Anonym bruker Skrevet 3. august 2018 #1 Skrevet 3. august 2018 Jeg har mistet mye hår nå i 3 mnd, veldig mye, uvanlig mye. Dette kan umulig være en av de hårtap-fasene man har. For dette er ille. Men det ikke sånt hårtap at ma får måne, faktisk så er det håret som er ytterst, altså rundt månen jeg mister mest for der har håret blitt kjempe tynt. Den siste tiden har samme området begynt å klø. Men jeg har ingen sår el noe sånt, ingen flass. Har tenkt tanken på sopp men da skal det være flekker med utslett og hårtap der. Etter hva jeg har lest. Jeg har helt siden det begynte tatt ølgjær og b-vitamin med ingen effekt, før når jeg har røytet mye i en periode så har det hjulpet med bare ølgjær. Jeg har prøvd forskjellige shampooer og balsamer for hårtap. Har sluttet å bruke tørrshampoo. Og bruker ellers ingenting av hårprodukter, ikke hårspray, hårgele el annet, aldri hatt det som en vane. Føner håret ca 3 ganger i året og aldri noen annen varmebehandling. Ingen medisiner. Så jeg dro endelig til legen i dag og tok masse blodprøver, hormoner og div div. Er de fine så skal jeg utredes mer. Legen hadde null peiling på hva det kan være. Han er ganske nyutdannet trur jeg. Fastlegen min har mye erfaring men har ferie ut august. Han sa at i en del tilfeller får man aldri svar på hva det er. Joda jeg kunne dratt til legen tidligere men jeg har håpet at det skulle gå over. Men så kom den kløen. Jeg finner hår over alt i leiligheten, masse på gulvet, i senga, sofaen, dusjing er et mareritt. Og jeg har hår bare til skuldrene så det er ikke kjempe lange hår. Vurderer å snaue meg helt. Noen som har opplevd det samme og fant ut hva det var? Jeg er så utålmodig! 😛 Takk for seriøse svar Anonymkode: 57460...fd1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2018 #2 Skrevet 3. august 2018 Kan jo nevne at ølgjær og b-vitamin funker supert på neglene, brynene og vippene. Aldri hatt så lange vipper før Og jeg merker absolutt at legghårene og kjønnshårene voker mye fortere. Og jeg msiter ikke mye av de hårene. Hodehåret vokser ikke fortere. Anonymkode: 57460...fd1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2018 #3 Skrevet 3. august 2018 Håper legen din sjekket stoffskiftet, det kan være årsak. Selv mistet jeg håret i flekker for et par år siden. Det var nok bare stress og underernæring. Så fikk jeg baby nr 2 og mistet masse hår og var trøtt -helt vanlig post partum symptomer, ikke sant? Vel, jeg ga meg ikke, og det viser seg at det var stoffskiftet. (Lavt) Helt ufarlig, og lite å gjøre med hårtapet, men kjekt å vite årsak. Anonymkode: 6335c...c31
Anonym bruker Skrevet 3. august 2018 #4 Skrevet 3. august 2018 Jeg har også mistet mye hår en periode, og tror det var stoffskiftet. Men kun anti-tpo som var skyhøyt. Anonymkode: d107f...ec0
Anonym bruker Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 Jeg har selv alopecia areata (flekkvis hårtap), og i perioder kan jeg miste ganske mye hår. Det kan være mange grunner til det, blant annet stress. Får håpe legen din finne ut av dette, eller du kan eventuelt dra til en hudspesialist siden du også klør på hodebunnen. Anonymkode: aa3c9...49f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2018 #6 Skrevet 4. august 2018 Takk for svar! Stoffskiftet er en av de tingene som jeg tok blodprøve før. Jeg har sjekket stoffskiftet mange ganger før men det har alltid vært fint. Jeg mister ikke håret i flekker men har tenkt på at kanskje kroppen min er stresset pga en kronisk sykdom, jeg er ikke stresset selv. Jeg skal ta en pause fra shampooen jeg bruker for hårtap nå, kan være at det er den som gjør at jeg klør. Eller ikke Anonymkode: 57460...fd1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2018 #7 Skrevet 4. august 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Håper legen din sjekket stoffskiftet, det kan være årsak. Selv mistet jeg håret i flekker for et par år siden. Det var nok bare stress og underernæring. Så fikk jeg baby nr 2 og mistet masse hår og var trøtt -helt vanlig post partum symptomer, ikke sant? Vel, jeg ga meg ikke, og det viser seg at det var stoffskiftet. (Lavt) Helt ufarlig, og lite å gjøre med hårtapet, men kjekt å vite årsak. Anonymkode: 6335c...c31 Men hjelper ikke medisin for stoffskiftet for hårtapet? Anonymkode: 57460...fd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå