Gå til innhold

Idrettskjendiser som får heltestatus

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er ikke helter. De har valgt å fokusere på en idrett, som ganske mange ellers i Norge også kunne gjort det godt i hadde de hatt samme iver og interesse for emnet. De har ikke gjort noe for Norge, de har ikke "fått til noe" verdt å snakke om. 

Javel, gikk du fortest på ski? Hoppet du lengst? Nei, du verden, for en prestasjon! (Sarkasme her nå, altså)

Vet du hvem som egentlig er helter? De som redder andre mennesker. Hvor mange aviser er tilstede når en fastlege dør? Hvor mange skriver om at Bjørn, som reddet en kvinne fra å drukne, nå har gått bort? De har faktisk gjort noe og fått til noe stort her i livet! De er helter. Men de snakker man ikke om. 

For en syk verden vi lever i!

Anonymkode: 120cf...06c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så smålig bør det ikke være lov å være! 

Hvis du ikke skjønner hva idretteheltene betyr for samhold og identitet er du i tillegg dum. 

Derfor er du unnskyldt

Anonymkode: 13b12...d94

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så smålig bør det ikke være lov å være! 

Hvis du ikke skjønner hva idretteheltene betyr for samhold og identitet er du i tillegg dum. 

Derfor er du unnskyldt

Samhold? Haha, dummeste jeg har lest. Det handler om "jeg vil være best", egoisme hele veien. Noen har også press fra foreldre i ryggen, fra ung alder. Så de er unnskyldt. 

Nei. Folk som dyrker kjendiser er så dumme at de skulle vært umyndiggjort.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samhold? Haha, dummeste jeg har lest. Det handler om "jeg vil være best", egoisme hele veien. Noen har også press fra foreldre i ryggen, fra ung alder. Så de er unnskyldt. 

Ok. 

Skrevet

Hvis alle i verden jobbet med å redde andre hadde ikke verden gått rundt. Alle bidrag trengs i samfunnet. Leger er ikke mer helter en feks lærere.

Har du virkelig så dårlig samfunnsforståelse som du gir uttrykk for?

Anonymkode: 30fe6...682

Skrevet

Var det virkelig nødvendig å poste denne akkurat i dag?

Anonymkode: 4817f...d1c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det virkelig nødvendig å poste denne akkurat i dag?

Anonymkode: 4817f...d1c

Nettopp dette tenkte jeg på også. Et stort forbilde, et raust og flott menneske omkom i en tragisk ulykke og ble begravet i dag. Var det virkelig nødvendig å syte over idrettshelter akkurat i dag? 

Anonymkode: 86128...a61

Skrevet

Du må faktisk på ekte ta noen grep før bitterheten spiser deg opp. Ikke for å være kjip. 

Anonymkode: 5519d...fae

Skrevet

Dette var virkelig smålig, ekkelt og usmakelig å ta opp i dag.

Anonymkode: b5b53...e83

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men å ta det opp i dag, er utrolig smålig og smaksløst.

Anonymkode: b9d62...3fe

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har lite peiling... Idrett er nødvendig og viktig. Jeg hadde ikke levd hadde det ikke vært for idretten. Så logg deg av og ta deg en bolle !

Anonymkode: 51561...2c5

Skrevet

Jeg er på generelt basis hundre prosent enig i det du skriver, MEN det er svært unødvendig å poste denne idag. Det er alltid trist når gode mennesker dør, helt eller ei. Jeg er enig i at det finnes andre mennesker som har fortjent førstesideoppslagene mer enn idrettskjendisene, men det betyr ikke at de ikke fortjener respekt som alle andre mennesker, og det å legge ut det her akkurat i dag er ikke å vise respekt. 

Anonymkode: 6f701...745

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er på generelt basis hundre prosent enig i det du skriver, MEN det er svært unødvendig å poste denne idag. Det er alltid trist når gode mennesker dør, helt eller ei. Jeg er enig i at det finnes andre mennesker som har fortjent førstesideoppslagene mer enn idrettskjendisene, men det betyr ikke at de ikke fortjener respekt som alle andre mennesker, og det å legge ut det her akkurat i dag er ikke å vise respekt. 

