Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #1 Skrevet 10. august 2018 Har en på 15 år som er hos far annenhver helg(kort vei). Nå har h*n vært der i 1,5 uker pga ferie. Skal egt være der to uker. H*n syns det er altfor lenge og klarer ikke mer( ingen alvorlige grunner, bare har «basen» sin her). Skal man tvinge til å være der ut tiden?? Samme venner her og der osv, bare trives mye bedre her Anonymkode: 51726...cf2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #2 Skrevet 10. august 2018 Etter 12 år kan han velge selv. Så nei, han kan og skal ikke tvinges. Men kan oppfordres og gjlres klar over sine rettigheter som 15-åring. Snakk verdig med far så blir det bra. Anonymkode: 7784e...38c
Tresøtesmå141517 Skrevet 10. august 2018 #3 Skrevet 10. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Etter 12 år kan han velge selv. Så nei, han kan og skal ikke tvinges. Men kan oppfordres og gjlres klar over sine rettigheter som 15-åring. Snakk verdig med far så blir det bra. Anonymkode: 7784e...38c Kan ikke bestemme selv, men skal bli hørt og valget skal bety en del. Jeg ville bare sagt at han fikk holde ut de få dagene det er snakk om. Si at han gjør noe positivt for noen andre, at faren sette pris på det osv. Så kan dere heller avtale annet neste år.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #4 Skrevet 10. august 2018 Største problemet er samboer til far, de går absolutt ikke sammen fortsatt etter mange år, så h*n klarer ikke være der. Hadde det ikke vært for det hadde det vært lettere å «tvinge» Anonymkode: 51726...cf2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #5 Skrevet 10. august 2018 Tenker du skal ta det på alvor og ikke tvinge gjennom noe. Jeg oppdaget for sent at mitt barn ikke trivdes hos faren, og det er vanskelig å bygge opp båndet igjen. Hun føler seg sviktet. Men nå er det snart to år siden hun har vært hos han og jeg merker stor bedring! Anonymkode: e209c...4ba
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #6 Skrevet 10. august 2018 Alt ble bedre når h*n begynte å være der annahver helg istedet for 50/50. Problemet er ikke pappan, men samboer. Jeg tvinger ikke, men pappa er selvfølgelig såret men han ser ikke problemet, forsvarer samboer. Kan ikke være bra å tvinge frem dette, da blir forholdet mellom de verre. Bedre at h*un kommer dit etter eget ønske, dette fører hvertfall ikke til no godt. Det er min mening, men jeg kommer ikke gjennom. Frustrerende Anonymkode: 51726...cf2
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #7 Skrevet 11. august 2018 Hva er greia med «h*n»?Tror folk virkelig at vi skjønner hvem det er om dere skriver han/hun?Det er bare tungvint å lese og ser merkelig ut! Anonymkode: b5756...c0d
Evablaum Skrevet 11. august 2018 #8 Skrevet 11. august 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Alt ble bedre når h*n begynte å være der annahver helg istedet for 50/50. Problemet er ikke pappan, men samboer. Jeg tvinger ikke, men pappa er selvfølgelig såret men han ser ikke problemet, forsvarer samboer. Kan ikke være bra å tvinge frem dette, da blir forholdet mellom de verre. Bedre at h*un kommer dit etter eget ønske, dette fører hvertfall ikke til no godt. Det er min mening, men jeg kommer ikke gjennom. Frustrerende Anonymkode: 51726...cf2 h*un... Mener du ”hun”?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #9 Skrevet 11. august 2018 Så lenge far «velger» samboer fremfor barnet så kommer han til å miste barnet sitt. Har han tenkt på det? Anonymkode: e209c...4ba
Evablaum Skrevet 11. august 2018 #10 Skrevet 11. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så lenge far «velger» samboer fremfor barnet så kommer han til å miste barnet sitt. Har han tenkt på det? Anonymkode: e209c...4ba Han velger ikke samboer fremfor barnet. Han bor med samboer og har barnet på besøk.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #11 Skrevet 11. august 2018 7 minutter siden, Evablaum skrev: Han velger ikke samboer fremfor barnet. Han bor med samboer og har barnet på besøk. Jo han gjør det om han ikke ser problemet Anonymkode: e209c...4ba
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #12 Skrevet 11. august 2018 la ungdommen komme hjem igjen Anonymkode: 1c650...da7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2018 #13 Skrevet 11. august 2018 Vanskelig, føler med far også, men må la barnet komme først føler jeg. Vanskelig alder fra før av og det skal ikke alltid så mye til før verden raser. Og følelser er ikke greit å snakke om annet enn med meg,jeg klarer å komme innpå så det som sitter inne kommer ut. Som sagt går annenhver helg greit men må nok finne en annen løsning i ferien neste år. Anonymkode: 51726...cf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå