Gå til innhold

Har meldt meg på en datingside. Har merket noe:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mange menn, faktisk et flertall, har veldig stygge profilbilder! En gjenganger er selfie tatt litt nedenfra, noe som ikke gir en spesielt flatterende vinkel. Halvåpen munn, bilde tatt midt i et blunk, og generelt uheldige bilder. Mangler menn helt kritisk sans når det gjelder eget utseende? Helt ok å ikke ha stylede bilder med kunstige smil, men det går jo an å i alle fall prøve å se normal ut på bilder?? Virker som om de fleste tenker at bilde er bilde. 

Anonymkode: d3eae...83d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, menn er menn eller boys are boys som Hugh Grant sa en gang i tiden. Mulig mange tror det er sånn de drar damer på og på en måte så får man i hvert fall et bra bilde på hva de prioriterer og hvor viktig de synes utseende er. Kan slå begge veier spør du meg!!

Anonymkode: 14586...008

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, menn er menn eller boys are boys som Hugh Grant sa en gang i tiden. Mulig mange tror det er sånn de drar damer på og på en måte så får man i hvert fall et bra bilde på hva de prioriterer og hvor viktig de synes utseende er. Kan slå begge veier spør du meg!!

Jeg mener ikke at man skal ha et enormt fokus på utseendet. Men det er jo faktisk det første man ser på en slik side, da. Litt rart å tenke at den beste måten å presentere seg selv på er ved å ta en underselfie der neseborene er i fokus og tre dobbelthaker som egentlig ikke er der popper frem,samt at alle rynker/bulker/poser under øynene blir fremhevet med skygger. Ser ikke poenget i å gjøre seg styggere enn man er? 

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ikke at man skal ha et enormt fokus på utseendet. Men det er jo faktisk det første man ser på en slik side, da. Litt rart å tenke at den beste måten å presentere seg selv på er ved å ta en underselfie der neseborene er i fokus og tre dobbelthaker som egentlig ikke er der popper frem,samt at alle rynker/bulker/poser under øynene blir fremhevet med skygger. Ser ikke poenget i å gjøre seg styggere enn man er? 

HI

Fullstendig enig, det er egentlig merkelig å gjøre seg "verre" enn man egentlig er. Med mindre man er fryktelig høy og at dette er en normal vinkel for de fleste å beskue han fra...hehe.

Skrevet

Menn har en altoppslukende og ufortuffen selvtillit, og selv de du synes er direkte stygge, synes nok selv at de er tidenes catch! 

Kvinnet, derimot, har ofte en selvutslettende dårlig selvtillit, og poster ikke bilde før de har filtret seg selv til det ugjenkjennelig! 

Anonymkode: b7dc2...e8c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn har en altoppslukende og ufortuffen selvtillit, og selv de du synes er direkte stygge, synes nok selv at de er tidenes catch! 

Kvinnet, derimot, har ofte en selvutslettende dårlig selvtillit, og poster ikke bilde før de har filtret seg selv til det ugjenkjennelig! 

Anonymkode: b7dc2...e8c

Men så finnes det en mellomting, da.

Skrevet

At man prøver å forstå naturen fra et feministisk ståsted er et spesialtilfelle her på berget.

Det er nok at ett av kjønnene må være attraktivt for at regnestykket skal gå opp. Fra naturens side er menn jegere, kvinner sankere. For jegerne er det bare om å gjøre at man ikke ser direkte frastøtende ut.

Anonymkode: 89e30...4e6

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At man prøver å forstå naturen fra et feministisk ståsted er et spesialtilfelle her på berget.

Det er nok at ett av kjønnene må være attraktivt for at regnestykket skal gå opp. Fra naturens side er menn jegere, kvinner sankere. For jegerne er det bare om å gjøre at man ikke ser direkte frastøtende ut.

Hi ser det da ikke fra et feministisk ståsted. Det er kun en observasjon, som jeg også har lagt merke til. Rart er det uansett og jeg blar glatt forbi de som tar bilde nedenfra. Hva er greia?

Anonymkode: cfb1c...5ce

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi ser det da ikke fra et feministisk ståsted. Det er kun en observasjon, som jeg også har lagt merke til. Rart er det uansett og jeg blar glatt forbi de som tar bilde nedenfra. Hva er greia?

Dessuten. Påstanden om at det er nok at ett kjønn er attraktivt, for at regnestykket går opp - hva mener du? Hvis du tror at kvinner flest ikke skiller mellom tiltrekkende og lite tiltrekkende menn, så har du bommet grovt. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dessuten. Påstanden om at det er nok at ett kjønn er attraktivt, for at regnestykket går opp - hva mener du? Hvis du tror at kvinner flest ikke skiller mellom tiltrekkende og lite tiltrekkende menn, så har du bommet grovt. 

Det opprinnelige spørsmålet var hvorfor veldig mange menn har stygge profilbilder. Man kan like gjerne stille spørsmålet andre veien: Hvorfor har kvinner pene profilbilder?

Det henger sammen med at kvinner fra naturens side legger større vekt på å ta seg bra ut, og da gir svaret seg selv.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det opprinnelige spørsmålet var hvorfor veldig mange menn har stygge profilbilder. Man kan like gjerne stille spørsmålet andre veien: Hvorfor har kvinner pene profilbilder?

Det henger sammen med at kvinner fra naturens side legger større vekt på å ta seg bra ut, og da gir svaret seg selv.

Det er kulturelt og har ingenting med naturen å gjøre. Fra naturens side er det hannene som pranger seg mest.

Skrevet

Vet ikke hvor seriøse de ulike svarene er, men det får så være. Uansett hva "jegerne" måtte mene, så er en datingside et sted der du skal reklamere for deg selv. Det er sjelden en god ide å fremstille seg selv som lite attraktiv, og det synes jeg det er rart at disse mennene, som faktisk betaler penger for å prøve å vekke kvinners interesse, ikke skjønner. Jeg er ikke voldsomt opptatt av utseendet, men jeg trenger å like en persons utseende - i alle fall når jeg ikke kjenner vedkommende fra før.

HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kulturelt og har ingenting med naturen å gjøre. Fra naturens side er det hannene som pranger seg mest.

Du har rett i det siste, men det er ikke bare kulturelt. Jeg kan ikke komme på en eneste kultur der kvinner ikke er den tiltrekkende part. Mulig du vet om noen.

Skrevet

Jeg er så enig! Uklare bilder, bildet med solbriller, bilder nedenfra, osv. Horribelt! 

Har flere ganger tenkt at flere av dem sikkert ser greit ut, men de raserer for seg selv. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har rett i det siste, men det er ikke bare kulturelt. Jeg kan ikke komme på en eneste kultur der kvinner ikke er den tiltrekkende part. Mulig du vet om noen.

Tiltrekkingen er jo gjensidig. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tiltrekkingen er jo gjensidig. 

Ok, jeg gir meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...