Gå til innhold

Hva er en bra dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til jente? Trenger tips. Nær relasjon, men vi har dårlig råd...

Anonymkode: d4463...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se om du kan finne en pen, gammel utgave av en klassisk (barne)bok på et antikvariat? Eller bare en nyinnkjøpt, klassisk bok. Feks Karius og Baktus, Kardemommeby, eventyrbøker el.l.

En koseklut eller bamse, feks fra Dinglisar, Ev sammen med en av bøkene over  

Tursekk/barnehagesekk  

Anonymkode: 79e15...fef

Skrevet

Ting som kan brukes :) 

En fin barnebok, bok med barnesanger, rangle/bitering, søtt servise (som kan brukes når stor nok), bamse/koseklut, teppe, klær, sparebøsse (med noen mynter i for morroskyld?), søt smekke og spiseskje (i plast).... -Dette er ting vi har fått, som guttene våre har brukt. Alt av sølvskjeer, rammer, minnebøker osv ligger fortsatt i eskene sine fra den dagen.

Anonymkode: e2467...416

Skrevet

Mine barn fikk søljer, noe de har brukt i mange år og eldste brukte den ene når hun konfirmerte seg i år. Barnesøljer trenger ikke være så dyre, mye forskjellig. Kjøpte barne sølje øredobber til yngste nå, de kosta 129kr (hun ville ha noen med dingeldangel på, men de måtte ikke være lange så det ble noen søte små selv om hun er 13år. )

fikk ett lite saueskinn og ett ullpledd når de ble født. Tror jeg kastet siste saueskinnet nå i vinter, fant det glemt i en stol under snøen så da gikk det ikke bra å vaske det. Heldigvis fikk hun nytt til konfirmasjonen, nå langragget så hun er veldig fornøyd. Gudene vet hva de egentlig bruke de til, men har finne de rundt omkring over alt. Så ikke bare i vogna de har blitt brukt. Det lille barneteppet har de nå i bilen, perkfekt teppe til å ha overr fanget om vinteren. For lite å bruke som teppe nå, men i bilen er det perfekt og det er de som vil det. Jeg hadde blitt veldig glad for slike ting.

jeg har gitt tegnemapper til flere barn i dåp. Smart liten arkivmappe til å oppbevare tegninger i. Oppdelt i ti så du kan sette på klistremerker for ti år. Hører de blir brukt. Jeg har blitt vist tegnemappene til mine tantebarn utallige ganger oppigjennom. De syns nemlig det er stas å se hva de har tegnet. Min søster syns den er helt genial for det er ikke plass til alle tegningene som kommer fra barnehagen, så da legger ungene de mest verdifulle oppi der og de andre blir på mystisk vis borte etterhvert. Har kjøpt ulike steder, men alle butikkene har vært lekebutikker, men litt anderledes lekebutikker enn kjedebutikkene. Kostet vel under 200kr.

Anonymkode: 41125...a4e

Skrevet

Bunadsølv.

Anonymkode: c18c7...b93

Skrevet

Tusen takk for tips! Blir glad for flere :) Noen som vet hvor man får kjøpt tegnemappe?

Anonymkode: d4463...1db

Skrevet

eventyr bøker satt vi stor pris på :)

Anonymkode: b1a7c...e2f

Skrevet

Barnebestikk i stål. 

Barneservise. 

Eventyrbøker. 

Fotoramme til dåpsbildet. 

Jeg liker å kjøpe ting som varer og som kan legges bort når barnet har vokst fra det. 

Alle mine barn har hver sin eske i kjelleren med servise fra Porsgrunn porselen og div barnebestikk, blandt annet. Jeg tenker at det blir kjekt når/om de engang får barn selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...