Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du SHØPE en pose?

Hvorfor er det ikke obligatorisk med kurs hos logoped for å få lov til å snakke offentlig? "Jeg kan norsk"-sertifikat. 

Folk greier ikke å prate. Shøpe, shøre, shylling. 

Og hvorfor i all verden er det ingen som har laget er skikkelig morsomt skjultkameraopptak der de går rundt i byen og retter på ALLE som sier feil? Hadde vært hysterisk.

"Vil du SHØPE en pose?"

- "Kjjjjøpe. Det heter "kjøpe"."

Anonymkode: 4f518...098

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig enig, selv om jeg innser at slaget nok er tapt. I mine ører høres det bare barnslig og slurvete ut. Det verste er jo at folk begynner å skrive sånn også: Beskymret, forskjølet. Det gjør vondt både i ørene og øynene, og jeg er ikke lærer en gang.

Skrevet
4 timer siden, Himmel og hav skrev:

Egentlig enig, selv om jeg innser at slaget nok er tapt. I mine ører høres det bare barnslig og slurvete ut. Det verste er jo at folk begynner å skrive sånn også: Beskymret, forskjølet. Det gjør vondt både i ørene og øynene, og jeg er ikke lærer en gang.

Jeg tror ikke slaget er tapt, men da må folk slutte å ha dårlig samvittighet over å rette på barna sine. Hvis ungene gikk rundt og sa blus, glønnsakel og eddelkopp, så ville vi jo rette på dem. Men å lære dem riktig kj-lyd er nærmest blitt noe slemt.

Anonymkode: 5973f...2ba

Skrevet

alt man henger seg opp i

Anonymkode: 468f8...60a

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

alt man henger seg opp i

Anonymkode: 468f8...60a

Ja, å snakke forståelig norsk er jo en tullete bagatell, ikke sant...?

Skrevet

Da syntes jeg du kan ta for deg alle som blander inn engelsk og tror det er norsk. Plast heter det, ikke plastikk. Eller shoppe.. handle..

osv

Anonymkode: c6326...61c

Skrevet