Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Jeg er i slutten av andre trimester og fikk tatt stoffskifteblodprøver hos legen idag fordi jeg i en måned nå har mistet enormt mye hår. Er ca 3/4 av tykkelsen på hestehalen som er borte, så er snakk om store mengder. Fikk svaret fra laboratoriet nå, og TSH er på 1,5 og fritt T4 er 10. Mener å huske at referanseområdet for fritt T4 starter på 12, men er dette kanskje annerledes under graviditet? Når jeg googler virker det som om et for lavt fritt T4 ikke er noe å bry seg om, hvis TSH er normal. Er det virkelig slik? Anonymkode: 94302...7b9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Prøver tatt under graviditet er ikke helt som ellers. Selv har jeg postpartum hypotyreose, det tok lang tid å finne ut av nettopp fordi kroppen er litt spesiell (dette kommer jo av bettenelse i thyroidea) -Og fastlegen kunne ikke nok om det. Så jeg forlangte at han konsulterte med sykehyset når prøvesvarene sprikte så, og først da fikk jeg et ordentlig svar. Anonymkode: f3be5...1ba
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøver tatt under graviditet er ikke helt som ellers. Selv har jeg postpartum hypotyreose, det tok lang tid å finne ut av nettopp fordi kroppen er litt spesiell (dette kommer jo av bettenelse i thyroidea) -Og fastlegen kunne ikke nok om det. Så jeg forlangte at han konsulterte med sykehyset når prøvesvarene sprikte så, og først da fikk jeg et ordentlig svar. Anonymkode: f3be5...1ba Ok, det ante meg at det kunne være annerledes i forbindelse med graviditet. Får bare vente å høre om legen tar kontakt da... Noen andre som vet noe? Anonymkode: 94302...7b9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Jeg har lavt stoffskifte og mener at legen min har sagt at man ikke ser så mye på fritt T4 så lenge TSH ligger fint. Jeg mener også å huske at TSH på 1,5 er ganske bra som gravid? Ta det jeg sier med en klype salt. Uansett lå jeg på 2 i starten av svangerskapet og ligger nå på rundt 0,5 etter økning av levaxin. Da var det rom for å redusere litt igjen sa legen. Anonymkode: 98007...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå