Gå til innhold

Noen fra Bodø her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elste fikk telefon idag har kommet inn på skole i Bodø etter å hatt stått på venteliste.
Driver å leter etter hybel på finn. Har noen tips som ikke er på finn.  Og en del hybler er utenfor sentrum hvordan er buss forbinelsen i de forskjellige delene? Er ikke kjent.

Anonymkode: 47f9c...bf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken skole har han/hun kommet inn på? 

Anonymkode: 162fa...055

Skrevet

Ok. Da er jo selvsagt det å bo sentrumsnært best hvis man tenker ut fra nærhet til skolen. Men det er også fint i bo på områder utenfor sentrum, sim Rønvika, Bodøsjøen, Hunstad og Mørkved. Bussforbindelsene er bra fra alle disse stedene så vidt jeg vet. Bor man mer enn 4 km fra skolen har man jo også rett på busskort/gratis skyss til skolen, men man må søke om det  

MEN, jeg er fra Bodø, men har ikke bodd det på mange år. Så derfor ville jeg sett an svar fra folk som faktisk bor der nå. 

Anonymkode: 162fa...055

Skrevet

Legg inn annonse i lokalavisen 

Anonymkode: 9a2e2...703

Skrevet

Bodø vgs ligger jo ganske sentrumsnært, så aller helst burde eleven bo nærmere der enn f.eks mørkved, hunstad, rønvika, osv. Alt kan føles mye lettere om man bor i gangavstand. Men det er ganske gode bussforbindelser altså, så det er ikke stort problem å bo på disse stedene heller. Bodin vgs og universitetet er jo på Mørkved, så det er veldig gode bussforbindelser dit og sikker mye ledige hybler rundt det området. Ellers er ikke Bodø en kjempestor by, så en busstur fra utkanten av byen tar toppen en halvtime til Bodø vgs. 

Jeg anbefaler deg å melde deg inn i «til leie»-grupper på Facebook. Det kan du finne hybler til leie. Ellers så anbefaler jeg på det sterkeste å sette inn en «ønskes leid» annonse på Finn.no. Det koster 500kr, men jeg garanterer at du får napp da. De aller fleste utleiere legger ikkebut noen annonser. Hver gang vi har lett etter et sted å bo så har vi lagt ut ønskes leid annonse og fått haugevis med tilbud fra utleiere. Slik at man kan velge og vrake! Så det anbefaler jeg varmt, selv om det koster en del. 

Anonymkode: b4acd...721

Skrevet

Hei

Vil anbefaler å legge inn annonse selv via finn evt prøve "Bodø-til salgs-gis bort-til leie gruppa" på face. Som hun over sier her så foretrekker mange utleiere å heller ringe selv de man vet vil leie, enn å legge ut annonse selv for å bli ringt ned. 

Vet det var ei jente med lærling plass som ikke har klart å få tak i bolig og måtte muligens si i fra seg plassen. Sto frem i avisen i sommer. Så mulig dere bør forberede dere på at han muligens må litt ut av selve bykjernen. Hun var avhengig av å være sentrumsnært pga arbeidstider. Men bussforbindelsene på morgen og dagtid er så vidt jeg vet bra. 

Anonymkode: 65702...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...