Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 frittstående speil idag(sånn smykkeskap).. dette skjedde for under en halvtime siden.. Armen min verker, er svært vond, hoven og blå.. Hva gjør jeg akkurat nå? (Han er ikke i huset nå..) Anonymkode: 141c0...3ae
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Pakker sakene dine? Eventuelt hans? Anonymkode: ac620...f86
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Du ringer politiet for å få det dokumentert! Så får du politiet eller setter deg i bilen å drar til legevakten Evt venter til i morgen om du har barn i hus. Ingen skal godta vold fra en partner! Jeg har vært sammen med mannen min i 15 år og vi har vært gift i 10 år. Når vi hadde vært gift i 5 år hadde vi en teit fylle krangel og han ga meg en ørefik. Innen 20 min var politiet på døra og de kastet han ut! Det kostet meg ikke en kalori å ringe politiet på han! Hadde han gitt meg ørefiken før vi ble gift hadde jeg gått på sekundet. Men han er en snill mann som ikke hadde lagt en hånd på meg hverken før eller etterpå og han lærte leksa si og vet om han legger en finger på meg igjen mister han meg, ungene, hus osv... Anonymkode: 16377...849
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du ringer politiet for å få det dokumentert! Så får du politiet eller setter deg i bilen å drar til legevakten Evt venter til i morgen om du har barn i hus. Ingen skal godta vold fra en partner! Jeg har vært sammen med mannen min i 15 år og vi har vært gift i 10 år. Når vi hadde vært gift i 5 år hadde vi en teit fylle krangel og han ga meg en ørefik. Innen 20 min var politiet på døra og de kastet han ut! Det kostet meg ikke en kalori å ringe politiet på han! Hadde han gitt meg ørefiken før vi ble gift hadde jeg gått på sekundet. Men han er en snill mann som ikke hadde lagt en hånd på meg hverken før eller etterpå og han lærte leksa si og vet om han legger en finger på meg igjen mister han meg, ungene, hus osv... Anonymkode: 16377...849 Hvis jeg ringer politiet i morgen og forteller om hendelsen..Hva blir de å gjøre da? Hva skjer da? Hi Anonymkode: 141c0...3ae
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Du ringer med en gang! De henter han og kjører deg til legevakten. Ikke vent! Og armen din trenger undersøking. Anonymkode: 487e7...ae2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 Ring politiet! Nå! Anonymkode: 3d58c...4fb
amandine Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 Jeg håper du har kontaktet legevakten. Der forklarer du hva som har skjedd og de kontakter politiet. Så sørger du for å avslutte forholdet og aldri gi ham en ny sjanse. Aldri.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 Er det legevakt og ikke fastlege man skal ringe? Og hva skjer hvis man kontakter politiet? Hi Anonymkode: 141c0...3ae
amandine Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det legevakt og ikke fastlege man skal ringe? Og hva skjer hvis man kontakter politiet? Hi Anonymkode: 141c0...3ae Du kan gjerne få deg en time hos fastlegen din i dag, en akuttime. Hva nøyaktig som skjer hvis du kontakter politiet vet jeg jo ikke, det spørs vel om du vil anmelde? Legen din eller legevakten kan gjøre det for deg. Du trenger hjelp til dette. Legen kan også gi deg informasjon om krisesenter og hva du kan gjøre videre. Det spiller ingen rolle hvilken vei du går, bare du går.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #10 Skrevet 6. august 2018 Hvorfor skjedde dette og hva gjorde du før episoden skjedde? Anonymkode: ec2d2...645
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #11 Skrevet 6. august 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skjedde dette og hva gjorde du før episoden skjedde? Anonymkode: ec2d2...645 Du må vel spørre HAN om hvorfor det skjedde?? Anonymkode: 487e7...ae2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #12 Skrevet 6. august 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skjedde dette og hva gjorde du før episoden skjedde? Anonymkode: ec2d2...645 Insinuerer du at det er hi sin skyld? Anonymkode: e6851...0ae
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skjedde dette og hva gjorde du før episoden skjedde? Anonymkode: ec2d2...645 Jeg konfronterte og spurte han om et spm han mislikte sterkt. Så sparket han. hi Anonymkode: 141c0...3ae
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Insinuerer du at det er hi sin skyld? Anonymkode: e6851...0ae Jeg insinuerer ingen ting. Men, å oppfordre hi til å gå til politiet hvis kampen startet med at hun selv gikk fysisk til angrep på han er vel fånyttes. Derav et behov for å vite litt mer om saken enn kun avslutningen for å kunne komme med fornuftige råd. Anonymkode: ec2d2...645
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #15 Skrevet 6. august 2018 Anmeld til politi. De kan svare på spørsmålene dine. Pakk sakene dine, og reis til familie eller venner. Snakk bare med ham om helt praktiske ting (salg av felles bolig, avvikling av leieforhold...?) Hvis han vil beklage angrepet, sier du at det er greit, politiet håndterer det, det er ikke noe vits i at dere diskuterer det. Hold deg rolig. Ikke gå inn i samtale med ham om hvorfor det skjedde. Det han har gjort er ulovlig og utilgivelig. Anonymkode: 6177b...dba
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #16 Skrevet 6. august 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg konfronterte og spurte han om et spm han mislikte sterkt. Så sparket han. hi Anonymkode: 141c0...3ae Hvis han gikk fysisk til angrep på deg kun på grunn av et enkelt spørsmål så er det ingen tvil om at dette er en mann som repetere sine handlinger ved fremtidige hendelser også. Det er vel også en viss fare for at de kan eskalere. Så jeg ville nok ha kommet meg ut av det forholdet og vurdert politianmeldelse. Anonymkode: ec2d2...645
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #17 Skrevet 6. august 2018 Du trenger ikke kontakte politi, det gjør legen for deg. Bare ring lege, få hastetime for det kan hende armen din må røntges, også sier du hva som skjedde. Legen anmelder da. Så tar du kontakt med familie, evt krisesenter (du må ikke bo på krisesenter for å få hjelp der, de vet gangen i dette) og flytter ut. Ta en ting av gangen, men det viktigste er å komme seg bort. Du kan ikke bo sammen med denne mannen, for du kan aldri stole på han igjen. Du kan aldri stille et kritisk spørsmål eller ta opp vanskelige ting uten å være redd, og det er ikke et likveverdig forhold. Man skal aldri være redd partneren sin! Anonymkode: bc68f...38c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #18 Skrevet 6. august 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg konfronterte og spurte han om et spm han mislikte sterkt. Så sparket han. hi Anonymkode: 141c0...3ae Vær glad for at han viste sitt sanne ansikt før du ble enda mer involvert i han. Gå til lege og sjekk armen din, anmeld han og gå fra han Anonymkode: e6851...0ae
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #19 Skrevet 6. august 2018 Jeg har vært hos legen og skaden er blitt journalført. I dag har jeg pratet litt med kjæresten min.. Han bagatelliserer det hele og sier at han ikke ville fått noe straff for dette uansett. Stemmer dette? Hvor mye må til for at han faktisk får straff? Kan tilføye at rundt juletider dyttet han bak over foten sin så jeg datt og smalt hodet i gulvet, som resulterte i en hjernerystelse.(dette er også loggført av legen min) Hi Anonymkode: 141c0...3ae
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #20 Skrevet 6. august 2018 Kom deg unna!!!!! Anonymkode: 6dcb0...d93
Bie-damen Skrevet 6. august 2018 #21 Skrevet 6. august 2018 Det er nå du må ta et valg om du vil ha et liv eller ikke. Hvis du vil ha et liv som er verdt å leve, drar du i dag.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #22 Skrevet 6. august 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært hos legen og skaden er blitt journalført. I dag har jeg pratet litt med kjæresten min.. Han bagatelliserer det hele og sier at han ikke ville fått noe straff for dette uansett. Stemmer dette? Hvor mye må til for at han faktisk får straff? Kan tilføye at rundt juletider dyttet han bak over foten sin så jeg datt og smalt hodet i gulvet, som resulterte i en hjernerystelse.(dette er også loggført av legen min) Hi Anonymkode: 141c0...3ae Hva tenker du nå da? Tenker du å tilgi og bli hos han? Han har skadet deg 2 ganger, du vet at det bare vil bli værre Anonymkode: e6851...0ae
Himmel og hav Skrevet 6. august 2018 #23 Skrevet 6. august 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært hos legen og skaden er blitt journalført. I dag har jeg pratet litt med kjæresten min.. Han bagatelliserer det hele og sier at han ikke ville fått noe straff for dette uansett. Stemmer dette? Hvor mye må til for at han faktisk får straff? Kan tilføye at rundt juletider dyttet han bak over foten sin så jeg datt og smalt hodet i gulvet, som resulterte i en hjernerystelse.(dette er også loggført av legen min) Hi Anonymkode: 141c0...3ae Drit nå i hva som skal til for å gi han straff eller ikke. Fokuset hans er skummelt, for han ser ikke at han har gjort noe galt. Kom deg vekk med en gang. Dette vil ikke bli bedre.
*Miss Marple* Skrevet 6. august 2018 #24 Skrevet 6. august 2018 Han har skadet deg (minst) to ganger og i tillegg bagatelliserer han det. Syns han det er ok å sparke og slå deg så lenge han ikke blir straffet? Jeg vet ikke nok om rettspraksis, men jeg vil tippe at (minst) to hendelser som er loggført hos legen vil påføre han noe straff. Du må virkelig komme deg vekk, så kan du heller fokusere på anmeldelse og straff senere.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #25 Skrevet 6. august 2018 Straff er helt uvesentlig her, du må komme deg vekk. Særlig om du har barn for de skal ikke vokse opp i et voldelig hjem. Du kommer aldri til å få et trygt og godt forhold til denne mannen, aldri. Anonymkode: bc68f...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå