Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Du som ikke liker svigermors mat eller kaker kan la være å svare her. Dette er tråden for de som liker eller elsker svigermors mat. Det kan være de hjemmelagde kjøttbollene, en slags kake eller annet spiselig! Hva for noe elskbart kokkelerer eller baker din svigermor? :D Jeg husker en sjokolademoussekake svigermor bakte mye før - dritgod rett og slett. Og så er hun veldig flink til å steke koteletter så de blir møre 😅 Anonymkode: f3728...a79
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Svinestek. Det lager jeg aldri selv. Lasagne ol er kjedelig, for da bruker hun toro. Anonymkode: a00e7...ba2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Jeg liker best wienerbrødene. Mannen elsker Nordlandslefsene. Jeg har fått oppskriften på begge deler. Svarer andre veien også 😉 Svigermor er nok mest fornøyd med min potetsalat, og med bærkaken jeg lager. Anonymkode: 499ec...d58
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Svigermor lager en god gryterett og verdens beste koteletter. de er sykt møre også baker hun en veldig god sjokoladekake. salaten er også veldig god. Anonymkode: 14b1c...727
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Fiskegrateng!☺️ Anonymkode: 613f4...aec
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Svigermor baker verden beste lefser. Anonymkode: 7e4b2...568
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 Hun bruker hvitløk i alt og altfor mye, så ingenting vondt, heller ingen favoritt. Men bake, DET kan hun! Alt fra gjærbakst til nydelige kaker, så det er umulig å bare plukke ut en. Anonymkode: b24b5...242
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 Denne: https://www.unicornsinthekitchen.com/ash-reshteh-persian-noodle-soup/ Anonymkode: 3d104...8c2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 Lapskaus Langtidsstekte nakkekoteletter Rørt jordbærsyltetøy Bankekjøtt i saus Anonymkode: 8c8bb...6d8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 Gjærbaksten hennes var fantastisk. Og så er hun rå på såkalt bondekost, komle, ferskt kjøtt og suppe, koteletter osv. Anonymkode: 25385...e8d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 Min svigermor lager verdens beste lapskaus og jordbærsyltetøy 💕💕. Hun er også en racer på å bake, så alle kaker fra henne smaker himmelsk. Anonymkode: f8b41...f5e
Ziva Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 Svigermor er Toro-fan så det går mye i det, men hun er rå på lammestek. Den smelter i munnen og har akkurat passe med hvitløk i seg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Svigermor lager en god gryterett og verdens beste koteletter. de er sykt møre også baker hun en veldig god sjokoladekake. salaten er også veldig god. Anonymkode: 14b1c...727 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lapskaus Langtidsstekte nakkekoteletter Rørt jordbærsyltetøy Bankekjøtt i saus Anonymkode: 8c8bb...6d8 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjærbaksten hennes var fantastisk. Og så er hun rå på såkalt bondekost, komle, ferskt kjøtt og suppe, koteletter osv. Anonymkode: 25385...e8d Hva er det med svigermødre og koteletter 😛 Anonymkode: f3728...a79
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 Svigermor er ingen stor kokk eller konditor, men svigerfar lager alle slags nydelige middager. Best er hjortestek og rype. Anonymkode: d230a...0ac
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 Svigermor er britisk, og hennes "Sunday roast" er helt fantastisk! Julemiddagen også, med kalkun og alt som hører til, er strålende. Ellers lager hun ganske kjedelig mat Anonymkode: db6d9...3e9
Mia_73 Skrevet 8. august 2018 #16 Skrevet 8. august 2018 Hun lager en fantastisk gryterett. Ikke rart den smaker så bra fordi hun bruker en god del fløte. I romjulen er det bayonneskinke med tilbehør som er nydelig. Gjærbakst er bra hele året.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #17 Skrevet 8. august 2018 Lapskausen, hun lager to typer, jeg liker oksekjøtt ikke svinekjøtt (mye slintrer) og vi elsker alle kjøttkakene og kålstuingen hennes. Det beste med besteforeldre er at de er gode på den tradisjonelle husmannskosten. Hun lager også supergod potetsalat. Boller kan hun IKKE bake, de er tørre et kvarter etter de er ute av ovnen. 😂 Anonymkode: 6f985...6e4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #18 Skrevet 8. august 2018 Potetsalaten. Anonymkode: 4a4be...16c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #19 Skrevet 8. august 2018 Svigermors hjemmelagde fiskemat. Og brødet. Og kakene! Hun er super på kjøkkenet. Det beste er at hun bor i nabohuset og ofte inviterer på middag 🤗 Anonymkode: 3932e...53f
amandine Skrevet 8. august 2018 #20 Skrevet 8. august 2018 Svigermor lager ikke så veldig god mat ha ha ha, men hun tar igjen og gjør en god jobb som selskapsdame og fremsnakker når jeg lager mat til henne! Hun er utrolig flink til å sette pris på folk, og hun skryter ektefølt og hemningsløst av det jeg lager ( utenom pesto, det liker hun ikke). Jeg har fått hennes mors oppskrifter av henne og setter stor pris på det.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #21 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva er det med svigermødre og koteletter 😛 Anonymkode: f3728...a79 Jeg tror det er tiden de bruker. Min svigermor tar de raskt i stekepannen på morgenen, også ligger de i stekeovnen på lav varme hele dagen. Når vi kommer til middagstid da er de så utrolig møre og gode.... Langtidsstekt mat blir som regel veldig godt. Anonymkode: 8c8bb...6d8
Himmel og hav Skrevet 8. august 2018 #22 Skrevet 8. august 2018 Svigermor er en helt ok kokk, men det skinner aldri helt av maten hennes. Ting er ofte litt for mye eller litt for lite kokt eller stekt, men hun er en rev på å lage saus, stuinger og annet tilbehør, så da kan det tilgis at kalkunen er som sagflis.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #23 Skrevet 8. august 2018 Svigermors pizza er helt fantastisk!! Og så lager hun knallgode kjøttkaker, karripuffer og hun har til dags dato ikke servert annet enn lekre og utrolig gode kaker, boller, rundstykker... Anonymkode: 69df8...132
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #24 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det er tiden de bruker. Min svigermor tar de raskt i stekepannen på morgenen, også ligger de i stekeovnen på lav varme hele dagen. Når vi kommer til middagstid da er de så utrolig møre og gode.... Langtidsstekt mat blir som regel veldig godt. Anonymkode: 8c8bb...6d8 Heller hun kraft over innimellom? Anonymkode: 9fee1...485
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #25 Skrevet 8. august 2018 For øyeblikket har jeg ingen svigermor, men farmor til mine barn lager ikke mat. Det gjør mannen, han er veldig glink til å lage fiskeretter. Mye godt han lager og ungene drar dit ofte pga maten. Lam i ulike varianter er han også god på, så jeg sier de får smiske med farfar når de vil ha slik mat for jeg klarer ikke lukta når det lages. Kan godt spise, men lukta når det lages er helt grusom syns jeg. Farfar disker opp når barnebarna spør. Farmor lager veldig god pavlova eller hva det heter. Hun vet jeg ikke err glad i kremen som er i, så det er alltid en bit uten til meg 😍 Svigermor jeg hadde inntil nylig var heldig om hun klarte å lage ett måltid som var helt ferdig på den ene eller andre måten. Jeg og ungene lærte oss fort at vi ikke skulle komme dit sultene når vi var invitert på middag. Tror hun egentlig var blitt dement, men det var som å banne i kirken når jeg nevnte det for min ex. Vi kunne komme på stek, og da hadde hun glemt å steke steken feks. Min mor var veldig glad i sin svigermors sin mat. Skal ikke påstå hun hadde mye ulik mat, men skikkelig husmannskost. Kjøttsuppe, lapskaus, kjøttkaker og noe kjøtt i saus ville ikke min mor lage, det skulle kun spises hos svigermor for hun laget det mye bedre enn hu. Min mor lager nå lapskaus, men alt annet lager hun fortsatt ikke. Kjøttkaker og kjøttsuppe spiser hun hos meg, for jeg lager det veldig likt. Lukten i huset når jeg lager det er ikke det samme sier hun, men maten smaker det samme. Og jeg skjønner hva hun mener med lukten, for det var noe eget å komme inn i huset hennes når hun laget. Min mors mor var en katastrofe på kjøkkenet sa hun, eneste som hun alltid klarte å lage var sosekjøtt, men om potetene var kokt, grønnsakene ramlet fra hverandre bare du så på de var like spennende hver gang. For å si det slik så var det en grunn til at mormor og morfar nesten bare spiste brødmat. Middagen besto 90% av brød med stekt eller kokt fisk. Mulig derfor min mor sjeldent laget fisk. Anonymkode: 5e845...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå