Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Alltid lurt på dette. Mimmi, mollemor, mommo osv .... man sier å så søtt hun sier mommo, og så gjentar vi det for evig 🤣 dritteit. Ungen tror jo den sier mormor, men klarer det ikke. Ler når noen på 18 skal til Mollemolle og fallerafaffa 🤣 samme som når barnet sier dutte til smokken, så lærer vi barna at det heter det til slutt ! Teit. Skjønnet man kan bestemme om det skal være bestemor og morfor osv. Men alt annet er dumt Anonymkode: 213e2...c00
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Min mor er Mimmi og hun mente at yngste barnebarnet sa Mimmi isteden for mormor, noe som ikke er akkurat helt sant. Hun ville dermed selv kalles Mimmi. Jeg tror dette skyldes at besteforeldrene føler seg gamle når de blir en mormor eller bestemor.. Jeg tror at de selv oppfordrer til å kalles ollemolle eller what ever.. Anonymkode: 30f75...7da
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Det villeste jeg har hørt er Babæsj til bestefar 😱😱 Anonymkode: 32a9c...7ec
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Har vel ikke noe å Si. Men syns folk virker litt dummen når de fortsetter med babyspråk : skal vi gjøre det med alle søte babyord ? Kjenner ei som sa fittefar til farfar, å så søtt . Vi holder på den da ..... Anonymkode: 213e2...c00
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Du høres jo bare kostelig ut, sikkert en fryd for sine omgivelser Anonymkode: 1b5af...77f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 Er dette et stort problem for deg? Min yngste er den eneste av min mors mange barnebarn som ikke sier bestemor, h*n bruker mommo. Min mor synes dette er stas. Anonymkode: 09c1f...44d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 Du har nok ikke nok virkelige problemer å ta av skjønner jeg. Anonymkode: 4f83e...8b8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 Jeg er 42 år og min mormor døde for snart 10 år siden. Alle barnebarn, både de hun var farmor til, og de hun var mormor til (23 stykker) kalte henne for mommo. Når jeg snakker om henne nå, sier jeg fremdeles mommo, det gjør vi alle sammen. Hun er mommo for meg og vil være det til den dagen jeg dør. Det er overhodet ikke et tullenavn i mine øyne., jeg blir nesten itt lei meg når jeg ser hvordan du rakker ned på noe av det kjæreste minnet jeg har. Hvorfor er det et problem for deg? Anonymkode: 4f6b4...8c2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 Fordi et barn som ikke klarer si mormor ! Så skal man ikke gjenta det ordet de sier feil helt til de tror det er rett ! Barna lager ikke kosenavn ! De kan ikke si det riktige navnet ! Da blir det dumt og lite voksent å høre på. Om barnet sier onkel janar ( Ragnar ) så kan vi ikke bytte navn for det er så søtt at barnet har laget et nytt navn !! Og det er ikke kult å snakke babyspråk hele livet. Anonymkode: 213e2...c00
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fordi et barn som ikke klarer si mormor ! Så skal man ikke gjenta det ordet de sier feil helt til de tror det er rett ! Barna lager ikke kosenavn ! De kan ikke si det riktige navnet ! Da blir det dumt og lite voksent å høre på. Om barnet sier onkel janar ( Ragnar ) så kan vi ikke bytte navn for det er så søtt at barnet har laget et nytt navn !! Og det er ikke kult å snakke babyspråk hele livet. Anonymkode: 213e2...c00 Men det er jo koselig med sånne kjælenavn. Alle skjønner jo hva man mener. Er du av dem som syns det er dumt med voksne folk som sier mamma og pappa også? Anonymkode: d7398...1bf
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 Må innrømme at jeg hater kallenavnet «Bessen» på bestefedre. Høres ut som barnslig navn på bæsj. Anonymkode: f6176...ada
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi et barn som ikke klarer si mormor ! Så skal man ikke gjenta det ordet de sier feil helt til de tror det er rett ! Barna lager ikke kosenavn ! De kan ikke si det riktige navnet ! Da blir det dumt og lite voksent å høre på. Om barnet sier onkel janar ( Ragnar ) så kan vi ikke bytte navn for det er så søtt at barnet har laget et nytt navn !! Og det er ikke kult å snakke babyspråk hele livet. Anonymkode: 213e2...c00 Jeg har en kompis som "heter" Bobbo. Det navnet fikk han i tenårene når lillesøsteren begynte å snakke. Vennene tok etter. Jeg møtte han som 20-åring og jeg visdte hele tiden at det var et kallenavn men jeg visste ikke det egentlige navnet før etter et par år. Han har levd fint som Bobbo, og bruker det også i jobbsammenheng da engelsktalende forretningspartere ikke mestrer hans egentlige navn. Det er da virkelig ikke et problem. Anonymkode: dbe51...049
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 Det heter jo mamma og pappa ! Men finnes vel de som ikke kunne si d også og kaller foreldrene sine tulleting. Og det er ikke koselig. Det er skikkelig fjollete !!! Anonymkode: 213e2...c00
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Alltid lurt på dette. Mimmi, mollemor, mommo osv .... man sier å så søtt hun sier mommo, og så gjentar vi det for evig 🤣 dritteit. Ungen tror jo den sier mormor, men klarer det ikke. Ler når noen på 18 skal til Mollemolle og fallerafaffa 🤣 samme som når barnet sier dutte til smokken, så lærer vi barna at det heter det til slutt ! Teit. Skjønnet man kan bestemme om det skal være bestemor og morfor osv. Men alt annet er dumt Anonymkode: 213e2...c00 Hehe nå tror sikkert noen i familien min her inne at det er JEG som har skrevet dette ! 😂 Jeg er så enig! Drit teit. En av mine yngre søstre fikk barn først og lagde teite navn til foreldrene våre. Da jeg fikk barn ville jeg heller si mormor, men da ble jeg nesten halshugget og snakket stygt til og nærmest skviset ut av familien! Så jeg lot det være da... I dag hadde jeg driti i det. Kalt dem det jeg/ besteforeldre vil . Mamma har sagt at hun hater kallenavnet! Men turte ikke si i mot. Våre besteforeldre er både farfar og farmor. Så hvorfor kunne ikke vi hatt forskjellige navn? Irriterende. Anonymkode: f6df9...7ee
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #16 Skrevet 9. august 2018 ser ikke at dette er noe problem, synes du bryr deg mye Anonymkode: 4c928...287
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #17 Skrevet 9. august 2018 Jeg syns det kjempehyggelig, jeg! Selv kalte jeg besteforeldrene mine for «riktig» tittel. Mest antakelig fordi jeg så de så sjeldent. Da jeg var yngre ønsket jeg å ha sånne navn som mange andre hadde på sine besteforeldre. Mine barn kaller sin farmor for et slikt hyggelig navn, og alle barnebarn og stebarnebarn bruker dette på henne. Det kommer jo egentlig bare av at min eldste ikke kunne si bestemor en gang i tiden. De har et tett bånd. Anonymkode: 0f31d...e26
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #18 Skrevet 9. august 2018 Er det et problem altså? Her er det mormor og besse. Besse fordi første barnebarn sa det, og "bessen selv" syntes det var hyggelig.... og så har bare alle andre barnebarn som har kommet til fortsatt med samme tittel. Bortsett fra minstemann i flokken på 2 år som av seg selv sverger til bestefar. Ikke noe problem noen av delene... Anonymkode: 801d8...556
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #19 Skrevet 9. august 2018 Jeg synes det er pinlig og teit. Anonymkode: f6b6b...ff9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #20 Skrevet 9. august 2018 Jeg er så enig, har tenkt den tanken flere ganger. Husker jeg virkelig lurte første gangen en mann sa til meg at han hadde vært å besøkt "mimmi". Anonymkode: 441e8...a8a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #21 Skrevet 9. august 2018 Pinlig hele greia 🙈 Voksne menn som sier de skal til Mulle, Molle, Besse osv 🙈 hadde slått opp Anonymkode: 213e2...c00
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #22 Skrevet 9. august 2018 Jeg irriterer meg over mennesker som har så lite å irritere seg over at de må irritere over noe så ubetydelig som hva andre mennesker kaller sine besteforeldre. Anonymkode: 3123f...0c4
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #23 Skrevet 9. august 2018 Datteren min klarte ikke å uttale bestemor da hun begynte å snakke så det ble Mosse. Så da har det blitt sånn for de som kom etter, og. Anonymkode: 8d49d...248
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #24 Skrevet 9. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det et problem altså? Her er det mormor og besse. Besse fordi første barnebarn sa det, og "bessen selv" syntes det var hyggelig.... og så har bare alle andre barnebarn som har kommet til fortsatt med samme tittel. Bortsett fra minstemann i flokken på 2 år som av seg selv sverger til bestefar. Ikke noe problem noen av delene... Anonymkode: 801d8...556 Besse høres ut som løs avføring. Anonymkode: f6176...ada
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #25 Skrevet 9. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg irriterer meg over mennesker som har så lite å irritere seg over at de må irritere over noe så ubetydelig som hva andre mennesker kaller sine besteforeldre. Anonymkode: 3123f...0c4 Du irriterer deg over mindre da 😂 Anonymkode: f6df9...7ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå