Gå til innhold

Samlivsbrudd og økonomi


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk tilslutt fra eksen da han har opparbeidet seg enorm gjeld uten å si ifra til meg og aldri ville ha sex, men heller se TV og drikke vin. Uff - fært å skrive, men sånn er det. 

Nå bor vi hver for oss. Han har ekstremt trang økonomi pga gjelden sin og jeg synes jo synd på ham. Derfor har jeg vært «snill» og betalt alt for barnet de siste 6mnd. Ingen avtale om bidrag. Han har ganske god inntekt på papiret, men pga gjelden har han lite likevel. Nå betaler han ingenting til meg, men 4000kr pr mnd til et større barn. De inngikk visstnok en privat avtale om det og han sier den er ufravikelig til det større barnet er 18 år. Jeg kan jo ikke fortsette å betale alt. Hvordan er det ifht bidrag? Kan han løses fra den andre avtalen nå som han egentlig har to å betale bidrag til? Hvirdan bør jeg gå frem for å få en fair avtale uten å slå ham konkurs? 

Tips og råd mottas med takk! 

Anonymkode: 9532b...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjennom Nav.

Anonymkode: 88cdc...75c

Skrevet

Ingenting er ufravikelig, selv om de har skrevet en privat avtale som gjelder til barnet blir 18 år vil det ikke skje noe annet enn at den andre mammaen blir sur om han går til nav og krever en ny....

Det beste er å ta bidraget gjennom nav, da blir alt riktig

Anonymkode: d358c...187

Skrevet

Nav kan og bør beregne for dere. De er upartiske og da blir det mest riktig. De tar feks hensyn til at han betaler for flere barn, evt lønnstrekk osv. Han har vært med å lage barn og han må være med å forsørge de.

Anonymkode: 8d410...315

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...