Gå til innhold

Oppfordring til å ta celleprøve!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var den som aldri hadde tatt celleprøve , tok første når jeg var over tretti. Fikk svar med hpv16( det ene skumle hpv viruset ) og usikre celleforandringer , tok ny prøve ett halvt år etter som viste lette celleforandringer og hpv16, ble sendt til biopsi. Var Cin 3 og hpv16. Måtte ta en konisering . Etter konisering fikk jeg beskjed om at de enda var usikre om alt var fjernet . Måtte igjen vente ett halvår for ny kontroll , denne er nå i orden og fri for hpv og celleforandringer. Det er viktig å sjekke seg! Jeg har hatt fast partner i 13 år og tydeligvis hatt pågående hpv virus i alle disse årene. Hadde jeg ikke gått å sjekket meg kunne jeg om kort tid ha utviklet kreft. Så værså snill å sjekk dere ❤️

Anonymkode: 6e2b8...477

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var den som aldri hadde tatt celleprøve , tok første når jeg var over tretti. Fikk svar med hpv16( det ene skumle hpv viruset ) og usikre celleforandringer , tok ny prøve ett halvt år etter som viste lette celleforandringer og hpv16, ble sendt til biopsi. Var Cin 3 og hpv16. Måtte ta en konisering . Etter konisering fikk jeg beskjed om at de enda var usikre om alt var fjernet . Måtte igjen vente ett halvår for ny kontroll , denne er nå i orden og fri for hpv og celleforandringer. Det er viktig å sjekke seg! Jeg har hatt fast partner i 13 år og tydeligvis hatt pågående hpv virus i alle disse årene. Hadde jeg ikke gått å sjekket meg kunne jeg om kort tid ha utviklet kreft. Så værså snill å sjekk dere ❤️

Usannsynlig å bli smittet med HPV som 17-åring og usikre celleforandringer 13 år senere. Du ville hatt større celleforandringer med HPV så lenge. HPV forsvinner som regel etter et par år. Gjør det ikke det så skaper det problemer, noe det har gjort oss deg. Men de problemene ville vært mer fremtredende etter 13 år. 

Anonymkode: c9cc3...45e

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Usannsynlig å bli smittet med HPV som 17-åring og usikre celleforandringer 13 år senere. Du ville hatt større celleforandringer med HPV så lenge. HPV forsvinner som regel etter et par år. Gjør det ikke det så skaper det problemer, noe det har gjort oss deg. Men de problemene ville vært mer fremtredende etter 13 år. 

Jeg hadde pågående hpv virus, legen sa at hos de aller fleste går hpv over i løpet av 6-24 mnd , 10 % eller noe får det de kaller persisterende hpv, Dvs at kroppen ikke klarer kvitte seg med det. Dette gjorde at jeg hadde fått cin 3. Kreft utvikler seg fra cin 3 i løpet av 10-20 år. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Celleprøven som viste usikre og lette cellerforandringer , viste på biopsi alvorlige cellerforandringer. Det ble tatt med bare uker i mellom. Derav har jeg nok hatt alvorlige celleforandringer på alle prøver, men celleprøven tok ikke ut nok celler. Vil bare oppfordre alle til å sjekke seg , fremfor å vente så lenge som jeg gjorde. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan hende det er usannsynlig, men umulig er det i alle fall ikke. Jeg har hatt HPV i 18 år og ingen celleforandringer enda. Sjekker annenhvert år.

Anonymkode: 364b1...395

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet hva HI forsøker å oppnå med sitt innlegg, men jeg lurer veldig på hva du prøver å oppnå med dette. 

Anonymkode: 12767...f1f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet hva HI forsøker å oppnå med sitt innlegg, men jeg lurer veldig på hva du prøver å oppnå med dette. 

Anonymkode: 12767...f1f

Takk , ønsker bare at alle skal ta celleprøve for å unngå å få cin 3 og måtte ta konisering og i verste fall at det utvikler seg videre . Jeg ble iallefall skremt når jeg fikk beskjed om at jeg hadde cin 3. Tenkte ( som kanskje flere ) at jeg behøver da ikke å ta celleprøve. Hadde jeg ikke hørt på oppfordring fra flere venner hadde jeg kanskje enda ikke tatt det

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der tar du feil. Disse forandringene utvikler seg langsomt 10-20 år er vanlig. 

Anonymkode: 04362...3b2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der tar du feil. Disse forandringene utvikler seg langsomt 10-20 år er vanlig. 

Anonymkode: 04362...3b2

Er akkurat det og ettersom jeg tydeligvis har hatt det i veldig mange kunne det brått vært en verre beskjed jeg fikk om jeg hadde ventet enda ett par år. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...