Gå til innhold

Hva gjør man med angst og depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere vært plaget av angst og depresjon, og fått medisiner og terapi for dette. Har nå vært uten medisiner i tre år.

Jeg kjenner symptomene komme tilbake. Det er både fysiske og psykiske symptomer; hodepine, kvalme, svimmelhet, fordøyelsesvansker, trøtt hele tiden, sover for mye, store konsentrasjonsproblemer, nedstemthet, mindreverdighetsfølelse, tankekjør, overdreven angst for ting som kan skje. Jeg har vansker med å fungere i jobben min slik som dette, men vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre? Psykolog er nesten umulig å få tak i. Jeg ser ikke noe poeng i å oppsøke fastlegen, for hva kan vel han gjøre bortsett fra å henvise til psykolog (som man deretter selv må ringe og stå på venteliste hos i et år).

Forslag?

Anonymkode: 681ae...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har hatt det før og blitt bedre vet du jo at medisiner virker.. få deg time til legen din! 

Anonymkode: 4041a...32f

Skrevet

Kontakt fastlegen. Vet ikke hvordan din lege er, men min er dyktig på dette området. Har fått mer ut av noen samtaler med han enn ett år med psykolog en gang i uka.

Anonymkode: 6f39d...3e5

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har hatt det før og blitt bedre vet du jo at medisiner virker.. få deg time til legen din! 

Og god bedring-klem til deg! Det blir bedre! 

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen, så får han vurdere om medisiner er det rette, henvisning til psykolog eller til DPS. 

Anonymkode: 14f62...9e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...