Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Vi er et lite team på jobb, som arbeider tett sammen. Tidvis har vi hatt litt for få kontorer, og siden jeg jobber deltid, så har mitt kontor innimellom vært i bruk. Det er jo greit. Men ofte har jeg nå merket meg diverse ting. Stolen, som er innstilt etter meg, blir stadig stilt på. Telefonen er blitt slått av på lydløs, hvis min kollega som ikke tar telefonen, bruker kontoret (og vi andre sitter med sentralbordet). Småting som hullemaskiner, saks og stiftemaskin etc blir borte. Andre kommer inn og "låner" og jeg må lete det opp igjen når jeg kommer på jobb. Jeg har ikke sagt noe siden jeg ikke vil skape misstemning, men jeg har begynt å kommentere forskjellige ting som er blitt borte. Tenker at jeg kommer til å ta det opp dersom det fortsetter, men hvordan ville dere tatt det? Vi har hatt litt konflikter tidligere, men har ordnet opp nå. Derfor kvier jeg meg litt til å starte noe her. Anonymkode: adeab...bc2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 Jeg hadde holdt kjeft, men jeg er litt konfliktsky. Gidder ikke mase om småting. Anonymkode: 39809...1fc
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 At stolen blir stilt på og slike ting kan du ikke reagere på. Om det er for få plasser og din blir brukt, er det jo sånn det må være. Alle må jo få stille inn stolen til sin egen kropp. Ting som blir borte, derimot, det kan du jo ta opp, men dersom det ikke er tilstrekkelig med utstyr på arbeidsplassen hadde jeg heller bedt om at det ble bestilt mer enn å klage. Det er jo ikke dine personlige gjenstander dette her. Anonymkode: 90dbe...354
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #4 Skrevet 9. august 2018 Jeg synes det høres ut som om bagateller. Og tror at hvis du klager på at folk stiller på stolen når de låner kontoret, så vil du fremstå veldig sær. De må jo få lov til å stille den så de har en god sittesilling. Og hvorfor "låner" de utstyr av deg, og hvorfor må du lete etter utstyr når du kommer tilbake, atagekigvis fordi dere har for lite av det dere trenger. Og da er det det du må klage på, ikke at kollegaer bruker utstyr som tilhører arbeidsgiver, men som står på ditt kontor Anonymkode: 618ed...80c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 At dtolen blir stilt på må du tåle. Dersom ting har en tendens til å bli borte ville jeg merket de med navn. Etter at jeg merket telefonladere min blir den aldri borte lenger..... Anonymkode: 900bc...225
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 Takk for tilbakemelding 🙂 Jeg er nok litt farget av de tidligere konfliktene vi har hatt. Jeg tar til meg det dere skriver og sier ikke noe 😉 Anonymkode: adeab...bc2
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #7 Skrevet 9. august 2018 Skaff deg en liten "hemmelig" boks med de tingene du må leite mest etter og som du bruker sjøl som du setter i et skap eller skuff. Hullemaskin etc. Anonymkode: 2aede...1e8
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #8 Skrevet 9. august 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ting som blir borte, derimot, det kan du jo ta opp, men dersom det ikke er tilstrekkelig med utstyr på arbeidsplassen hadde jeg heller bedt om at det ble bestilt mer enn å klage. Det er jo ikke dine personlige gjenstander dette her Men gjenstandene kan jo høre til på ett bestemt rom selv om de ikke er noens personlige ting. HI, sett romnummeret ditt eller navnet ditt med sprittusj på tingene. Og sett opp en liten lapp med en vennlig melding: "Hei! Jeg er her ikke alltid, men jeh er her mer enn du. Derfor vil jeg gjerne at du etterlater rommet slik det var da du kom; f eks når det gjelder innstillinger på stolen, telefonen og hvor kontorutstyret ligger. Gjør du det, så gjør jeg en bedre jobb! 😀 Vennlig hilsen Anne-Line" Anonymkode: 8044a...2f7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #9 Skrevet 9. august 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men gjenstandene kan jo høre til på ett bestemt rom selv om de ikke er noens personlige ting. HI, sett romnummeret ditt eller navnet ditt med sprittusj på tingene. Og sett opp en liten lapp med en vennlig melding: "Hei! Jeg er her ikke alltid, men jeh er her mer enn du. Derfor vil jeg gjerne at du etterlater rommet slik det var da du kom; f eks når det gjelder innstillinger på stolen, telefonen og hvor kontorutstyret ligger. Gjør du det, så gjør jeg en bedre jobb! 😀 Vennlig hilsen Anne-Line" Anonymkode: 8044a...2f7 Omg! IKKE skriv en sånn lapp. Utrolig kleint. 🙈 Anonymkode: c971f...471
