Gå til innhold

Noen som har erfaring med klaging på klasseinndeling 1kl?


Isadora@

Anbefalte innlegg

Vi mottok klasseinndelingen rett før helgen. I brevet står det at det er tatt hensyn til geografisk bosted, fødselsdato mm. Vi er nybinnflyttet og vår datter har blitt godt kjent med og leker med 3 av naboungene på feltet som også begynner i 1 kl. Hun har ikke kommet i samme klasse som noen av de, syntes det er rart og veldig trist for henne.vi bor i samme bolig rekke alle sammen, syntes det er helt merkelig . Noen som har fått gjennomslag på klage ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk ikke gjennomslag for klage med samme begrunnelse som du har. Anket også med avslag på anken og. Snakket med rektor om dette, og fikk tilbake at det ikke spilte noen rolle i 1. klasse, da ungene uansett er sammen på sfo, og avtaler der hva og hvem de skal leke med etter skolen.

I vårt tilfelle gikk det mye bedre enn fryktet, og jenta som nå skal begynne i 8. klasse har fortsatt god kontakt med noen av dem hun kjente før skolestart, mens andre har hun mindre kontakt med. Jeg ser også at grunnen til dette har med interesser og kjemi og gjøre, og hadde nok ikke gjort noen forskjell dersom de hadde gått i samme klasse.

Men for all del, jeg anbefaler deg å klage, og også dette at dere er nyinflyttere kan ha stor betydning. Det var/er ikke vi.

Bor det flere 1.klassinger i nabolaget?

Hos oss fordelte de etter hvem som hadde gått sammen i barnehage, og vår jente var den eneste som kom fra den barnehagen hun kom fra.

Anonymkode: c2c42...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre andre barna som skal gå i den andre klassen bor i samme rekke som oss på feltet. Det er kun noen titalls meter i mellom oss. Kommer til å ringe i morgen:) vi er nyinnflyttet så hun har ikke gått i bhg med noen av de som begynner, men hun har blitt veldig godt kjent med disse tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi klaget pga det samme. Hadde mye hjelp til han fra ppt siste året i barnehage og det var en forutsetning at han faktisk kom med noen han kjente fra før. Etter mye om og men fikk han bytte. Skolen var ikke happy, og påpekte at kommunikasjonen vedr dette kom til å stå i barnets papirer fra skolen. Helt i orden!

Anonymkode: 08916...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte det, men kom fram til at vi skulle prøve med inndelingrn som var. Det gikk helt fint.

Anonymkode: baf73...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere vurdert å tenke annerledes; at hun på denne måten faktisk blir fort kjent med flere barn? Det kan være en stor fordel å få flere bein å stå på enn å bare bli helt avhengig av disse tre? Man vet da uansett ikke hvordan konstellasjoner forandrer seg ila de første ukene på skolen, og hun har slett ingen "garanti" for at disse tre jentene blir hennes bestevenner på skolen i framtida! Jeg skjønner at dere tenker slik her og nå, men erfaringsmessig vet jeg at svært mye forandres de første ukene på skolen, og at mange vennskap forandres. Ikke nødvendigvis noe negativt! Dere har sikkert ikke oversikt over de andre barna heller, om dere bare har bodd i området en kort stund? Kanskje finnes det mange gode venner blant dem? 

Anonymkode: 63116...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt. Vi flyttet hit vi bor nå rett før eldstemann skulle begynne på skolen og han kjente ingen. Det var veldig tøft for han å miste vennene fra bhg, begynne på skolen, og i tillegg ikke kjenne noen. Han kom heldigvis i klasse med de som bor her i borettslaget, og det er jeg veldig glad for. Han er med de andre i klassen også, men det er de i nabolaget som han leker mest med.

Anonymkode: abac8...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk heller ikke samme klasse som mi venninne(og nabo). Det gikk fint, vi fikk leke på sfo og i friminuttene. Turdager var vi også sammen. Jeg hadde latt vær å gjøre noe, flott at hun kjenner noen i den andre klassen, også er det jo flott at hun får flere nye venner i den hun skal starte i.

Anonymkode: 7653e...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt! Men min erfaring (jenta mi skal begynne i 3. klasse nå) er at hun fikk seg mange nye venner i klassen som hun leker med på skolen, og så leker hun med nabojentene på SFO og hjemme på kveldstid og etter skoletid

Anonymkode: cce5d...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...