Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #1 Skrevet 10. august 2018 Hva synes dere er normalt fravær (ca hvor mange dager) i løpet av et år? Anonymkode: 0535e...163
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #2 Skrevet 11. august 2018 Det spørs jo. Man kan være uheldig å få omgangssyke i to runder og da følger jo gjerne 2-4 dager fordi man skal holde seg hjemme etterpå også for å unngå smitte. Men om noen ringer inn syk hver gang man er frokjøla ville jeg syns det var unødvendig og sannsynligvis blitt litt irritert. Anonymkode: cbd84...2d2
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #3 Skrevet 11. august 2018 Det vil gjerne variere fra år til år, noen år blir man smittet av mye og bruker kanskje flere egenmeldinger, andre år blir man smittet av lite og bruker få. Det er gjerne også sånn at nye blir oftere syk enn de som har vært i gamet en stund. Jeg personlig har jobbet med barn i mange år og har flere barn selv, jeg blir sjelden syk. I fjor brukte jeg tre dager og i år har jeg ingen så langt. Reagert på at det var mye ville jeg vel ikke gjort før en person brukte alle dagene sine flere år på rad. Anonymkode: fdd7f...a1d
Mamma_til_2 Skrevet 11. august 2018 #4 Skrevet 11. august 2018 Fravær er individuelt, ingen er like, noen har ett immunforsvar som ikke slipper noen basillen gjennom og andre får alt av sykdommer, omgangssyke, feber,influensa,etc Jeg sier til mine kollegaer at de må ta ansvar for egen helse og kommer de på jobb så er de på jobb, vi kan gjerne finne enklere oppgaver en dag eller 2 men jeg orker ikke at de skal komme bare for og syte og håpe på og bli sent hjem etter 2t.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #5 Skrevet 11. august 2018 Etter lang fartstid i barnehage blir jeg sjelden syk. Er jeg litt usikker, så lenge jeg ikke er smittsom, går jeg på jobb fordi jeg vet hvor tøft det blir med folk i manko. Jeg har gjennomsnittelig 2-3 egenmeldingsdager i året. Annenhver vinter får jeg streptokokker som fører til 3-4 dagers sykemld. Anonymkode: 7734b...f11
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #6 Skrevet 11. august 2018 Det spørs jo grunnen det! Jeg jobber med to som drar hjem fordi de er kvalme eller kjenner de har vondt i halsen... syns ikke det er noe greit. De har veldig mye fravær.. Jeg og flere har reagert på det. Skulle alle vært hjemme pga kvalme, uggenhet, litt vondt i halsen, magen eller noe hadde det ikke vært folk i bhg. Anonymkode: cb1a3...c0a
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #7 Skrevet 13. august 2018 På 11.8.2018 den 14.44, Anonym bruker skrev: Det spørs jo grunnen det! Jeg jobber med to som drar hjem fordi de er kvalme eller kjenner de har vondt i halsen... syns ikke det er noe greit. De har veldig mye fravær.. Jeg og flere har reagert på det. Skulle alle vært hjemme pga kvalme, uggenhet, litt vondt i halsen, magen eller noe hadde det ikke vært folk i bhg. Anonymkode: cb1a3...c0a Men er du 100 % sikker på at det er derfor de drar hjem. Jeg jobber og i barnehage og har et høyt sykefravær pga kronisk sykdom, ikke alle vet om det. Så når jeg er borte fra jobb eller må dra hjem, så er det få som vet den egentlige grunnen (leder vet det selvfølgelig) Anonymkode: ffcfb...c25
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #8 Skrevet 13. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men er du 100 % sikker på at det er derfor de drar hjem. Jeg jobber og i barnehage og har et høyt sykefravær pga kronisk sykdom, ikke alle vet om det. Så når jeg er borte fra jobb eller må dra hjem, så er det få som vet den egentlige grunnen (leder vet det selvfølgelig) Anonymkode: ffcfb...c25 Det finnes selvsagt de som har kroniske sykdommer og ikke forteller det, men det er langt fra alle som har det noen bare kjenner godt etter. Anonymkode: 81408...77c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2018 #9 Skrevet 13. august 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes selvsagt de som har kroniske sykdommer og ikke forteller det, men det er langt fra alle som har det noen bare kjenner godt etter. Anonymkode: 81408...77c Selvfølgelig er det noen som gjør det, poenget mitt var at man ikke vet sikkert hvem som gjør det, noe den anonyme jeg siterte heller ikke vet Anonymkode: ffcfb...c25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå