Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Husets 16 åring har presentert neste års ferie med venninner. De skal leie leilighet og dra til Gdansk. To uker. De er fem venninner. Alle de andre er da blitt 18 år. Vår jente er da 17 og blir ikke 18 før til jul. Hun er PISSESUR for at jeg sier det ikke er en god ide. Hva mener dere? De andre drikker allrede. Anonymkode: 7e88c...4d8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Niks. Uaktuelt. Anonymkode: 56964...372
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Jeg hadde sagt nei. Hun er ikke myndig og ikke gammel nok til å ta ansvaret for seg selv i utlandet, særlig ikke når de fester. Har selv en gutt på samme alder, han er riktignok født tidlig på året da så han blir 18 år til neste år, men jeg har sagt klart ifra at så lenge han er under 18 og bor i mitt hus blir det ikke noe utenlandsferie på han. Han skjønner det da, særlig etter alle sakene som har vært i media siste tiden.... Anonymkode: 721fe...ca7
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Jeg har ikke så store barn ennå, og er sikkert farget av det, men jeg syns det høres tipp topp ut, jeg? Var selv på en helt nydelig ferie med venninner da jeg var 17. Vi drakk litt, selvsagt, men ikke uforsvarlig mye, og vi passet på hverandre. Er du usikker på om hun kan ta vare på seg selv er det verre, men da har du jo en jobb å gjøre. Om hun skal til Kongeparken, Gdansk eller på hyttetur. Kanskje du også skal på ferie til Gdansk neste år, tilfeldigvis? 😂 Anonymkode: c527e...72d
MammantilNurket Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Hvordan i alle dager har hun tenkt til å finansiere det, da ...??😂
Bananarama Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 På den ene siden nei og på den andre siden ja. To uker er himla lang tid. Og hva skal de nå i Gdansk så lenge? Hun er bare 17. Og det er så klart best om hun er hjemme. Men det er jo også et utrolig kjipt år for de som er født sent på året. Mesteparten av vennene er «voksne», mens de fremdeles må være barn. Har hun penger nok selv? Går det an å introdusere alternative turer?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 Gdansk er en trygg by sånn sett, med lite kriminalitet. Bor de nært togstasjonen så kan de ta toget til Sopot og kose seg på strendene der. Men 14 dager er lenge. Har de noen plan for hva de skal gjøre så lenge? Har hun penger til å betale alt selv? Hvor ansvarlig er hun og venninnene? Anonymkode: 82664...85a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 Herregud. Selvfølgelig må hin få bli med! Anonymkode: 45a88...ed1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 Selvfølgelig ikke! Anonymkode: 399a6...b35
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 Nei, det ville ikke vært aktuelt! Anonymkode: dd82e...bc6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 Hun jobber litt på si så hun skulle nok greid å tjene det inn. Men jeg syns det er lenge. Det går ikke an å sammenligne en helg i Kongeparken når man er russ med to uker i utlandet når man ikke er 18. Venninnene har drukket og skulket skolen siden 8 klasse og to av de har vært ute å kjøre. De har skjerpa seg veldig nå, men jeg merker jeg er skeptisk likevel. Vår datter drikker ikke og påstår selv hun ikke har smakt. Hun er veldig aktiv innen idrett og konkurrerer på høyt nivå. Sommeren går med til å trene til feks EM. Vi vil også reise på ferie men da er det selvfølgelig ikke når venninnene har planlagt så da mener hun at hun skal være hjemme alene de tre ukene vi er på feire og trene og så reise selv. HI Anonymkode: 7e88c...4d8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun jobber litt på si så hun skulle nok greid å tjene det inn. Men jeg syns det er lenge. Det går ikke an å sammenligne en helg i Kongeparken når man er russ med to uker i utlandet når man ikke er 18. Venninnene har drukket og skulket skolen siden 8 klasse og to av de har vært ute å kjøre. De har skjerpa seg veldig nå, men jeg merker jeg er skeptisk likevel. Vår datter