo slik det var for oss alle: noen tabber må man gjøre for å få livserfaring og lære seg voksenlivet, og de bør man få gjøre i fred for sine foreldre! Tenk så godt det er for både ham og deg - egentlig! Utflytta barn er fint, da har man laget livsdyktige mennesker.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #16 Skrevet 11. august 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det går nok mest sannsynlig kjempefint! Og apopros folkeskikk; vi bor i Oslo og de eneste som reiser seg for meg på bussen når jeg er gravid er mennesker med utenlandsk bakgrunn (gjerne unge menn!) De er som regel de som oftest snakker, smiler og vinker til barnet mitt også. Så akkurat der er hvertfall folkeskikken bedre enn hos nordmenn. 👍🏻 Anonymkode: f771d...93c Jeg bor på Grønland og har en helt annen erfaring enn deg. Anonymkode: 1979f...04a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #17 Skrevet 11. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor på Grønland og har en helt annen erfaring enn deg. Anonymkode: 1979f...04a Hmm. Jeg bor på Grønland, og 9 av 10 ganger noen hjelper meg med barnevogna er det en fremmedkulturell mann som gir meg en hånd. Har også opplevd mange ganger at de underholder den utålmodige toåringen eller rugger på vogna med babyen så jeg får tatt meg av den toåringen på holdeplassen. Kan jo selvsagt være fordi det er holdeplassen foran blokka og vi er på hils, men jeg har aldri opplevd denne servicen fra de norske mennene i blokka. Anonymkode: 4574d...af5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #18 Skrevet 11. august 2018 45 minutes ago, Anonym bruker said: Hmm. Jeg bor på Grønland, og 9 av 10 ganger noen hjelper meg med barnevogna er det en fremmedkulturell mann som gir meg en hånd. Har også opplevd mange ganger at de underholder den utålmodige toåringen eller rugger på vogna med babyen så jeg får tatt meg av den toåringen på holdeplassen. Kan jo selvsagt være fordi det er holdeplassen foran blokka og vi er på hils, men jeg har aldri opplevd denne servicen fra de norske mennene i blokka. Anonymkode: 4574d...af5 Jeg bor på Tøyen og opplever akkurat det samme. Tydelig høygravid, og menn fra andre kulturer hopper bokstavelig talt fra setene for å gi meg plass. Ta banen lengre vest kan du banne på at du må stå. Opplever også at de tilbyr seg å bære opp sykkelen til 3åring opp trappen. Noen slike småting gir så mye glede i hverdagen Anonymkode: 45d17...bc2
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #19 Skrevet 11. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor på Tøyen og opplever akkurat det samme. Tydelig høygravid, og menn fra andre kulturer hopper bokstavelig talt fra setene for å gi meg plass. Ta banen lengre vest kan du banne på at du må stå. Opplever også at de tilbyr seg å bære opp sykkelen til 3åring opp trappen. Noen slike småting gir så mye glede i hverdagen Anonymkode: 45d17...bc2 Har helt gått av mote hos norske menn og damer tror jeg. Den somaliske tolv-trettenåringen i etasjen over bar opp vogna i stad, og kom ned igjen og overtok handleposene 😊 Ikke at alt er fryd og gammen i andre kulturer, det kan være mye grums bak lukkede dører tror jeg. Men i det offentlige rom opplever jeg at de overgår oss på mangt. Anonymkode: 4574d...af5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #20 Skrevet 11. august 2018 Jøss sånn er det ikke her i Bergen. Senest i dag så jeg en voksen norsk mann reise seg på bussen. Når jeg gikk gravid fikk jeg også sitte på bussen. Kan hende det varierer fra sted til sted. Til hi. Du blir nok vant til det 😊 Anonymkode: 9e9e4...ef4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå