Gå til innhold

Lite informasjon før barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt starter i barnehagen denne uken, men vi har fått null informasjon fra barnehagen på forhånd. Er det normalt? Husker ikke hvordan det var med eldste (som er skolebarn nå). Vi har fått et velkomstbrev hvor det stod oppstartstidspunkt, tildelt avdeling og navn på primærkontakt, men det er alt. 

Så nå holder jeg rett og slett på med å skrive en liste over ting jeg må spørre om. Om dagsplaner, hvordan de ser for seg tilvenning, soving (må vi ha vogn eller ikke), måltider, osv. Kom gjerne med tips hvis dere har noen. Håper kanskje jeg får noe info første dagen, eller kanskje en liten samtale om barnet, men ellers må man jo spørre om det man lurer på :) 

Barnehagen har ikke utarbeidet årsplan enda, så der får jeg ikke hentet noe info slik jeg vanligvis ville gjort. 

Bare lurer på om det ikke er vanlig å få litt mer info før start? Hadde følt meg litt usikker om jeg var førstegangsmamma tror jeg.

Anonymkode: da8f8...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er det å spørre om?

Det er tre dagers tilvenning, du får vel spurt om alt da?

Anonymkode: 12249...217

Skrevet

Jeg tror ikke det informasjonsbrevet som sendes ut fra oss, inneholder så mye mer. Det eneste som vel står som du savner er at de må sove i vogn. De får all informasjonen de trenger på tilvenningsdagene, da får de årsplanen og. Vi har aldri fått klage på at de ikke får informasjon nok.
Hva slags informasjon savner du?

Anonymkode: 90b61...ae8

Skrevet

Dette er jo bare å spørre om når du er på tilvenning, de ansatte vil jo også vite om barnet ditt mens de har tilvenning. Ang vogn og måltider så er det jo litt hva barnet er vant til. 

Har dere hatt møte for nye foreldre før sommeren? Det har både bhg jeg jobber i og den barna mine går i. Da får man mye informasjon.vi bruker også å sende med utstyrsliste i velkomstbrevet samt helseerklæring.

Anonymkode: d4e99...2a2

Skrevet

Vi fikk et skriv med mye av den informasjonen du nevner husker jeg, men jeg lurer på om vi fikk det den første dagen i barnehagen faktisk. Og hvis ikke er det jo ikke verre enn å spørre om det du lurer på. Litt rart at de ikke har gitt noe informasjon om tilvenningsprossessen, men du kan nok regne med det som er normalt: være der sammen med barnet dag 1, muligens også dag 2, for deretter å forlate for en kortere tidsperiode dag 2 eller 3. Uansett skal dere nok bare være der en time eller to den første dagen, så du trenger ikke å tenke på å ha med verken sovevogn, skiftetøy til kurven, flasker og matpakke. Ta med det du trenger til de få timene dere er der sammen, så får du nok resten av informasjon når dere er der! 

Jeg skjønner godt at du har tusenvis av spørsmål, det hadde jeg også, men spar dem til tilvenningen. Det er en flott mulighet til å spørre og grave, og samtidig gi dem all informasjon de trenger om ditt barn! :)

Anonymkode: 9d039...2a7

Skrevet

Jobber som ped.leder på småbarnsavdeling og vi sender et velkomstbrev i april/mai med navn på primærkontakt, dato og klokkeslett for oppstart og info om avdelingen. Vi skriver om hvordan vi ser for oss tilvenningsdagene, avskjeder (aldri gå uten å si hadet) trygghetssirkelen (COS), utstyrliste, matservering og om oppstartssamtale første uke.

Høres ut som deres bhg kunne sendt ut noe mer informasjon, du får sikkert papirer første dagene. 

Anonymkode: 92525...ae7

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber som ped.leder på småbarnsavdeling og vi sender et velkomstbrev i april/mai med navn på primærkontakt, dato og klokkeslett for oppstart og info om avdelingen. Vi skriver om hvordan vi ser for oss tilvenningsdagene, avskjeder (aldri gå uten å si hadet) trygghetssirkelen (COS), utstyrliste, matservering og om oppstartssamtale første uke.

Høres ut som deres bhg kunne sendt ut noe mer informasjon, du får sikkert papirer første dagene. 

Anonymkode: 92525...ae7

Slik informasjon meiner eg at vi og fekk før barnehagestart. Trur ikkje vi fekk det i så veldig god tid før start, men vertfall slik at vi fekk lese igjennom det og planlegge litt før vi kom.. Første dagen tok vi heller ikkje med oss noke anna enn ungen og kun stelleveske om vi fikk bruk for ny bleie mens vi var der, sida vi berre var der 2-3 timer ilag med ungen  :) 

Eg var veldig glad for den informasjonen vi hadde fått på forhånd, for då gjekk det an å få spørre litt rundt det om det var noke vi lurte på :) 

Anonymkode: 8d7ae...31c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...