Anonym bruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Hei alle. I sene tenår/tidlig tjueår hadde jeg et svært anstrengt forhold til vekt og mat, jeg fikk behandling og i dag er jeg absolutt ikke sykelig opptatt av det lengre. Jeg spiser og koser meg med både sunn og usunn mat, har et bevisst, men ikke fanatisk forhold til hva slags mat jeg spiser. Jeg veier meg når jeg kommer på det, kanskje ca annenhver måned. Verden raser ikke hvis jeg veier mer enn forrige gang, men jeg liker det ikke, og hvis jeg vet at jeg har fått noen usunne vaner, så gjør jeg om på dem for å gå ned igjen. Nå skal jeg begynne å trene. Jeg har aldri trent, alltid følt meg dum i fysisk aktivitet og er sjeleglad for at jeg nå har funnet en aktivitet jeg gleder meg til å komme i gang med. Men jeg har fått noen dumme tanker jeg ikke liker. Jeg vet at muskler veier mer enn fett, og at kroppen/proposjoner kan forandre seg når man feks trener styrke. Jeg er ærlig på det: jeg plages litt av tanken på at vekta kan gå opp eller at jeg kanskje vil merke at klærne sitter annerledes/strammere på grunn av muskler. Jeg vet, rasjonelt sett, at dette ikke vil bety at jeg er blitt tjukk. Jeg er allikevel redd for at tankene skal sette seg og føre til et usunt og feil fokus. Ikke døm meg eller fortell meg at dette er et dumt problem. Jeg er fullstendig klar over at dette ikke er et problem sammenliknet med mange andre ting. Jeg er bare redd for at forandringene skal føre til noe som vil bli et problem for meg. Noen som har erfaring eller kloke tanker? Anonymkode: f0803...f6b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Skal hverken dømme eller formane Selv kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver. Og for tre-fire år siden så tok jeg opp trening, og merket raskt effekten. Og plutselig så fikk jeg et usunt fokus... Jeg likte (litt for) godt når fettprosenten gikk ned, og muskel tonus opp. Og jeg kunne bli stresset når jeg ikke fikk trent nok -Da ga jeg meg! Og i dag vet jeg at jeg rett og slett må være forsiktig fordi jeg sliter med å begrense meg når det kommer til kropp og trening. Alt jeg kan si er vær obs, prøv å kose deg, og eventuelt gi deg mens leken er god Anonymkode: 1278e...c13
Anonym bruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Klærne kommer ikke til å stramme pga mer muskler, heller omvendt. Muskler veier mer, men er "slankere". Pass på at du trener for bedre helse og ikke kun for utseendet. Anonymkode: 61cf3...9fd
Anonym bruker Skrevet 4. august 2018 #4 Skrevet 4. august 2018 Tusen takk for svar, begge to 😊 og takk for gode tanker og råd. Jeg trener ikke for utseendet, jeg har bare skjønt at når jeg har en så stillesittende jobb som jeg har, må jeg bevege meg litt ellers😊 og også fordi jeg tror at det å begynne å bruke kroppen på en sunn måte, kan hjelpe meg til å like den bedre. Anonymkode: f0803...f6b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar, begge to 😊 og takk for gode tanker og råd. Jeg trener ikke for utseendet, jeg har bare skjønt at når jeg har en så stillesittende jobb som jeg har, må jeg bevege meg litt ellers😊 og også fordi jeg tror at det å begynne å bruke kroppen på en sunn måte, kan hjelpe meg til å like den bedre. Anonymkode: f0803...f6b Støtter deg på det, en trent kropp er uansett bedre å bo i og penere å se på enn en som er utrent. Har hatt problemstisk forhold til mat og kropp selv, blir fort opptatt av kalorier og vekt, må være påpasselig med kroppsfokuset. Ikke lett når man stadig for komplimenter for at man er slank 😔 Anonymkode: 61cf3...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå