Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #1 Skrevet 10. august 2018 Jeg drev med idrett på høyt nivå i mange år. Dette er en idrett som er ekstremt tøff for kroppen og det er mange unaturlige bevegelser, kroppspress, krav om å være tynn etc. De siste ti årene har jeg drevet med dette på hobbybasis/instruert. Jeg er nå 40, og det siste to årene har jeg hatt mye smerter i kroppen. Jeg er også fryktelig stiv i kroppen om morgenen og stivner hvis jeg sitter lenge stille. Kan ha vondt i bekkenet i et par dager, så beveger det seg til nakken, deretter håndledd, så en ankel. Noen ganger vondt i muskler og det kjennes ut som tilløp til krampe. Andre ganger vondt i ledd, noen ganger føles det som det sitter i skjelettet, noen ganger isjias-liknende smerter. Reagerer også på væromslag. Jeg vet at jeg har utsatt kroppen for mye «juling», ekstrem tøying og sprø slankekurer. Ofte vanskeligheter med å sove. Selvmedisinerer med Voltaren og smertestillende, noen ganger et glass vin eller to før leggetid. Flere som har det slik? *utblåsning* 😢 Anonymkode: 7ad16...0e4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #2 Skrevet 10. august 2018 Du er ikke i ferd med å bli generelt utbrent? Masse symp til deg, forøvrig. Ver smertelig hvor frustrerende det er når en kropp som alltid har fungert begynner å fuske, du har jo tålt alle de vanlige smertene i alle årene med trening så du kjenner at dette er annerledes enn vanlige smerter. Anonymkode: 62391...866
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #3 Skrevet 10. august 2018 Er ikke sliten. Dagene går fint og likeledes jobb. Det er når jeg stopper opp, legger meg ned eller er i ro at smertene kommer. Er bekymrer for at det skal være leddgikt, slitasjegikt eller en eller annen type diffus «kvinnesykdom» som fibromyalgi. Anonymkode: 7ad16...0e4
Anonym bruker Skrevet 12. august 2018 #5 Skrevet 12. august 2018 Har det på samme måte.. skal til revmatolog. Har vært sånn i mange år.. nå er jeg snart 40. Kjennes ut som krampe nesten på meg.. i skjelettet. Vanskelig å forklare.. lurer på hva det er.. så er spent på hva de sier. Slår ikke ut på prøver.alle tror jeg er hypokonder.. men de kunne prøvd å vært i min kropp en dag. Mye vondt i hendene. Armer bein.. overalt. Hadde en bestemor med leddgikt. Kan det være det tro Anonymkode: 6e073...854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå