Gå til innhold

Er det for stor aldersforskjell?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har så lyst på nr 3, men tenker så mye. Vil det siste barnet få like godt forhold som de to andre har. Det er jo ikke såå mange år når de blir voksne... Derfor jeg lurer på om noen har erfaring.

Anonymkode: e3bee...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For stor for hva?

Jeg er syv år eldre enn min eldste lillesøster, 9 år eldre enn lillebror, og 16 år eldre enn min yngste lillesøster. I dag er jeg 33 og yngste er russ. Vi har godt forhold og det har jeg til de andre også. Alle er snart voksne og det er kjekt. Har vært kjekt underveis også. Har gitt litt liv og røre. Kjekt å komme hjem til jul og hatt småsøsken som har holdt tradisjoner i hevd og ikke alle bare blei voksne og kjedelige. 

Bare kjekt vil jeg si som søsken. Nå har jeg to tette sjøl og tenker at det skal bli deilig å bli ferdig med noen stadier og gå videre i takt på en måte. Veit ikke om jeg ville liva det opp med en ny liten en om seks år, men der er vi jo forskjellige! ;)

Anonymkode: 7cd0e...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har så lyst på nr 3, men tenker så mye. Vil det siste barnet få like godt forhold som de to andre har. Det er jo ikke såå mange år når de blir voksne... Derfor jeg lurer på om noen har erfaring.

Anonymkode: e3bee...423

Vi er tre søstre, alder 44 - 35 - 23 , altså relativt stor aldersforskjell. Når yngste ble født var eldste ute av huset og studerte, men hun og jeg fikk et nært forhold. Jeg dullet og stelte så, og var så stolt av min lillesøster. Nei, lekekamerater i barndommen var ingen av oss. Men nå når vi er voksne, og har flere fellesnevnere i livet, snakkes vi daglig, reiser på ferier sammen, spør om råd og er generelt sett veldig tette :) 

Så ikke stress med aldersforskjell... To tette kan være totalt ulike, og aldri fungere sammen som voksne, eller ha personligheter som matcher perfekt og dermed bli erteris -Det samme gjelder de med større avstand. Ingen garantier :) 

Anonymkode: 78089...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 2 år mellom meg min søster. Vi er voksne og snakker aldri sammen, sees kun 2 ganger i året. Er ikke uvenner, men heller ikke venner. Alder har ingenting med kjemi å gjøre.

Anonymkode: de897...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, klart ikke! Kjør på! 😄

Vi er en søskenflokk der det skiller mange år (22 år fra størst til minst for å være nøyaktig).  Og vi er veldig gode venner alle sammen!

Anonymkode: 11fd4...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, klart ikke! Kjør på! 😄

Vi er en søskenflokk der det skiller mange år (22 år fra størst til minst for å være nøyaktig).  Og vi er veldig gode venner alle sammen!

Anonymkode: 11fd4...c3c

Tusen takk ❤️ 

Dette har blitt min største bekymring- men har så lyst på nr 3.

Anonymkode: e3bee...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er tre søstre, alder 44 - 35 - 23 , altså relativt stor aldersforskjell. Når yngste ble født var eldste ute av huset og studerte, men hun og jeg fikk et nært forhold. Jeg dullet og stelte så, og var så stolt av min lillesøster. Nei, lekekamerater i barndommen var ingen av oss. Men nå når vi er voksne, og har flere fellesnevnere i livet, snakkes vi daglig, reiser på ferier sammen, spør om råd og er generelt sett veldig tette :) 

Så ikke stress med aldersforskjell... To tette kan være totalt ulike, og aldri fungere sammen som voksne, eller ha personligheter som matcher perfekt og dermed bli erteris -Det samme gjelder de med større avstand. Ingen garantier :) 

Anonymkode: 78089...0c2

Det var godt å høre. Har tenkt mye på dette.

De kommer jo ikke til å leke sammen på samme måte som de to andre gjør, som er tette.

Orket ikke 3 tette, men nå klarer jeg ikke glemme nr 3.. selvom d blir ny babytid. Tankekjør for og i mot om dagen... blir smårar 😉 

Anonymkode: e3bee...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun 2 år mellom meg min søster. Vi er voksne og snakker aldri sammen, sees kun 2 ganger i året. Er ikke uvenner, men heller ikke venner. Alder har ingenting med kjemi å gjøre.

Anonymkode: de897...df3

Sant. det bør ikke bli slik selvom man er tette i alder nei..

Anonymkode: e3bee...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For stor for hva?

Jeg er syv år eldre enn min eldste lillesøster, 9 år eldre enn lillebror, og 16 år eldre enn min yngste lillesøster. I dag er jeg 33 og yngste er russ. Vi har godt forhold og det har jeg til de andre også. Alle er snart voksne og det er kjekt. Har vært kjekt underveis også. Har gitt litt liv og røre. Kjekt å komme hjem til jul og hatt småsøsken som har holdt tradisjoner i hevd og ikke alle bare blei voksne og kjedelige. 

