Gå til innhold

Tidenes teiteste krangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i sommer stekte jeg opp en ribbe jeg hadde i fryseren og hadde med i spleiselag hos svigers. 

Det store samtaleemnet var at jeg var rar som ikke stekte den andre jeg hadde også. Den gikk ut for over 1og 1/2 år siden ! ( jeg rydder i frysern jevnlig, men denne ribba ble visst glemt.)

Familien min var på festen også, og de var enige med meg at det var litt drøyt å spise en så gammel ribbe.

Jeg gikk med på å gi den gamle ribba til svigers istedenfor å kaste den. Jeg sa greit, da får dere spise den en dag vi ikke er der.

Nå kommer mammen min hjem fra svigers med ribberester til meg! Ikke søren om jeg spiser den. Og barna mine spiste den til middag i dag mens jeg var hjemme fordi jeg er syk. 

Jeg ble så irritert at jeg pælma maten. 

Jeg er vel ikke helt rar bare fordi jeg ikke spiser så gammel mat? De sa :" Den er jo bare litt harsk. Går så fint så" 

Likte ikke helt at mine små barn spiste det der. Si at noen skjønner meg a ! 🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Lagertha skrev:

Tidligere i sommer stekte jeg opp en ribbe jeg hadde i fryseren og hadde med i spleiselag hos svigers. 

Det store samtaleemnet var at jeg var rar som ikke stekte den andre jeg hadde også. Den gikk ut for over 1og 1/2 år siden ! ( jeg rydder i frysern jevnlig, men denne ribba ble visst glemt.)

Familien min var på festen også, og de var enige med meg at det var litt drøyt å spise en så gammel ribbe.

Jeg gikk med på å gi den gamle ribba til svigers istedenfor å kaste den. Jeg sa greit, da får dere spise den en dag vi ikke er der.

Nå kommer mammen min hjem fra svigers med ribberester til meg! Ikke søren om jeg spiser den. Og barna mine spiste den til middag i dag mens jeg var hjemme fordi jeg er syk. 

Jeg ble så irritert at jeg pælma maten. 

Jeg er vel ikke helt rar bare fordi jeg ikke spiser så gammel mat? De sa :" Den er jo bare litt harsk. Går så fint så" 

Likte ikke helt at mine små barn spiste det der. Si at noen skjønner meg a ! 🙈

Hadde ikke servert ungene mine harsk mat, så er enig med deg :) 

Anonymkode: 62dce...56e

Skrevet

Enig med deg!!

Anonymkode: 9140b...f37

Skrevet

Du får full støtte hos meg. Jeg hadde ikke gitt den til svigersønn heller. Hadde bare sagt at den allerede var kastet, og heller levd med at de syntes det var forkastelig. 

Anonymkode: a5e9c...aff

Skrevet

Så lenge ungene ikke blir dårlige av det synes jeg dette var storm i et vannglass. 

Livet er en lang øvelse i å akseptere at ikke alle gjør de samme vurderingene som en selv. 

Anonymkode: a0ad3...942

Skrevet

Tusen hjertelig takk kjære Damer 😊 

Nå føler jeg meg ikke helt alene og at det jeg som er skikkelig rar. 😊

Jeg skulle ha kastet den , men svigermor er så sterk, at jeg sa greit du skal få den. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge ungene ikke blir dårlige av det synes jeg dette var storm i et vannglass. 

Livet er en lang øvelse i å akseptere at ikke alle gjør de samme vurderingene som en selv. 

Anonymkode: a0ad3...942

Poenget var at jeg sa at de kunne gjerne ta den istedenfor at jeg kastet den, men de får spise den selv. Hun gikk jo i mot meg. Hun møter meg jo ikke på midten. Det var jo jeg som aksepterte at de er anderledes enn meg. 

Skrevet

Let it goooooo....Let it go

Dy burde bare sagt du kastet den. Nå har du indirekte fortalt at du unner svigers mat som ikke er god nok for deg selv..

Anonymkode: 1e10f...aa0

Skrevet

Jeg synes du er rar dersom den faktisk var god. Mat som ikke er vond og som man ikke blir syk av er null stress.

Skrevet
8 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg synes du er rar dersom den faktisk var god. Mat som ikke er vond og som man ikke blir syk av er null stress.

Jeg luktet på den. Luktet ikke vanlig. 

Anonymkode: 1c454...bba

Skrevet
7 minutter siden, Joggesko skrev:

Rise above 

😊 Jeg har svelget så mange kameler, at nå var jeg mett. Skjønner at dette egentlig er et ikke- problem. 

Skrevet
9 minutter siden, Lagertha skrev:

😊 Jeg har svelget så mange kameler, at nå var jeg mett. Skjønner at dette egentlig er et ikke- problem. 

Det høres ut som om du bare må stenge av alle sanser i omgang med svigers for egen mental helses skyld 😬

Skrevet

Hvis ribba var harsk, så er den jo ikke god, men farlig er det jo ikke. Jeg hadde nok ikke servert barna mine harsk ribbe, og de ville ikke spist det heller. Men ellers kunne jeg fint spist  en 1 1/2 år gammel ribbe som ikke var harsk. Den har jo vært frossen. Kanskje svigermor ville vise deg at den var like god? Eller kanskje hun bare er litt slem.

Anonymkode: d3107...2b1

Skrevet

Mitt søskenbarn er en slik som gjerne spiser veldig gammel mat. For to år siden var min søster og jeg på besøk der noen dager, og min søster ble kjempesyk med store smerter i magen. Jeg er ganske sikker på at det var maten (jeg er veldig nøye og oppmerksom og kjøper min egen mat når jeg er der) hun måtte ligge på sykehuset i flere dager og en stund i isolat. Så nei, jeg syns ikke det er rart du blir frustrert. Det er forskjell på hva vi tåler, og det kan føre til sykdom.

Anonymkode: b5919...6cc

Skrevet

Å spise en ribbe som er harsk er det jo ingen som vil, men å kaste en ribbe bare fordi den har ligget 1 1/2 år i fryseren er tull

Anonymkode: 0232c...a70

Skrevet

Æsj, mat som er over et år gammelt går i søpla. Jeg forstår deg godt. 

Anonymkode: 6543d...24b

Skrevet
9 timer siden, Joggesko skrev:

Det høres ut som om du bare må stenge av alle sanser i omgang med svigers for egen mental helses skyld 😬

Takk 😊Det toppet seg med dette etter at hun heromdagen skjelte meg ut foran eldste barnet mitt. Første gang på 12 år hun har stått å gapa til meg.Hun sa så mye slemme ting at jeg begynte å gråte! Jeg er ufør etter ulykke, så hun vet jeg henger etter med klesvask. Mine klær, ikke barnas. Da fikk jeg regla om at jeg ikke bryr meg om barna og at jeg er egoistisk.  Pluss mange stygge kommentarer . Hun er eldst, hun bestemmer. Jeg holder meg vekk. Orker ikke la henne sjefe over oss mer. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt søskenbarn er en slik som gjerne spiser veldig gammel mat. For to år siden var min søster og jeg på besøk der noen dager, og min søster ble kjempesyk med store smerter i magen. Jeg er ganske sikker på at det var maten (jeg er veldig nøye og oppmerksom og kjøper min egen mat når jeg er der) hun måtte ligge på sykehuset i flere dager og en stund i isolat. Så nei, jeg syns ikke det er rart du blir frustrert. Det er forskjell på hva vi tåler, og det kan føre til sykdom.

Anonymkode: b5919...6cc

Uff 💔❤ Det må ha vætt en forferdelig opplevelse! 😢 

Jeg får alltid servert gammel mat hos svigers, og jeg spiser endel av det. Men det er grenser ja. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ribba var harsk, så er den jo ikke god, men farlig er det jo ikke. Jeg hadde nok ikke servert barna mine harsk ribbe, og de ville ikke spist det heller. Men ellers kunne jeg fint spist  en 1 1/2 år gammel ribbe som ikke var harsk. Den har jo vært frossen. Kanskje svigermor ville vise deg at den var like god? Eller kanskje hun bare er litt slem.

Anonymkode: d3107...2b1

Hehe Hun ga meg den ribba på pur f ja. Så en blanding. Jeg sa jeg ikke ville ha den, men fikk den for det. 

Skrevet

Men hvordan visste de om den andre ribba?🤔

Anonymkode: 37aa8...333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...