Gå til innhold

Overtidskontroll


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer på overtidskontroll? Hva sjekker de? Hva gjør at de eventuelt bestemmer seg for å sette i gang fødsel? Og setter de i gang en fødsel selv om det er helg, eller foretrekkes det å vente til over helga? Klar over at det sikkert fins forskjellig praksis rundt omkring, men vil gjerne høre fra noen som har vært igjennom dette 😊

Anonymkode: cb61b...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Fortsetter under...

Henger meg på her!!

Nå er jeg over 4 dager over UL og 2 over mens termin, og er utålmodig. Har så, sorry ordbruken.. Jævlig bekken- og symfyseløsning at jeg omtrent dør. 

De to tidligere svangerskapene har jeg født 4 dager FØR og på termindato. Så gikk igrunn utifra at jeg skulle slippe å gå over😅 

Skulle ringe til legen imorgen om ting ikke hadde skjedd! Og jordmor sa de ville sette igang den 20 april... Noe som er midt i påsken, og noe jeg helst vil unngå!

Men spørsmålet er, hva skjer på disse overtidskontrollene? Er det mulig å evt ønske igangsetting for eksempel over helga om ting ikke har skjedd, så jeg slipper inn i påsken? Får jeg greie på om babyen er blitt såpass stor at det i verstefall ikke passer i bekkenet? 

Anonymkode: a17e9...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...