Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Jeg fikk nettopp vite at en mannlig kollega er operert for kreft i sommer. Han er ikke en nær kollega, vi har aldri faktisk jobbet sammen, men har kontor i samme korridor, og snakker litt overflatisk ved kaffemaskinen iblant. Men han er en veldig hyggelig og morsom fyr som alle liker. Jeg er selv enke etter at min mann døde av kreft. Jeg har litt lyst til å sende en liten hilsen, men føler dels at jeg ikke kjenner ham godt nok, dels at det kanskje ikke er så hyggelig å bli minnet om hva som kan skje når man har kreft (siden min mann ikke overlevde), og at man derfor ikke vil bli så glad over en hilsen fra meg (Jeg tror den kreftformen han har har veldig gode prognoser og at fleste overlever). Jeg regner med at ledelser sikkert har sendt hilsen eller blomster eller noe, så kanskje jeg bare skal holde munn og la det være med det? Hva tenker dere? Anonymkode: 0862c...f23
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Jeg personlig hadde blitt veldig glad for det Anonymkode: e0bbf...069
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Kommer an på hvordan du fikk vite det. Fra en kollega «som har hørt dette» eller informert av leder etter mannens ønske. Jeg hadde en alvorlig sykdom (frisk nå) jeg ønsket at jobben skulle være mitt fristed. Ba min leder å ikke informere kollegaer. Ryktene gikk men jeg ble skånet takk og lov. Noen blir sikkert glade, jeg hadde ikke likt det da jeg ønsket å fokusere på jobb. Nå fikk jeg også dekket mine behov for samtaler og støtte av familie og venner. Umulig å svare på men en god pekepinn er om det er rykter ved kaffemaskinen eller info fra rette vedkommende. Anonymkode: 1cace...cda
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer an på hvordan du fikk vite det. Fra en kollega «som har hørt dette» eller informert av leder etter mannens ønske. Jeg hadde en alvorlig sykdom (frisk nå) jeg ønsket at jobben skulle være mitt fristed. Ba min leder å ikke informere kollegaer. Ryktene gikk men jeg ble skånet takk og lov. Noen blir sikkert glade, jeg hadde ikke likt det da jeg ønsket å fokusere på jobb. Nå fikk jeg også dekket mine behov for samtaler og støtte av familie og venner. Umulig å svare på men en god pekepinn er om det er rykter ved kaffemaskinen eller info fra rette vedkommende. Anonymkode: 1cace...cda Jeg fikk vite av en kollega "som har hørt". Det har ikke kommet noen offisiell informasjon fra ledelsen. Jeg syns du har et poeng - det kan hende han ikke vil at dette skal være noe det snakkes om i korridorene osv og å måtte svare eller forholde seg til litt fjerne kolleger som tar kontakt. hi Anonymkode: 0862c...f23
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg fikk vite av en kollega "som har hørt". Det har ikke kommet noen offisiell informasjon fra ledelsen. Jeg syns du har et poeng - det kan hende han ikke vil at dette skal være noe det snakkes om i korridorene osv og å måtte svare eller forholde seg til litt fjerne kolleger som tar kontakt. hi Anonymkode: 0862c...f23 Da trekker jeg det tilbake at jeg hadde hadde blitt glad for det Anonymkode: e0bbf...069
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da trekker jeg det tilbake at jeg hadde hadde blitt glad for det Anonymkode: e0bbf...069 OK, det betyr at to av to som har svart ikke syns jeg skal sende mail. Da tar jeg det til etterretning og dropper det. Takk for synspunkter 🙂 Anonymkode: 0862c...f23
Yellow Brick Road Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 Jeg er enig i at du ikke bør sende noe. Skal man sende noen bør man enten ha blitt personlig informert eller at ledelsen kom med en "offisiell" informasjon. Jeg har en kollega som er alvorlig syk, ikke nødvendigvis sånn at hun ikke overlever, men alvorlig og langvarig. Der har vi blitt informert fra ledelesen om at hun er syk, rask prognose og beskjed om at hun ikke ønsker at det snakkes om når hun er innom på jobben. Og det skjønner jeg godt. Som en annen skriver her, jobben er et fristed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå