Gå til innhold

Dere med migrene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vondt har dere? Hele hodet, halve hodet, bare noen flekker? Går vondten over hvis du masserer på de vonde flekkene?

Anonymkode: 085d0...31d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halve hodet. Flimrende lys. Mister følelsen i fingre og tær. Blir kvalm og uvel. Er utslitt i over et døgn etter et anfall.

Anonymkode: dc5c9...d93

Skrevet

Hos meg varierer det litt. Har som regel intenst vondt nederst på siden av bakhodet eller over øyet. Blir ofte kvalm og kaster noen ganger opp.

Anonymkode: 7c562...a62

Skrevet

Som å ha en stram ring rundt hodet på de milde dagene,ca 8-10 dager i mnd. Mest fra tinning og rundt panne. 

Lysflimring

på de verste anfallene kan jeg ikke løfte hodet ,kaster opp, svimmel og sinnsyk hodeverk i hele hodet. Da må jeg bare gå og sove noen timer. 

Bruker cataflan

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos meg varierer det litt. Har som regel intenst vondt nederst på siden av bakhodet eller over øyet. Blir ofte kvalm og kaster noen ganger opp.

Postet litt fort

Blir og lyssky og veldig lydømfintlig. Når det er som værst, kan jeg ikke konsentrere meg om noe, kan ikke følge en samtale og orker nesten ikke å snakke. Sove er den beste medisinen, jeg er ofte så dårlig at jeg knapt klarer/orker å snu meg i senga

Skrevet

Hos meg starter det alltid med aura hvor jeg blir helt blindt på minst et øye. Så blir jeg kvalm og kjenner tårene presse på. Det har skjedd mange ganger at jeg har begynt å gråte fordi jeg vet hva jeg har i vente. Så går det nøyaktig 30 minutter til smertene setter inn. 

Det starter med smerter i bakhodet som kryper oppover hodet, og ender opp i et bånd med trykk rundt hele hodet som presser helt intenst på med smerte. Tåler ikke lyd eller lys. Klarer ikke snakke, orker ingenting, kaster opp. Må prøve å sove, men klarer ikke sove. Livet er noe helt annet etter at jeg fikk anfallsmedisiner! Da er det jævlig i noen få timer til jeg har fått sovet litt og de verste smertene går over. 

Jeg får alltid ekstremt mange migreneanfall i graviditet, men er ellers ikke så mye plaget. 

Litt mer info enn du spurte om hi, men men :)

Anonymkode: d9aaa...58a

Skrevet

Her dundrer det i tinningen, forverres veldig av bevegelse/anstrengelse. Hvert pulsslag er som en slegge i tinningen...

Starter av og til med aura, av og til ikke.

Har aldri kastet opp.

Anonymkode: faf88...d65

Skrevet

Takk for svar!

Spør fordi jeg ofte har dunkende smerter på ene siden i hodet, gjerne midt i hodet, vondt over øyet og dunkende vondt på den siden i bakhode/nakken.. Men det kan bli bedre når jeg masser muskelen over øyet,panna eller muskelen i nakken..Ofte blir det bedre av å legge på litt varme..I sta var det så vondt så jeg måtte på en Paracet, legge på varme og legge meg..Er ikke lyssky, for jeg lå ute i sola men kan bli litt kvalm 😉 I følge fysioterapeuten så er det muskelspenninger..Merket at det startet på dagen i går (Var hos kiropraktor på torsdag og fikk knekt opp i nakken, og pleier å få litt reaksjon av det noen dager etter), kom utover dagen idag..Første dag på jobb etter ferien, litt for lite vann og litt for lite mat.Da dundret det skikkelig etter middag..Ble litt bedre,men så reiste jeg meg opp fra sofaen og gikk for å prate med naboen og da ble det værre! Nå er det 1 time siden Paracet og jeg kjenner det dunker så vidt men ikke slik vondt som det var..Men kjenner jeg kniper i øya og strammer kjeven så alle muskler blir spent også.. 

Hi

Skrevet

Får vondt bak ene øyet først. Kjennes ut som øyet skal bli presset ut av hodet. Så kaster jeg opp og så slutter beina å virke og jeg må krabbe rundt. Hodepinen sitter mest bak øyet, men også fra øyet og mot issen. Det hjelper aldri med Paracet når det går så langt. Kaster opp alle medisiner. Setter sprøyte, men om den ikke virker, så må jeg på legevakt å få sprøyter der. 

Klarer for det meste å avverge anfall med cataflam, så daglige anfall kan jeg forhindre, men et par ganger i uken blir det som beskrevet.

Anonymkode: 7b4a4...7ed

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får vondt bak ene øyet først. Kjennes ut som øyet skal bli presset ut av hodet. Så kaster jeg opp og så slutter beina å virke og jeg må krabbe rundt. Hodepinen sitter mest bak øyet, men også fra øyet og mot issen. Det hjelper aldri med Paracet når det går så langt. Kaster opp alle medisiner. Setter sprøyte, men om den ikke virker, så må jeg på legevakt å få sprøyter der. 

