Gå til innhold

Eter ungene middag de dagene bhg serverer middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 gang i uken serverer bhg middag her. Merker matlysten er dårligere hjemme etterpå. Lurer på om det er vits i å servere 2 middager de dagene, eller om det holder med et smørbrød

Anonymkode: 2e0ed...e11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lager havregrøt, eggerøre, ostesmørbrød e.l. på varmmatdagen, og spiser middag vi voksne etter leggetid. Det må være innafor! 

Anonymkode: 79103...416

Skrevet

Ja, for oss er det en selvfølge å spise middag sammen selv om barna eller  i voksne har spist varm lunch.

Anonymkode: d672c...fa5

Skrevet

Serverer de middag eller varm lunsj? I vår barnehage serverer de varm lunsj og vi har middag som normalt de dagene.  

Anonymkode: 4d3cd...e69

Skrevet

De har varm lunsj 4 dager i uka. Så ja vi har middag som vanelig de dagene. 

Anonymkode: 3ab48...951

Skrevet

Av og til, av og til spiser jeg og mannen når han har lagt seg 🙂 på fredag hadde de lasagne i barnehagen, så da fikk han havregrøt til kveldsmat å jeg og mannen hadde sushi 🙂. Men vi spiser som regel sammen 🙂

Anonymkode: fe7c6...123

Skrevet

Ja, vi spiser middag som vanlig. De spiser jo varm lunch, ikke middag i barnehagene, og den spises jo på formiddagen

Anonymkode: 66e4a...1fa

Skrevet

Selvfølgelig. 

Spiser varmt mat så ofte i barnehagen at det hadde blitt dårlig med middag hjemme hvis vi skulle tatt hensyn til det. 

Skrevet

Når serverer de middag i barnehagen? En vanlig barnehage stenger før middagstid. I de barnehagene våre har gått har siste måltid vært mellom 14 og 14.30, og de har fortsatt spist middag hjemme 3 timer senere. 

Anonymkode: 0ccc3...842

Skrevet

Det varierer litt. Vi har en som går på skolen også, så middag må lages uansett. Men hvis eldste ikke er hjemme, tar vi gjerne lett på det. Jeg spiser som regel middag på jobben, og mannen min lager ofte sin egen middag fordi det er så mye han ikke kan spise. 

Skrevet

Lager alltid middag. Hvilken dag som er varmmatdag, varierer i vår barnehage. Så som regel vet jeg ikke om barnet har spist middag før. Hvis hun forteller at hun ikke har lyst på middag fordi hun har spist det før, så slipper hun å spise.

Anonymkode: efea5...5f2

Skrevet

Ja, de får varm frokost, varm lunsj 3 dager i uka, middag og varm kvelds. 

Anonymkode: 9cf36...584

Skrevet

Den varme maten et vell til lunsj i 11-12 tiden og så er det vell frukt, knekkebrød/ brød ca 14.30 så da syns jeg at middag hjemme ca 2 t senere er innafor. 

Skrevet

Ja, vi har middag hver dag. 

Bhg serverer middag/varmmat kl 11 ,hver dag og brød /frukt kl 14. 

Er de på tur , bytter de gjerne om på måltidene. Evt har med noe de griller feks

Skrevet

De har ikke varmmat så ofte i vår bhg og når de har det så er det jo tidlig på dagen, så hun spiser som regel normalt med middag likevel. Unntak av og til om de har hatt noe hun liker veldig godt, da er hun kanskje ikke så sulten til middag og det er helt ok. Da spiser hun heller litt mer til kveldsmat.

Anonymkode: 0d12d...65b

Skrevet

Selvfølgelig. Det er lunsj de får i barnehagen, ikke middag..

Anonymkode: 96002...168

Skrevet

Barnehagen stenger kl 17, altså serverer de ikke middag. De har mat 8.30, 11.30 og 14.30. I den grad de har varmmat serveres den kl 11.30.

Så, ja. Selvfølgelig får barna middag!

Anonymkode: aae60...d98

Skrevet
20 timer siden, Mamma_til_2 skrev:

Den varme maten et vell til lunsj i 11-12 tiden og så er det vell frukt, knekkebrød/ brød ca 14.30 så da syns jeg at middag hjemme ca 2 t senere er innafor. 

Middag kl 14.30 så ikke alltid at barn er sultne når de kommer hjem.

Skrevet
1 minutt siden, Toneelise skrev:

Middag kl 14.30 så ikke alltid at barn er sultne når de kommer hjem.

Er du hi?

Det ville jeg tatt opp med barnehagen, for det er ikke vanlig å servere middag halv 3 i barnehagen, da har jo noen unger gjerne gått hjem allerede. Jeg har aldri hørt om noen andre barnehager som gjør det sånn

Skrevet

Hvis barnet allerede har spist et måltid som tilsvarer det vi vanligvis spiser til middag, f.eks fisk/kjøtt med poteter/pasta og grønnsaker, så lager jeg ikke et kjøtt/poteter-måltid til nei, men noe mye lettere, som omelett, pytt i panne eller annet. Barnet mitt orker ikke to middagsmåltider (og her definerer jeg middag som den type mat man normalt spiser rundt middagstider) om dagen.

Anonymkode: 924a3...28f

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barnet allerede har spist et måltid som tilsvarer det vi vanligvis spiser til middag, f.eks fisk/kjøtt med poteter/pasta og grønnsaker, så lager jeg ikke et kjøtt/poteter-måltid til nei, men noe mye lettere, som omelett, pytt i panne eller annet. Barnet mitt orker ikke to middagsmåltider (og her definerer jeg middag som den type mat man normalt spiser rundt middagstider) om dagen.

Anonymkode: 924a3...28f

hi her

Endelig en som forstår spørsmålet 😅

Det var det jeg tenkte og. Og matlysten er merkbart dårligere. 

Anonymkode: 2e0ed...e11

Skrevet
På 7.8.2018 den 4.28, Anonym bruker skrev:

Er du hi?

Det ville jeg tatt opp med barnehagen, for det er ikke vanlig å servere middag halv 3 i barnehagen, da har jo noen unger gjerne gått hjem allerede. Jeg har aldri hørt om noen andre barnehager som gjør det sånn

Nei. Jeg er ikke hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...