Gå til innhold

iPad eller iPad mini til en skolestarter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den skal stort sett brukes av han til film, litt spill og YouTube. 

Jeg hørte en gang at minien ikke var oppdatert på lenge? Men har det noe å si for vårt bruk? 

Noen tekniske sjeler som vil hjelpe en tilnærmet data analfabet?

Anonymkode: 00796...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hvilken som helst iPad skal kunne takle filmer, spill og YouTube. Bare husk å kjøpe et deksel 🙂

Anonymkode: c7703...432

Skrevet

Mine barn har mini - funker veldig bra for dem!!

Anonymkode: ee855...db2

Skrevet

Ser ingen grunn til å kjøpe Apple, så ville heller kjøpt en Samsung

Anonymkode: 19e60...ec0

Skrevet

Minien er veldig liten, da kan du like gjerne kjøpe en smarttelefon 

Mine barn har vanlig størrelse på ipad, og vil overhodet ikke ha mini

Anonymkode: 78222...2a2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Minien er veldig liten, da kan du like gjerne kjøpe en smarttelefon 

Mine barn har vanlig størrelse på ipad, og vil overhodet ikke ha mini

Minien er langt større enn en smart-telefon.

Våre har mini. iPad mini 4 var nylansert for da vi kjøpte den første. Det er 2,5 år siden. Vi kjøpte mini fordi barna reiser en del alene. Den er lettere for dem å pakke med seg selv. Vet dog ikke om jeg ville kjøpt den nå som den er så «gammel».

Anonymkode: 98539...598

Skrevet

Han er skolestarter. Hvorfor skal han ha en iPad eller en iPad mini? Trenger han å se youtube eller spille spill på egen. Kan kan ikke bruke deres?

Anonymkode: bb81a...e6a

Skrevet

Han er skolestarter. Hvorfor skal han ha en iPad eller en iPad mini? Trenger han å se youtube eller spille spill på egen. Kan kan ikke bruke deres?

Hvorfor lurer du på det? Har det noe med spørsmålet mitt å gjøre? 

Tusen takk til dere andre som svarer, jeg får tenke litt til. Heller vel litt mot en nyere modell enn minien, så da blir det en med vanlig str. 

Hi

Skrevet

Jeg har ingen ipad, men de fire ungene mine har en hver ;)

Hvorfor tror du at alle voksne har nettbrett egentlig? Mye mer vanlig at barn har sin egen, i en skoleklasse med 1.klassinger er det mange flere som har enn som ikke har....

Skrevet

Minsten hos oss, nå 8 år, fikk iPad mini da han var 3 år, holder ennå! Mye greiere med mini , da den er lettere å dra med seg! De 2 andre har vanlig iPad i tillegg til skule iPad. Mye brukt til spill som handler om lesing og læring. Vi har bare iPad og iPhone hos oss, da kan jeg bruke find iPad og vi bruker mye FaceTime når vi reiser i jobb .

Anonymkode: 9696d...4b3

Skrevet

Vil anbefale vanlig ipad. På vår skole kan de gjøre mye lekser på ipad, nettbrett, pc, mobil osv og ipad mini er litt liten sier mitt ene barn som har det. Hun har pc og mac itilegg så for hun er det ikke ett problem. Veldig greit å ikke måtte låne ut min hele tiden (dette er gjerne ukes lekse, de skal sitte så og så lenge der på en uke. Men de som får tilrettelagt undervisning bruker dette mye. Min datter har brukt det mye i de fagene hun har tilrettelagt i. Hun syns det også er morsomme oppgaver så hun kan ofte sitte lenge med lekser bar pga at det er gøy. Også prøver hun seg på eldre oppgaver siden hun er nyskjerrig også. Det erfra 1kl til videregående der. Selv jeg har prøvd for å se hvor mye jeg hadde glemt)

vi bruker ipad til å se tv og netflix med også. Helt grei størrelse syns jeg. Mini må du ligge veldig nære for å lese teksten, det vil jeg ikke tro er like heldig for øyne i lengden. Prismessig er det ikke så stor forskjell, så prisforskjellen bør du legge inn syns jeg, 

Anonymkode: 7f585...ff6

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen ipad, men de fire ungene mine har en hver ;)

Hvorfor tror du at alle voksne har nettbrett egentlig? Mye mer vanlig at barn har sin egen, i en skoleklasse med 1.klassinger er det mange flere som har enn som ikke har....

Men må de ha det?  Må dere ha det? Du skriver at dere ikke har, hvorfor må barna deres ha det?  

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men må de ha det?  Må dere ha det? Du skriver at dere ikke har, hvorfor må barna deres ha det?  

Hvem sier at man må ha det? Vi vil ha det, vi må ikke, skjønner du  

Jeg stiller spørsmål i hi fordi jeg lurer på hvilken type jeg skal velge. 

Hva du mener om at mitt barn skal få sin egen iPad betyr faktisk ingenting. 

Hi

Skrevet

Uten tvil vanlig iPad, mini blir for liten til å gjøre lekser på og til enkelte spill som er populære. Kjøp en med stor minne, mange spill tar stor plass.

Jeg har pro versjonen med 12,9 tommer skjerm og 256gb lagring. Har plass til å laste ned masse filmer og serier fra Netflix ol. Det er gull på lange reiser og turer. 9 åringene ønsker seg også større skjermer og mer lagringsplass selv om de har vanlig iPader. 

Anonymkode: ba43c...8ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...