Gå til innhold

Er man forpliktet til å ta imot gaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, det er gaver som er min smak og som absolutt er flotte. Men jeg er ikke komfortabel med å ta imot gaver til 5000 kroner og mer når jeg ikke har rund dag, av en kjæreste jeg bare har vært sammen med i noen få måneder. Gudene vet om vi fortsatt er sammen om noen år. Og da føles det rart å ta imot noe såpass dyrt. Er det godtatt å takke nei? 

Anonymkode: 3e461...08f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh...dere kan bare avslutt3 dette nå. Å ikke ta i mot gave fra kjæresten er supersært

Anonymkode: 11f65...0c0

Skrevet

Hadde jeg vært kjæresten din, og kjøpt en gave til deg som du ikke ville ta imot, så hadde jeg blitt veldig lei meg. Uansett grunn...

Anonymkode: f969e...08a

Skrevet

Du er åpenbart ikke forpliktet til å ta imot noe som helst. Men det er crap oppførsel å avvise en man er glad i på den måten. Tenker heller du bør revurdere hele forholdet siden han vekker den typen uro i deg.. 

Anonymkode: 97184...af6

Skrevet

Hei, nei jeg mener du er ikke forpliktet til å ta imot gave, men kjæresten din har nok tenkt igjennom før han ga deg gaven.. J hadde blitt litt såret hvis min gave ikke hadde blitt godt tatt imot.. 

Anonymkode: f0787...fd8

Skrevet

Det er rart å gi bort gaver til mange tusen kun etter noen måneder sammen. Vitner om litt lav sosial intelligens. 

Jeg synes du skal ta det opp med han, at det gjør deg ukomfortabel. 

Har han veldig god råd eller har han null økonomisk sans?

Anonymkode: 18f37...ef8

Skrevet

Sånn var mannen min og. Overøste meg med dyre gaver fra dag en omtrent. Gaver er tydeligvis hans kjærlighetsspråk og derfor gir det han stor glede å gi bort. Han tjener veldig godt, så ingen fare med økonomien. Hadde han ikke hatt økonomi til det ville jeg ikke likt det i det hele tatt. 

Anonymkode: 062fd...e73

Skrevet

Har du ikke fått elementær oppdragelse? Man smiler, tar i mot og takker når noen gir deg en gave. 

Anonymkode: 6631c...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...