Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Far til barna og jeg har jevnlig hatt et konfliktfylt forhold til hverandre. Vi har vært fra hverandre i flere år, men pga hans svært egoistiske og gjentakende handlinger så er vårt forhold til hverandre svært betent. Han nekter å forholde seg til meg. Nekter å snakke til meg, har blokkert meg fra telefon og all annen kommunikasjon. Han bor veldig langt unna så barna må fly når de skal til far. Men far informerer meg ikke om noe. Feks når det gjelder flybilletter osv til barna, eller at han kommer til områder og vil ha de på besøk, samvær han planlegger utenom avtalt samvær... alt dette avtaler han bare rett med ungene. Spør de om de vil før de igjen spør meg om lov, sånn jeg blir den slemme som sier nei.. så bruker han det for alt det er verdt for å sette barna opp i mot meg... Da er de 10 og 12 år gamle. Og når det gjelder beskjeder han vil jeg skal ha ber han barna om å si dette til meg. Jeg merker at det tærer på ungene, og har tidligere fortalt far flere ganger at han ikke må bruke barna som budbringere eller pøse ut om alle problemene sine til dem som om de var vennene hans... for de blir så bekymret og stresset av dette... samtidig er de jo veldig glad i faren sin og lojale mot ham... Far møter ikke opp på fvk.. Og de få gangene vi har vært der jatter han bare med og er enig, for så å kjøre sitt eget løp og gjøre som han vil... Er det noen som helst slags måte man får stoppet en sånn fyr på? Føler han ødelegger både mitt og barnas forhold til hverandre.. Anonymkode: d5860...1a0
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Han må stoppe! Sånn holdt mine foreldre på. Som voksen måtte jeg gå i terapi i over 5 år! Jeg har slitet psykisk hele livet. Det dårlige samarbeidet og skilsmissekrigen har nesten ødelagt meg. Dessverre. Kan du bestille time på familievernkontoret og legge dette frem? Kan du få han til å møte der: "Hvis du er glad i barna dine, møt opp! Det er veldig viktig!". Stå på og få en slutt på dette! Anonymkode: 042bb...eb5
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Far til barna og jeg har jevnlig hatt et konfliktfylt forhold til hverandre. Vi har vært fra hverandre i flere år, men pga hans svært egoistiske og gjentakende handlinger så er vårt forhold til hverandre svært betent. Han nekter å forholde seg til meg. Nekter å snakke til meg, har blokkert meg fra telefon og all annen kommunikasjon. Han bor veldig langt unna så barna må fly når de skal til far. Men far informerer meg ikke om noe. Feks når det gjelder flybilletter osv til barna, eller at han kommer til områder og vil ha de på besøk, samvær han planlegger utenom avtalt samvær... alt dette avtaler han bare rett med ungene. Spør de om de vil før de igjen spør meg om lov, sånn jeg blir den slemme som sier nei.. så bruker han det for alt det er verdt for å sette barna opp i mot meg... Da er de 10 og 12 år gamle. Og når det gjelder beskjeder han vil jeg skal ha ber han barna om å si dette til meg. Jeg merker at det tærer på ungene, og har tidligere fortalt far flere ganger at han ikke må bruke barna som budbringere eller pøse ut om alle problemene sine til dem som om de var vennene hans... for de blir så bekymret og stresset av dette... samtidig er de jo veldig glad i faren sin og lojale mot ham... Far møter ikke opp på fvk.. Og de få gangene vi har vært der jatter han bare med og er enig, for så å kjøre sitt eget løp og gjøre som han vil... Er det noen som helst slags måte man får stoppet en sånn fyr på? Føler han ødelegger både mitt og barnas forhold til hverandre.. Anonymkode: d5860...1a0 Barnevernet. Du må melde ham. Det å drive manipulering, sette barn i voksenrolle, sabotere samarbeid osv er en form for omsorgssvikt. Anonymkode: f1dc0...049
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Jeg meldte søsteren min til BV fordi hun drev slik ovenfor sin eks. Jeg snakket med henne gjentatte ganger, om at dette var problemer de voksne måtte ta opp seg i mellom og det var helt tydelig at ungene led under det.Da hun ikke hørte på meg, ringte jeg BV og diskuterte saken med dem, og de anbefalte at jeg leverte en beymringsmelding,noe jeg gjorde Hun ble kalt inn, og etter en undersøkelse fikk hun klar beskjed om at dette var bekymringsverdig og fortsette dette ville de anbefale far å søke om den daglige omsorgen. Da tok hun til vettet, og de samarbeider utrolig godt nå. Anonymkode: 4a0e2...be0
skjotta Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 It takes two to tango... Han må åpne kommunikasjonen med deg og du må kanskje slutte å være den slemme når 10 og 12 åringen ønsker å besøke pappa? Og jeg tør nesten garantere at om du melder bekymring til barnevernet så vil det bli verre etterpå. Jobb videre med å få ham med på fvk, prøv å endre måten du kommuniserer på, kanskje han gir bedre respons da? Det han gjør er ikke greit, men jeg får inntrykk av at du dermed tar igjen med å for eksempel si nei til ikke planlagt samvær. En av de tingene jeg hatet mest i forbindelse med mine foreldres skilsmisse (jeg var 11) var at de bestemte når jeg fikk se den andre forelderen min.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 21 minutter siden, skjotta skrev: It takes two to tango... Han må åpne kommunikasjonen med deg og du må kanskje slutte å være den slemme når 10 og 12 åringen ønsker å besøke pappa? Og jeg tør nesten garantere at om du melder bekymring til barnevernet så vil det bli verre etterpå. Jobb videre med å få ham med på fvk, prøv å endre måten du kommuniserer på, kanskje han gir bedre respons da? Det han gjør er ikke greit, men jeg får inntrykk av at du dermed tar igjen med å for eksempel si nei til ikke planlagt samvær. En av de tingene jeg hatet mest i forbindelse med mine foreldres skilsmisse (jeg var 11) var at de bestemte når jeg fikk se den andre forelderen min. Du er ingen fasit. Det mine barn hatet mest, var usikkerhet og tilfeldigheter. De ville ha faste dager, datoer de kunne krysse av og sikre rammer på hva som skulle skje. Anonymkode: f1dc0...049
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 Det som er problemet med uplanlagte samvær er at barna faktisk blir urolige av det. Jeg har latt han få ha de når han kunne før, og det ble en evig runde med spørsmål om når neste gang pappa skal ha de er, og store skuffelser når lovnadene fra han ikke ble innfridd. Dette er en mann som i løpet av det siste året har hatt 4 damer og vært forlovet 2 ganger. Stabilitet er ikke et ord som beskriver denne mannen for å si det mildt. Jeg ønsker ikke å holde barna fra ham, men jeg ønsker ikke å ofre mine barns trygghet og stabilitet for at han skal få dekket behovet for å ha dem når han vil, for så å avlyse i neste øyeblikk fordi det dukket opp noe mer spennende. Han holder seg mer til avtalt samvær når det ikke blir kompensert om han dropper ut. Det funker best for meg og barna. Men selvfølgelig blir de sinte når jeg sier nei når han sier "hvis du får mamma til å la deg dra til meg så skal du få ..(ett eller annet dyrt eller stort ønske)..."... så ja.. Jeg virker sikkert steil... Men etter å ha kjent ham i 15 år og etter x antall år med å aldri vite hva neste er (nye damer, flytting, manipulering av både og unger, utnytting av meg osv) så blir man nok litt steil... Skal prøve å få snakket med ham og gi beskjed om at han ikke skjerper seg så melder jeg... Takk for råd og erfaring! Anonymkode: d5860...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå