Gå til innhold

Hjelp ang klassetur i arbeid og avspasering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til høsten skal en klasse der jeg er miljøarbeider i på klassetur til utlandet fra mandag t.o.m søndagskveld. Jeg må legge ut for det meste utenom en billett til opera, fly og hotell.  Det jeg lurer mest på et hvor mye avspasering jeg kan vente meg å få etterpå. Dette blir en krevende tur hvor jeg må være til stede 24/7. Jeg har 100% stilling. 

Noen som har vært borti dette? 😊

Anonymkode: 9c969...95b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri om jeg hadde blitt med som ansatt uten å få dekket mat. Det er jo helt merkelig?

Avspasering? Får du ikke overtid? Synes dette høres veldig lite seriøst ut

Anonymkode: 497de...1ac

Skrevet

Jeg får dekket mat  men må legge ut for alt. Jeg får sikkert overtid, men vet at de helst ønsker at vi skal ta det ut i avspasering i stedet. Generelt.  Har ikke vært ovenfor denne problemstillingen før.

Hi

Skrevet
17 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg får dekket mat  men må legge ut for alt. Jeg får sikkert overtid, men vet at de helst ønsker at vi skal ta det ut i avspasering i stedet. Generelt.  Har ikke vært ovenfor denne problemstillingen før.

Hi

Selvfølgelig vil de ønske avspasering, fordi det blir mye billigere. Men jeg er usikker på om de har lov til det faktisk i dette tilfellet.

Ikke selg deg selv for billig. 

Anonymkode: 497de...1ac

Skrevet

Dette tar du med fagforeningen din! 

Anonymkode: 25c73...7f1

Skrevet

Det kommer helt an på hva slags arbeidsavtale/tariffavtale dere har.

Det normale er at man skriver reiseregning i etterkant av reisen og får dekket en sum i diett og ellers få dekket alle pålagte utgifter i henhold til kvitteringer. Vi bruker statens satser for diett med utenlandstillegg etter hvilket land man er i.

Om du får dekket f.eks kostnader til museer, inngangspenger osv. vil jeg anta beror på om du blir pålagt aktiviteten eller om det er noe du gjør på egenhånd.

I forhold til overtid/avspasering kommer dette helt an på avtalen dere har på ditt arbeidssted.

Selv om du er på tur, har du krav på hviletid/fritid hvor du ikke blir pålagt arbeid. det normale er å skrive en arbeidsplan/oversikt som viser hva som er fritid/hviletid og hva som er arbeidstid.

Her er en link til KS sine sider som forklarer ulike beregningsmåter:

http://www.ks.no/fagomrader/Arbeidsgiver/lonn-og-tariff/saravtaler-og-ovrige-avtaler/sgs-1010--reise-med-pasientklientbrukerelev/

Anonymkode: e116e...32e

Skrevet

Takk for svar 😊

Skrevet

Jeg får kun normal arbeidstid på slike turer, men får dekket utgifter

Anonymkode: 300a8...87b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...