Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har aldri vert i syden pga min flyskrekk 🤦‍♀️

Men nå har jeg bestemt meg for at vi skal reise. 

Jeg trenger reise tips ! Ikke alt for mange timer i fly 😳 og ca 25 grader 🙄

Endret av smultering
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når på året tenker dere å dra da? Dersom du ønsker ca 25 grader midt på sommeren, så utgår vel de fleste stedene rundt middelhavet, der er temperaturene ofte 30+ i skoleferien. Kanariøyene har ca 25 grader i sommerhalvåret. Vi var på Gran Canaria i juli i år, perfekt klima for oss. Jeg synes at alt over 28 grader er for varmt. Det som er negativt er at flyreisen er en del lenger til Kanariøyene enn til f.eks Mallorca, Kreta osv. Ca 5-6 timers flytur til Las Palmas. 

Anonymkode: 55301...a05

Skrevet

Hvor har du tenkt å reise fra? Er feks betydelig kortere å fly fra Gardermoen enn Tromsø. 

Anonymkode: 474a1...0a1

Skrevet

Når på året skal du reise da?

Skrevet

Mallorca er fint i sommerhalvåret. Ikke så alt for langt med fly og heller ikke for varmt.

Skrevet

Tenkte i høstferien ☺️ Reiser nok fra Gardemoen 😀

Skrevet

Mallorca er perfekt, men kanskje i seneste laget i høstferien. Uansett perfekt avstand fint sted.

Anonymkode: 6752f...1af

Skrevet

Tyrkia, Kypros, Albania men dyrt hvis dere ikke har bestilt enda. Eller er det til neste år?  Vi reiser til Kypros i uke 39 og bestilte i mars

Anonymkode: 9c5e2...39b

Skrevet

Glem Mallorca, velg Menorca👍

Anonymkode: 88da4...565

Skrevet

Jeg vil også anbefale Menorca. Kort reisevei, ikke fullt av turister som feks Mallorca, rolig og familievennlig og ikke minst krystallklart vann!

Anonymkode: dc7a3...f40

Skrevet

Reis til fastlandet i Spania og ikke til tullesyden ! Det er jo bare tull uten mening 

Anonymkode: c633b...4a1

Skrevet

Ikke Mallorca i høstferien. Kan bli kaldt. Ville dratt til fastlandsspania, Marbella eller der omkring. Eventuelt en av Kanariøyene om du orker litt lenger flytur. Da er du ihvertfall garantert fint vær. Jeg foretrekker Lanzarote, men Tenerife og Gran Canaria har også flere fine steder. 

Skrevet

Jeg vil anbefale Spania (fastlandet). Selv liker vi oss godt på Costa Blanca (fly til Alicante). Vet ikke hvor du bor, men den strekningen tar rett i underkant av 4 timer fra Ålesund. Det er min maksgrense, er ikke glad i å ta fly selv😅

Anonymkode: ecc3f...acf

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Reis til fastlandet i Spania og ikke til tullesyden ! Det er jo bare tull uten mening 

Anonymkode: c633b...4a1

Ja, for det er jo ingen sydensteder.på.fastlandet.......

Anonymkode: b43b0...779

Skrevet
On 8/8/2018 at 1:54 PM, smultering said:

Vi har aldri vert i syden pga min flyskrekk 🤦‍♀️

Men nå har jeg bestemt meg for at vi skal reise. 

Jeg trenger reise tips ! Ikke alt for mange timer i fly 😳 og ca 25 grader 🙄

Hvor er "Syden"?

Anonymkode: 38d30...f73

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er "Syden"?

I syden vel 😂

Anonymkode: ad6c1...602

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er "Syden"?

«Syden» er et fellesbegrep som brukes om typiske feriedestinasjoner sørover i Europa, med gode badetemperaturer og som er tilrettelagt for turister. På samme måte som «Østen» eller «nordpå» viser ikke begrepet til et spesifikt land, men de aller, aller fleste som er oppvokst i Norge (med enkelte unntak åpenbart) har en felles forståelse av hva som ligger i begrepet.

Anonymkode: 04d1f...0b4

Skrevet

Mange steder rundt middelhavet har ustabilt vær så sent på året som høstferien. Må være forberedt på at det kan være noen dager med overskyet og kanskje regn. Det kan være gode temperaturer på både Mallorca og Kreta på dagtid, litt kjølig på kvelden, men sjøen og bassengene er ofte veldig kalde. Var på Kreta i fjor i høstferien med små barn, og det ble minimalt med bading. Større barn bryr seg kanskje ikke så mye om det er kaldt da... Ville uansett valgt et hotell med oppvarmet basseng dersom dere har planer om å bade. 

Anonymkode: 55301...a05

Skrevet

Kypros. Agia napa er fint på den tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...