Anonymkode: 6f701...745

Jepp, kunne ha ventet litt, ellers helt enig. Er for idrett, men toppidretten er det lite positivt ved.

Anonymkode: 66c60...776

Skrevet

Fysj!For et nedrig innlegg🤮

Anonymkode: 8a90a...592

Skrevet

Æsj, du er i hvert fall ikke et godt menneske. 

Anonymkode: 71e15...6d9

Skrevet

Nå er det ikke idrettsprestasjonene Skofterud vil bli husket mest for da, men for andre gode og viktige kvaliteter hun som menneske hadde. Hun var åpen om spiseforstyrrelser og om at hun var lesbisk. Hva vet du om hun pga sin åpenhet, kanskje har reddet et liv?

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De er ikke helter. De har valgt å fokusere på en idrett, som ganske mange ellers i Norge også kunne gjort det godt i hadde de hatt samme iver og interesse for emnet. De har ikke gjort noe for Norge, de har ikke "fått til noe" verdt å snakke om. 

Javel, gikk du fortest på ski? Hoppet du lengst? Nei, du verden, for en prestasjon! (Sarkasme her nå, altså)

Vet du hvem som egentlig er helter? De som redder andre mennesker. Hvor mange aviser er tilstede når en fastlege dør? Hvor mange skriver om at Bjørn, som reddet en kvinne fra å drukne, nå har gått bort? De har faktisk gjort noe og fått til noe stort her i livet! De er helter. Men de snakker man ikke om. 

For en syk verden vi lever i!

Helt enig. I tillegg er idrett totalt samfunnsunyttig. Bortsett fra at noen finner det underholdende. Og det er faktisk ikke til å tro at noen gjør. 

Anonymkode: e6038...43c

Skrevet

Hehe, en person som er litt misunnelig her skjønner jeg. Helter eller ikke, men mange av dem er forbilder for andre mennesker. For barn og unge for eksempel, og kan inspirere til en sunn interesse framfor å sitte inne med pc, eller fest og fyll. De setter Norge på verdenskartet, og er god reklame for Norge. Noe som igjen skaper en økonomisk vekst for Norge som nasjon. Dessuten er jeg ikke enig i at dette er noe alle og en hver kunne gjort med litt innsats. Nei, det er absolutt ikke alle som er i stand til å bli så gode at de kommer i norgestoppen, og langt i fra  verdenstoppen. Nå er det stor forskjell på ulike idretter. for eksempel så er det å bli verdensmester i friidrett, svømming, sykling osv en mye større prestasjon enn for eksempel i langrenn. De første er veldig store idretter, og har langt flere utøvere enn nordiske grener, som nesten utelukkende drives her i nordlige strøk.

Anonymkode: be01a...146

Skrevet

Og hvis du sikter til den personen som har blitt hedret de siste dager, så synes jeg dette er et kvalmende innlegg. Idrettskjendiser har stor påvirkningskraft, og om de er helter eller ikke, så er det veldig flott når de bruker kjendisstatusen sin slik at det kan hjelpe andre mennesker.

Anonymkode: be01a...146

Skrevet

Forkastelig å poste dette, rett og slett.

Idrett er sunt, idrett binder mennesker, etnisitet og nasjonaliteter sammen. Idrett er lidenskap og dedikasjon og det byr på store øyeblikk! 

Den store skihelten som dessverre gikk bort så altfor tidlig stod ikke bare frem som den idrettskvinnen hun er, men som et medmenneske som satte fingeren på menneskelige aspekter såfremt som idrettslige prestasjoner. Hun er og var et sunt og godt forbilde! 

Se hvilke forbilder mange har i dag.. Bloggere som har gjort null og intet, som opereres og driver dank på reklamepenger pga en hærskare av en følgerflokk som de er usunne idealer for. Der hvor verden går i grus om de går glipp av en Nellykode!

Idrettshelter jobber hardt, ofrer mye og deler sin prestasjon med folket! 

Du behøver ikke nødvendigvis være forsker på det medisinske fakultet, eller jobbe frivillig i en hjelpeorganisasjon for å være en helt. De utelukker ikke hverandre.. de er bare helter på hver sin måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...