Klarer for det meste å avverge anfall med cataflam, så daglige anfall kan jeg forhindre, men et par ganger i uken blir det som beskrevet.

Huff,det høres ikke morsomt ut 😞

Jeg får også vondt bak og over øyet men tror egentlig at det har med muskelspenninger å gjøre hos meg. Kan gå 1-2 uker med vondt bak og over høyre øye..Har tatt ct uten at de fant noe så tror legen kom fram til at det var musklene og det samme sier fysioterapeuten.Men har tenkt på migrene når jeg får veldig vondt som idag..Men en time etter paraceten er tatt så er jeg ganske bra, men kjenner det murrer og dunker i nakkemusklene...

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får også vondt bak og over øyet men tror egentlig at det har med muskelspenninger å gjøre hos meg. Kan gå 1-2 uker med vondt bak og over høyre øye..Har tatt ct uten at de fant noe så tror legen kom fram til at det var musklene og det samme sier fysioterapeuten.Men har tenkt på migrene når jeg får veldig vondt som idag..Men en time etter paraceten er tatt så er jeg ganske bra, men kjenner det murrer og dunker i nakkemusklene...

Hi

Jeg vil anbefale deg og ta både paracet og ibux mot nakkesmertene, det fikk jeg anbefalt på apoteket

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Det er ikke noe morsomt, men etter å ha gått til nevrolog i et par år, så kan jeg jobbe igjen og har mer enn halvert antall anfall, så jeg har det faktisk mye bedre enn jeg hadde før med den beskrevede migrenen mellom 20 og 27 ganger i mnd

Skrevet

Hvis det er migrene pleier det ikke å hjelpe med Paracet, så det høres ikke ut som det er det. 

Jeg har migrene og er heldigvis ikke veldig plaget. De gangene jeg får anfall begynner det ofte med lysflimring før hodepinen kommer. Jeg er ofte lysømfintlig og reagerer på lukter. Hodepinen er intens og jeg kan bli kvalm. 

Generelt er det vanlig at både aura og hodepinen er bare på den ene siden av giddet. 

Anonymkode: b4a70...e3f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar!

Spør fordi jeg ofte har dunkende smerter på ene siden i hodet, gjerne midt i hodet, vondt over øyet og dunkende vondt på den siden i bakhode/nakken.. Men det kan bli bedre når jeg masser muskelen over øyet,panna eller muskelen i nakken..Ofte blir det bedre av å legge på litt varme..I sta var det så vondt så jeg måtte på en Paracet, legge på varme og legge meg..Er ikke lyssky, for jeg lå ute i sola men kan bli litt kvalm 😉 I følge fysioterapeuten så er det muskelspenninger..Merket at det startet på dagen i går (Var hos kiropraktor på torsdag og fikk knekt opp i nakken, og pleier å få litt reaksjon av det noen dager etter), kom utover dagen idag..Første dag på jobb etter ferien, litt for lite vann og litt for lite mat.Da dundret det skikkelig etter middag..Ble litt bedre,men så reiste jeg meg opp fra sofaen og gikk for å prate med naboen og da ble det værre! Nå er det 1 time siden Paracet og jeg kjenner det dunker så vidt men ikke slik vondt som det var..Men kjenner jeg kniper i øya og strammer kjeven så alle muskler blir spent også.. 

Hi

Paracet funker ikke på migrene. 

Må le litt når du skriver: så vondt at jeg måtte ta en paracet 😃 Paracet er sukkertøy for meg og migrenen. Jeg har alltid vondt frem i pannen. Bruker Sumatriptan, supereffektivt...

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar!

Hi

Det høres ikke ut som migrene, siden paracet ikke hjelper på migrene. Høres mer ut som spente nakkemuskler

Skrevet

Paracet tar ikke migrene. Hjelper Paracet, så er det ikke migrene.

Mine anfall starter med synsforstyrrelser, så kommer et svært stramt bånd rundt hodet, smerter som regel mest på en side bak øynene. Grusomme smerter, går som regel over hvis jeg får sove. Må ligge, i mørkt, kjølig rom. 

Anonymkode: 87f85...954

Skrevet

En del her er veldig bastante på at paracet ikke hjelper på migrene. Jeg blir ikke overrasket over påstandene, men mange tenker visst ikke over de mange formene for migrene og hodepine som finnes. Cluster er en hodepineform som regnes som sterkere enn migrene, men her kan paracet, ofte i kombinasjon med andre smertestillende, hjelpe. Selv har jeg en hodepineform som heter hemikrani continua. Denne er så kraftig den forveksles med atypisk migrene, men her hjelper kombinasjonen paracetamol og NSAID'S og kan gi fullstendig smertelindring. I tillegg har jeg ujevne anfall av cluster. Noen er mer sensitive på medikamenter enn andre og da kan paracet hjelpe, selv om triptaner nok er mer gjengs.

Anonymkode: 64505...6b3

Skrevet

her presser det halve hode og i pannen, kan hjelpe med ibux hvis jeg har flaks :)

Anonymkode: 1f256...840

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...