drikker ikke og påstår selv hun ikke har smakt. Hun er veldig aktiv innen idrett og konkurrerer på høyt nivå. Sommeren går med til å trene til feks EM. Vi vil også reise på ferie men da er det selvfølgelig ikke når venninnene har planlagt så da mener hun at hun skal være hjemme alene de tre ukene vi er på feire og trene og så reise selv. HI Anonymkode: 7e88c...4d8 Hva er du redd for da? Anonymkode: 45a88...ed1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 Så hun er 17,5 da dette skal skje? Da jeg var 18 år og 4 dager kjøpte jeg mitt første hus... så ja. Ville latt henne dra... Anonymkode: d28af...f9a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 Hadde latt henne dra. Men to uker er fryktelig lenge i gdansk, de kommer til å kjede seg. Flyttet hjemmefra da jeg var 15 år og har forsørget meg selv siden det. Ville blitt veldig forundret dersom noen prøvde å stoppe meg fra å dra på ferie. Jeg reiste masse i perioden 16-18 år, mange gode minner fra den tiden. Anonymkode: 7c3a3...be4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 Jeg var på Roskilde da jeg var 16, og vi klarte iss helt fint.. men det skal forbli en godt bevart hemmelighet her i heimen 😃 Vi har også desemberbarn og det er jo utrolig kjipt når alle andre har blitt 18 og man er det selv om bare noen måneder. Usikker selv på hva jeg ville sagt til noe sånt. 2 uker var for lenge for første utenlandstur alene.. Anonymkode: 166cc...5ce
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #16 Skrevet 8. august 2018 Jeg er en av de få mødrene som nektet datteren min å dra til Kos i sommer. Er veldig glad for det nå. Jeg hadde sagt nei. Ikke fordi jeg er skeptisk til Gdansk som reisemål. Vært der selv og virket som en trygg by. Men alkoholen er veldig billig, drinkene veldig sterke og 14 dager er altfor lenge! Barna mine har reist halve jorden rundt alene for å besøke familie. Men da var det folk som tok de i mot og passet på. Selvom jenta di er aldri så fornuftig er det mye som kan skje. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Anonymkode: 6e069...c9e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #17 Skrevet 8. august 2018 Uaktuelt, er hun under 18, så er hun helt og holdent mitt ansvar. Og en kan ikke sammenligne det med "Da vi var unge", alt deres foreldre ikke tok ansvar skal ikke gå på bekostning av sikkerheten til 17-åringen. Blir hun sur, så får det være. Hun har tid til å bli blid igjen. Du er mor og ikke venninne. Anonymkode: ac3ed...edb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #18 Skrevet 9. august 2018 1 uke, sannsynligvis hvis hun var like fornuftig som min søster i den alderen. Hvis hun var som meg - nei. 2 uker. Totalt uaktuelt på første utenlandstur alene. Anonymkode: d31d9...e5e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #19 Skrevet 9. august 2018 ganske syk og nekte en så stor ungdom og dra Anonymkode: 24d50...b3d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #20 Skrevet 9. august 2018 Men hva har de tenkt til å gjøre der i 2 uker, og alle de andre kan gå ut på byen og drikke alkohol, men ikke din datter. Blir hun overlatt til seg selv da? Det er 18 års grense på alkohol i Polen og. Anonymkode: e53eb...ebe
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #21 Skrevet 9. august 2018 Har ikke peiling på hva jeg ville sagt. Bare kjenner jeg gruer meg voldsomt til min 9åring plutselig er 17. Anonymkode: 95a84...6e1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #22 Skrevet 9. august 2018 Altså... Dette blir en vurderingssak. Det er bare du som kan vurdere om datteren din og venninnene hennes er ansvarlige nok. Jeg har aldri vært noe partyjente, og dro på ferie med en venninne da jeg var 18. Vi passet på hverandre hele tiden og drakk ikke særlig mye. Knapt noe. Men hvis du kjenner at du ikke stoler på dømmekraften hennes, intensjonene hennes eller venninnene hennes, så ville jeg ikke latt henne dra. Og to uker er uansett for lenge. Anonymkode: b5a08...a7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå