Gå til innhold

Skyte rådyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har lenge hatt lyst til å begynne å jakte og liker ideen om å skaffe eget kjøtt. Har null erfaring, men gjort mye research gjennom Internett . Jeg vet ca hvordan jeg skal behandle avdøde hjortedyr. 

Hjemme er det ofte rådyr som lusker rundt morellene i hagen. Lurer på om det er noe i vegen for at jeg kan skyte et. Syntes lover som eventuelt nekter meg det er dustete. Hadde vært godt å fore barna med noe ordentlig, nå som kjøttpriser er så høye.

Anonymkode: 7a9e9...465

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bare slenge ut et høykalibervåpen ut soveromsvinduet og skyte et tilfeldig rådyr midt på en vanlig søndag i et rolig nabolag er kanskje litt drastisk. Du må nok sjekke litt lokale lover og regler.

Anonymkode: 2ace7...d37

Skrevet

Så mange merkelige innlegg det er her inne i dag 🙄

Anonymkode: aa07b...b2e

Skrevet

Hehe, kjør på. 

Våpen må du få tak i ulovlig, men jeg tror det blir ditt minste problem. :D

Anonymkode: 229d9...f21

Skrevet

Hvor finnes eventuell informasjon om lover?

Skrevet

Så det at man ikke får kjøpt et våpen sånn helt uten vider, og man ikke bare kan plukke opp en våpen lisens, man må avlegge jegerprøve, må ha egen fellingstillatelse på rådyr og det må være jaktsesong...

Jo jøss, bare sett i gang...

Anonymkode: e5155...ef6

Skrevet

Hahaha, ja det hadde tatt seg ut ;)

Det er jo en sesong for slik jakt, og en viss kvote som kan tas ut i hvert distrikt, så du må samarbeide med de andre som jakter der. Hver gang man skyter et dyr meldes det inn og når kvoten er tatt avsluttes jakten.

Høres ikke akkurat ut som du har jegerprøven, kanskje du skulle begynne med å ta den....

Anonymkode: 54a0f...303

Skrevet

Går det an å ta livet av de uten våpen? Bor ganske øde og hender ofte jeg stopper for dyr i veien, de er overalt og virker nesten tamme. Tanken har slått meg at jeg enkelt kan gi gass og kjøre over et, taue det til tilhengerfestet og dra det hjem. Ingen som hadde merket noe på natten her jeg bor, med mindre hjorteskrik reiser flere kilometer i natten. Bulker er det nok av på bilen allerede, hehe. 

Tror jeg nok drar det litt langt her, men barna hadde elsket ferskt hjortekjøtt. De elsker beef jerky, men økonomien tillater det bare ved den sjeldne anledning.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Går det an å ta livet av de uten våpen? Bor ganske øde og hender ofte jeg stopper for dyr i veien, de er overalt og virker nesten tamme. Tanken har slått meg at jeg enkelt kan gi gass og kjøre over et, taue det til tilhengerfestet og dra det hjem. Ingen som hadde merket noe på natten her jeg bor, med mindre hjorteskrik reiser flere kilometer i natten. Bulker er det nok av på bilen allerede, hehe. 

Tror jeg nok drar det litt langt her, men barna hadde elsket ferskt hjortekjøtt. De elsker beef jerky, men økonomien tillater det bare ved den sjeldne anledning.

😱😱😱 Du er ikke riktig klok!!!

Anonymkode: 51fcf...cd7

Skrevet

Død av sammenstøt og skudd er vel det samme? Så lenge det skjer momentant. 

Skrevet

Troll 😂😂🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 0ea4d...f5c

Skrevet

Kunne gått etter trollene og, men er ikke like mange av de rundt her 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...