Bare kjekt vil jeg si som søsken. Nå har jeg to tette sjøl og tenker at det skal bli deilig å bli ferdig med noen stadier og gå videre i takt på en måte. Veit ikke om jeg ville liva det opp med en ny liten en om seks år, men der er vi jo forskjellige! ;)

Anonymkode: 7cd0e...7a7

Takk for svar. Tenker masse fram og tilbake på dette.

Har alltid hatt lyst på 3, men så syns jeg d var tøft med to tette, så vi la det fra oss.

Men nå som de klarer seg mer selv, klarer jeg ikke glemme nr 3. Veier for og i mot i det uendelige her.

Anonymkode: e3bee...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to eldste var 11 og 7 da nr 3 kom. De har forgudet lillebroren sin fra dag 1, og han har nærmest hatt 3 mammaer (pluss alle venninne til storesøstrene) / to kule storesøstre.

De har et kjempegodt forhold alle sammen. Nå er de eldste flyttet hjemmefra, men er hjemme så mye som mulig, og de har til og med reist på ferie sammen uten oss foreldre. Når vi alle er på ferie, har de alltid hatt mye moro sammen og de store har alltid lekt med lillebror også.

Kjør på, hvis du virkelig ønsnker deg et tredje barn, er ikke den aldersforskjellen så viktig.

Anonymkode: 6ed5d...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt aldersforskjell 😊

Jeg er bestevenn med søster som er 8 år yngre enn meg. Søster som er 1 år yngre, snakker jeg ikke med nesten. 

Anonymkode: 35ab5...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kun 2 år mellom meg min søster. Vi er voksne og snakker aldri sammen, sees kun 2 ganger i året. Er ikke uvenner, men heller ikke venner. Alder har ingenting med kjemi å gjøre.

Anonymkode: de897...df3

Dette 💛

Anonymkode: 35ab5...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10 år mellom min lillesøster og meg. 3 år mellom meg og lillebror. 

Vi er i dag gode venner alle tre. Og alle synes vi hadde en fin barndom.

Anonymkode: be4e6...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine var 10 og 12 og det var herlig med store barn som ikke være sjalu eller måtte ha hjelp til så mye

Anonymkode: 54e7e...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 14.02, Anonym bruker skrev:

Det er 10 år mellom min lillesøster og meg. 3 år mellom meg og lillebror. 

Vi er i dag gode venner alle tre. Og alle synes vi hadde en fin barndom.

Anonymkode: be4e6...600

Tusen takk for svar. Godt å høre 💗

Anonymkode: e3bee...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 13.28, Anonym bruker skrev:

Mine to eldste var 11 og 7 da nr 3 kom. De har forgudet lillebroren sin fra dag 1, og han har nærmest hatt 3 mammaer (pluss alle venninne til storesøstrene) / to kule storesøstre.

De har et kjempegodt forhold alle sammen. Nå er de eldste flyttet hjemmefra, men er hjemme så mye som mulig, og de har til og med reist på ferie sammen uten oss foreldre. Når vi alle er på ferie, har de alltid hatt mye moro sammen og de store har alltid lekt med lillebror også.

Kjør på, hvis du virkelig ønsnker deg et tredje barn, er ikke den aldersforskjellen så viktig.

Anonymkode: 6ed5d...896

Så fint dette var å lese 💗

 

Blir fort mye tankekjør når d tar tid å bli gravid. Kanskje jeg ikke er så heldig at vi får d til heller.

Anonymkode: e3bee...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 13.39, Anonym bruker skrev:

Perfekt aldersforskjell 😊

Jeg er bestevenn med søster som er 8 år yngre enn meg. Søster som er 1 år yngre, snakker jeg ikke med nesten. 

Anonymkode: 35ab5...5b7

Dette var fint å lese 💗

Takk.

Anonymkode: e3bee...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere familier som har nettopp den aldersforskjellen mellom tre barn.

Vet det har vært utfordrende fordi de to eldste er aktive og følges opp på mye idrett, mens minste bare må følge med på lasset, eller en av foreldrene må alltid være hjemme med minste fordi minste ikke kan bli med på alt. I begge familiene jeg vet om er barna nå 12, 9 og 3. Mødrene har vært lite tilstede på idrettsarrangementer med storesøsken de siste årene. Set kan være krevende når barna er på så ulike nivåer og minste ikke kan være oppe seint om kvelden når de andre må hentes på treninger og kamper.

Anonymkode: eb2ca...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 år mellom søsken her. Eldste er sååå glad i minste (og vice versa). Ikke er det søskensjalusi heller så det var helt perfekt i vårt tilfelle

Anonymkode: f1a26...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...