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #10 Skrevet 9. august 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men gjenstandene kan jo høre til på ett bestemt rom selv om de ikke er noens personlige ting. HI, sett romnummeret ditt eller navnet ditt med sprittusj på tingene. Og sett opp en liten lapp med en vennlig melding: "Hei! Jeg er her ikke alltid, men jeh er her mer enn du. Derfor vil jeg gjerne at du etterlater rommet slik det var da du kom; f eks når det gjelder innstillinger på stolen, telefonen og hvor kontorutstyret ligger. Gjør du det, så gjør jeg en bedre jobb! 😀 Vennlig hilsen Anne-Line" Anonymkode: 8044a...2f7 Nei, nei, nei...... Det der er bare utrolig kleint!! Anonymkode: 900bc...225
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #11 Skrevet 9. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men gjenstandene kan jo høre til på ett bestemt rom selv om de ikke er noens personlige ting. HI, sett romnummeret ditt eller navnet ditt med sprittusj på tingene. Og sett opp en liten lapp med en vennlig melding: "Hei! Jeg er her ikke alltid, men jeh er her mer enn du. Derfor vil jeg gjerne at du etterlater rommet slik det var da du kom; f eks når det gjelder innstillinger på stolen, telefonen og hvor kontorutstyret ligger. Gjør du det, så gjør jeg en bedre jobb! 😀 Vennlig hilsen Anne-Line" Anonymkode: 8044a...2f7 Uff, snakk om å drite seg ut Du blir garantert kontorets store snakkis om du skriver en så klein lapp.... Anonymkode: 9b325...4b7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #12 Skrevet 9. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men gjenstandene kan jo høre til på ett bestemt rom selv om de ikke er noens personlige ting. HI, sett romnummeret ditt eller navnet ditt med sprittusj på tingene. Og sett opp en liten lapp med en vennlig melding: "Hei! Jeg er her ikke alltid, men jeh er her mer enn du. Derfor vil jeg gjerne at du etterlater rommet slik det var da du kom; f eks når det gjelder innstillinger på stolen, telefonen og hvor kontorutstyret ligger. Gjør du det, så gjør jeg en bedre jobb! 😀 Vennlig hilsen Anne-Line" Anonymkode: 8044a...2f7 Oh loooord!!! Ikke gjør dette!!!!!!! Anonymkode: cbec5...dad
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #13 Skrevet 9. august 2018 Hvordan kan du hevde at det er DITT kontor og DINE ting? Hvis Per og Kari ikke har egen plass så kan jo arbeidsgiver disponerer plassene som de ønsker. Og da har arbeidsgiver bestemt at det også skal være Per og Kari sitt kontor. Du kan ikke hevde at kontoret kun er ditt når du jobber deltid. De andre som heller ikke jobber fulltid har like mye rett på plassen som deg. Du disponerer plassen når du er på kontoret. Når du ikke er på kontoret er det ikke du som disponerer den. Plassen er ikke din, den tilhører arbeidsgiver. Anonymkode: 84c93...af0
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #14 Skrevet 9. august 2018 Skru stolen tilbake til slik du liker å ha den, og lås stiftemaskin og andre verdigjenstander i en skuff. Anonymkode: 02bd5...b2a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #15 Skrevet 9. august 2018 Hvis de ikke skal bruke din stol må du flytte inn en annen stol før du avslutter siste arbeidsdag. Hvordan skal noen klare å huske din stolinnstilling..? Kjøp en boks til kontorutstyr Anonymkode: 1da2f...788
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #16 Skrevet 9. august 2018 Vær glad for at det bare er enkelt kontorutstyr. Et sted jeg jobbet forsvant litt for ofte både kontorutstyr, permer, rapporter fra kontoret mitt når jeg skulle bruke dem for å gjøre en jobb. Fortvilende og frustrerende. Jeg spurte hver enkelt en dag, inkludert sjefen, om de hadde lånt noe jeg så etter for å kikke på det, men alle sa nei. Noen dager etter fant jeg det stiftet sammen på et sted jeg allerede hadde lett flere ganger, og dette var altså ikke et engangstilfelle. Egne notater med blant annet ideer forsvant helt, og kom aldri tilbake. Anonymkode: 5daad...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå