Gå til innhold

Dere med gode parforhold. Hvordan hobdtwrer dere partners dårlige sider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha denne mannen og behandle ham pent. Han er super mann, menneske og stefar og far. De positive sidene veier deff over de negative. 

Den negative siden som dreper meg om dagen: han legger seg 04/05 og står opp 13. Hver forbanna dag. Jeg prøver å puste og legge meg kl 23 selv. Men nattammer baby og nest minste står opp 06. 

Gi meg styrke til å ikke gå i strupen på ham... han er sliten, ferien med barna har vart i 7 uker, han jobber og han er ikke sånn hele året. Han trenger tydelig sin space og å være i fred. Men Jesus! Hvordan klarer dere med gode forhold å være rause med hverandres mindre hyggelige sider og trekk?

Anonymkode: 99a11...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håndterer skylle det stå i overskriften 🤪

Skrevet

Skulle! Haha. Trøtt 😱

Skrevet

Så mye space kan man ikke kreve å få med små barn. Det hadde vært utelukket her. 

Jeg håndterer mannens dårlige sider ved å finne ut hvilke sider jeg kan leve med og hvilke jeg ikke kan leve med. Å sitte oppe hele natta og sove bort halve dagen, hvert eneste døgn, er selvsagt uaktuelt. 

Det er lov å stille krav, man må ikke finne seg i alt.

Vi har et veldig godt forhold og har vært sammen i 20 år. Tre barn sammen. 

Anonymkode: 15a9c...363

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mye space kan man ikke kreve å få med små barn. Det hadde vært utelukket her. 

Jeg håndterer mannens dårlige sider ved å finne ut hvilke sider jeg kan leve med og hvilke jeg ikke kan leve med. Å sitte oppe hele natta og sove bort halve dagen, hvert eneste døgn, er selvsagt uaktuelt. 

Det er lov å stille krav, man må ikke finne seg i alt.

Vi har et veldig godt forhold og har vært sammen i 20 år. Tre barn sammen. 

Takk. Hvordan si fra på en hyggelig måte? Jeg er rett før alle bristepunkters mor.

Skrevet

Jeg forsøker å ikke glemme mine egne dårlige sider og feil. 

Jeg er forøvrig også en nattugle som sover lenge. Har ikke småbarn lenger jeg nå da. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Hvordan si fra på en hyggelig måte? Jeg er rett før alle bristepunkters mor.

"Det er helt greit å være B-menneske, men med såpass små barn er du også nødt til å tilpasse deg litt. Å legge seg klokken tolv-ett og stå opp igjen i nitiden er et minimum denne fasen av livet."

Jeg har selv en mann som er ekstremt A-menneske så han har ingenting imot å stå opp med ungene, han sitter våken med kaffekoppen og venter når de våkner. Men jeg står jo opp i 8-9 tiden uansett, det får da være måte på å utnytte hverandres ressurser.

Vi har vært sammen i 20 år og har fire barn sammen. Jeg tror det at vi begge er generøse er en av grunnene til at vi fremdeles er sammen, vi ønsker den andre det beste begge to. Når mannen din er våken hele natta og sover halve dager er han ikke mye generøs.....

Anonymkode: f7642...22e

Skrevet

Noen detaljer må på plass før jeg klarer å gi et godt svar på spørsmålet ditt.

Hvor lenge har dere vært sammen? Er dette et nytt forhold? Er det han du har barn sammen med? Har han vært på ferie med "sine" barn i 7 uker, eller er det dere som har vært på ferie (og er?) med deres felles barn? + din(e)?

Anonymkode: cf399...786

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt utslitt av nattevåk og tidlige morgener. Jeg klarer ikke å ta dette ansvaret alene. Det naturlige ville kanskje være at vi delte likt på dette slik at jeg også får dekket mitt behov for søvn og hvile. Jeg foreslår at vi bytter på å stå opp med ungene, annenhver dag. Hva tenker du om saken?

Skrevet

Som far var jeg kelner, kokk, sjåfør, vaskedame (renholdperson?) osv osv, da min kone ammet. Høres veldig egoistisk ut å legge seg så sent og stå opp så sent. Han skulker jo unna farsrollen ovenfor deg og barnet. Du sier at han ellers jobber og det ikke er slik da. Da er det ingen nødvendighet at det er slik nå heller. Han får heller spille xbox eller se netflix når sneipen sover en lur nå og da på dagtid. 

Det er bare å si det som du ser det. Rolig og saklig. 

Anonymkode: c8c00...92a

Skrevet

Jeg er super b-menneske selv, men man sover da ikke til kl 13 med barn!! Selv tenåringer bør ikke ha en slik døgnrytme.

Du er oppe med deres felles barn i 6-7 timer før han står opp, selv om ingen er i jobn? Det er så egoistisk at jeg ikke har ord for det.

At han ikke tar samme ansvaret for stebarn kan jeg se mer igjennom fingrene 

Anonymkode: 345eb...61c

Skrevet

Jeg har en mann som legger seg kl. 05/06 på morran og står opp 15-1600 hver dag. Vært sånn i flere år. Har ikke jobb, å bidrar relativt lite verken med barna eller huset eller økonomi. Jeg står for alt. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan forandre livsstilen hans men jeg klarer heller Ikke å forlate han. Men snart bør jeg vel ta en avgjørelse da jeg merker at jeg blir sliten for vi må i tillegg være stille når han sover hvis ikke så klikker det for han 😱😨

Anonymkode: 78994...629

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en mann som legger seg kl. 05/06 på morran og står opp 15-1600 hver dag. Vært sånn i flere år. Har ikke jobb, å bidrar relativt lite verken med barna eller huset eller økonomi. Jeg står for alt. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan forandre livsstilen hans men jeg klarer heller Ikke å forlate han. Men snart bør jeg vel ta en avgjørelse da jeg merker at jeg blir sliten for vi må i tillegg være stille når han sover hvis ikke så klikker det for han 😱😨

Det hadde jeg aldri orket!!! 

Anonymkode: 61d25...065

Skrevet
13 minutes ago, Anonym bruker said:

Vil du virkelig at barna skal vokse opp med en naver som forbilde??

Dere gambler virkelig med deres barns fremtid og arbeidsmoral 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er super b-menneske selv, men man sover da ikke til kl 13 med barn!! Selv tenåringer bør ikke ha en slik døgnrytme.

Du er oppe med deres felles barn i 6-7 timer før han står opp, selv om ingen er i jobn? Det er så egoistisk at jeg ikke har ord for det.

At han ikke tar samme ansvaret for stebarn kan jeg se mer igjennom fingrene 

Kjære vene. Det er da virkelig ikke noe problem om tenåringer sover til 13 midt i sommerferien! 

Med mindre barn får du kreve at han står opp tidligere HI. 

Anonymkode: 9d0c7...767

Skrevet

😳

Anonymkode: 9d0c7...767

Skrevet

Åh herlighet, det er forbildet sitt det tenker jeg...

Anonymkode: f7642...22e

Skrevet

Din situasjon hadde jeg ikke tålt. Det er ansvarsfraskrivelse, ikke en dårlig side. Han legger alt på deg, og setter sine behov foran både barn og partner. 

Min har selvfølgelig dårlige sider, og det har også jeg. Man må velge sine kamper, og hvordan man tar kampene. Har det innvirkning på oppdragelsen av barna, velger jeg de kampene framfor hva jeg kan jobbe med å tåle. Feks, han er fæl til å kaste ting rundt i rommet, noe jeg ikke vil barna skal lære, de skjønner ikke forskjellen på et par sokker og en hard leke (de er 3 og 6). Jeg svelger at han alltid setter oppvask på benken og ikke inn i maskinen med én gang. Den kampen tar jeg når barna har lært å ikke kaste ting, og de skal begynne å sette inn i maskinen selv(jeg har selvfølgelig sagt ifra, men er ikke noe jeg maser om).

Anonymkode: a2452...77d

Skrevet

Jeg sier ifra at det er leggetid jeg hehe. De periodene han ikke klarer å styre leggetiden så bare overstyrer jeg rett og slett. Han blir litt snurt men det tåler jeg. 

Anonymkode: 59973...627

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...