Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Jeg er i oppstarten på skrivearbeidet til doktorgraden min, og trenger å reise bort for å arbeide uforstyrret. Dagene blir for oppstykket med barn og aktiviteter her hjemme. Hvor ville du reist for å gå inn i din egen skriveboble? Trenger internett, strøm, et arbeidsbord og grei tilgang på mat. Tenkte å ta en tur nå i høst og eventuelt en ny tur til våren. Anonymkode: 6c0c1...f05
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Airbnb på landet? Helst et sted med dårlig vær og lite som frister utenfor døren. Kanskje med tilgang på take away el.l. Anonymkode: 1e3b9...e4d
Gjest Antarctica Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 (endret) 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i oppstarten på skrivearbeidet til doktorgraden min, og trenger å reise bort for å arbeide uforstyrret. Dagene blir for oppstykket med barn og aktiviteter her hjemme. Hvor ville du reist for å gå inn i din egen skriveboble? Trenger internett, strøm, et arbeidsbord og grei tilgang på mat. Tenkte å ta en tur nå i høst og eventuelt en ny tur til våren. Anonymkode: 6c0c1...f05 Fordypningsrommet, Fleinvær i Nordland. Har nylig fått en unik pris for arkitekturen. Helt vilt der. https://www.facebook.com/thearctichideaway/ Endret 7. august 2018 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Spørs på hvor langt du er villig til å reise! Men vil absolutt anbefale å reise til Bulandet i Sogn og Fjordane. Der er det mange overnattingstilbud, som ikke er så altfor dyrt heller. En nyydelig plass vest i havet. Du finner overnattingsmuligheter på aribnb. Kan LOVE deg ro i sjela og arbeidsro. Fine turmuligheter når du vil ut for å lufte hodet. Der jeg bodde var det tilgang til internett, kjøkken, soverom, stue med tv, bad osv.. Alt en trenger er å ta med seg mat. Anonymkode: 6bde0...397
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Hytta. Ikke strøm eller vann, men solcelleanlegg til å lade pc og greit nett. Ingenting som forstyrrer. Helt gratis. Anonymkode: bcaa0...cf5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 Spørs hva din doktorgrad går ut på. Er det historie eller noe slikt ville jeg dra til den plassen, leid en liten leilighet og fått inspirasjon derfra. Ellers? En liten leilighet ett sted som er lite, men at du har tilgang på butikker og gjerne en pub. Anonymkode: 80e90...8cd
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 Hytte på fjellet. Da kan du ta lange, fredelige skriveøkter og innimellom gå noen turer for å lufte tankene og få opp pulsen og blodgjennomstrømmingen til hjernen. Lykke til med arbeidet :-) Anonymkode: 70978...5a3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #9 Skrevet 7. august 2018 Jeg brukte vår egen hytte. Strøm, vann, bad, fibernett. Butikk i nærheten. Passet utmerket. Anonymkode: 357ad...f90
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 Jeg har vært på Lesbos en gang, og det var fantastisk på alle måter. Avhenger av fagfeltet ditt, da. https://www.uia.no/senter-og-nettverk/metochi Anonymkode: cd4b9...6e7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #11 Skrevet 7. august 2018 Dere, altså! Tusen takk for mange gode forslag😊 Jeg hadde faktisk ikke tenkt på Norge selv, men ei lita bu ytterst i havgapet må jo være knall for skriving. Hytta er vurdert og forkastet. Drar jeg dit kommer alle søte, gamle tanter innom «bare for å si hei». Selv tenkte jeg Gardasjøen, Verona eller Palma. Egentlig hvor som helst innen kort avstand til et sted å få seg litt mat, og gjerne med et hyggelig sentrum for å lufte tankene. Ingen storby, da blir jeg bare distrahert. Skal se på Lesbos, Fordypningsrommet og Bulandet også. Tusen takk for svarene😊 Anonymkode: 6c0c1...f05
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #12 Skrevet 7. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere, altså! Tusen takk for mange gode forslag😊 Jeg hadde faktisk ikke tenkt på Norge selv, men ei lita bu ytterst i havgapet må jo være knall for skriving. Hytta er vurdert og forkastet. Drar jeg dit kommer alle søte, gamle tanter innom «bare for å si hei». Selv tenkte jeg Gardasjøen, Verona eller Palma. Egentlig hvor som helst innen kort avstand til et sted å få seg litt mat, og gjerne med et hyggelig sentrum for å lufte tankene. Ingen storby, da blir jeg bare distrahert. Skal se på Lesbos, Fordypningsrommet og Bulandet også. Tusen takk for svarene😊 Anonymkode: 6c0c1...f05 Du trenger jo ikke å annonsere at du er på hytta? Anonymkode: 357ad...f90
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du trenger jo ikke å annonsere at du er på hytta? Anonymkode: 357ad...f90 Hvorfor ikke ta hi's ord for at hytta er uaktuell? Så lei av folk som må kverulere på ting de ikke har forutsetning for å vite noe om. Kanskje hytta ligger slik til at tantene ser at det er folk der? Kanskje det er andre grunner som gjør at tantene vet om hun er der? Kanskje hi selv vet dette best? Anonymkode: 3e7d2...4ba
amandine Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 Obrestad fyr på Jæren kunne også vært et alternativ, der er det fint tilrettelagt for jobbing, og du har resten av verden i nærheten med butikker og sånt.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 Ellers er bibliotekene rundt omkring også gode alternativer. Her har de veldig gode arbeidsforhold på lesesalen til og med med folk som tar jobben med å finne frem alt du måtte trenge av litteratur, ta kopier osv. Anonymkode: bcaa0...cf5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #16 Skrevet 8. august 2018 Ville leid en hytte i skjærgården med utsikt over havet og innen høreavstand for bølgeskvulp. Anbefaler Hvaler Anonymkode: 7cf5e...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå