Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Har vært inne på en gruppe og leste. Først tenkte jeg «at folk gidder». Bruke så mye energi og fritid på å skrive hatmeldinger om barnevernet, legge ved masse link, saksdokumenter osv. En annen tanke jeg fikk, «hva om det er noe sannhet i alt det negative?» Hva tror dere? Anonymkode: 5db31...aa7
graa Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 4 minutes ago, Anonym bruker said: Har vært inne på en gruppe og leste. Først tenkte jeg «at folk gidder». Bruke så mye energi og fritid på å skrive hatmeldinger om barnevernet, legge ved masse link, saksdokumenter osv. En annen tanke jeg fikk, «hva om det er noe sannhet i alt det negative?» Hva tror dere? Anonymkode: 5db31...aa7 Jeg forstår godt at de folka der inne har problemer med bv. De fleste virker ikke spesielt oppegående, for å si det pent.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 3 minutter siden, graa skrev: Jeg forstår godt at de folka der inne har problemer med bv. De fleste virker ikke spesielt oppegående, for å si det pent. Nei de gjør ikke det. Det er noen få som er mest aktive, men de har veldig mange medlemmer da. Reagerte litt på det også. Anonymkode: 5db31...aa7
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vært inne på en gruppe og leste. Først tenkte jeg «at folk gidder». Bruke så mye energi og fritid på å skrive hatmeldinger om barnevernet, legge ved masse link, saksdokumenter osv. En annen tanke jeg fikk, «hva om det er noe sannhet i alt det negative?» Hva tror dere? Anonymkode: 5db31...aa7 Barnevernet er ikke feilfrie. Så i noen av de sakene er det nok noe sannhet om i andre saker full sannhet. Anonymkode: df235...e19
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet er ikke feilfrie. Så i noen av de sakene er det nok noe sannhet om i andre saker full sannhet. Anonymkode: df235...e19 Men dersom bv har tatt feil i noen saker, da vil jo det bli oppdaget til slutt? Saker går jo gjennom flere instanser, og dersom man mener det er feil så kan man klage osv. Foreldrene får vel barna sine hjem igjen? Selv om det er traumatisk for både barna og foreldre Anonymkode: 5db31...aa7
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men dersom bv har tatt feil i noen saker, da vil jo det bli oppdaget til slutt? Saker går jo gjennom flere instanser, og dersom man mener det er feil så kan man klage osv. Foreldrene får vel barna sine hjem igjen? Selv om det er traumatisk for både barna og foreldre Anonymkode: 5db31...aa7 Spørs hvor god råd noen har til advokater og div. Kommer også an på om man har psyken til å kjempe såpass mot en instans som har så mye makt. Anonymkode: df235...e19
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #7 Skrevet 2. august 2018 Klarer ikke ta sånne grupper seriøst. Anonymkode: 90a4a...fb0
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Klarer ikke ta sånne grupper seriøst. Anonymkode: 90a4a...fb0 De kommer jo ingen vei med dette? Anonymkode: 5db31...aa7
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #9 Skrevet 2. august 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vært inne på en gruppe og leste. Først tenkte jeg «at folk gidder». Bruke så mye energi og fritid på å skrive hatmeldinger om barnevernet, legge ved masse link, saksdokumenter osv. En annen tanke jeg fikk, «hva om det er noe sannhet i alt det negative?» Hva tror dere? Anonymkode: 5db31...aa7 Tenker at det ikke er svart- hvitt, og at man er for enkel dersom man tror at barnevernet er forferdelige, eller tror at de alltid tar riktige beslutninger. Det vil nok alltid være sannhet i en viss andel negative historier. Men jeg tenker samtidig at det er en marginal gruppe med dårlige antenner som er aktive i offentlige negative barnevernsgrupper på Facebook, og at de ikke er representative for noe som helst. Anonymkode: ab34b...570
catla Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 Tror ikke det hjelper med en god og dyr advokat dersom det er virkelig grunnlag for omsorgsovertagelse.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #11 Skrevet 2. august 2018 11 minutter siden, catla skrev: Tror ikke det hjelper med en god og dyr advokat dersom det er virkelig grunnlag for omsorgsovertagelse. Enig i det. Samtidig kan nok en dårlig advokat være en stor ulempe. Anonymkode: ab34b...570
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #12 Skrevet 2. august 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men dersom bv har tatt feil i noen saker, da vil jo det bli oppdaget til slutt? Saker går jo gjennom flere instanser, og dersom man mener det er feil så kan man klage osv. Foreldrene får vel barna sine hjem igjen? Selv om det er traumatisk for både barna og foreldre Anonymkode: 5db31...aa7 Ja, det er svært mange saker årlig der dette skjer, men det kan ta opp mot ett år før en slik sak kommer opp etter det jeg har forstått. Ellers er det nok ikke slik at 100% av tilbakeføringene er rett avgjørelse heller... Anonymkode: ab34b...570
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #13 Skrevet 2. august 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er svært mange saker årlig der dette skjer, men det kan ta opp mot ett år før en slik sak kommer opp etter det jeg har forstått. Ellers er det nok ikke slik at 100% av tilbakeføringene er rett avgjørelse heller... Anonymkode: ab34b...570 Svært mange saker? Høres ikke bra ut. Anonymkode: 5db31...aa7
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #14 Skrevet 2. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Svært mange saker? Høres ikke bra ut. Anonymkode: 5db31...aa7 Ja, men det enda flere saker der overtakelsen blir stående.... Anonymkode: ab34b...570
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #15 Skrevet 2. august 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men det enda flere saker der overtakelsen blir stående.... Anonymkode: ab34b...570 Jo, heldigvis. Men jeg tenker at saker hvor det er omsorgsovertagelse er saker som er vanskelige fra før av. Saker hvor barnevernet undersøker en bekymringsmelding og ser at alt er på stell er saker som er enkle å vurdere. Anonymkode: 5db31...aa7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2018 #16 Skrevet 3. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, men det enda flere saker der overtakelsen blir stående.... Anonymkode: ab34b...570 Dette er jo bare en påstand du kommer med. Du må jo belegge den. Du kan like godt påstå at månen er en grønn ost. Anonymkode: 13599...9d9
Anonym bruker Skrevet 4. august 2018 #17 Skrevet 4. august 2018 Barnevernet gjør feil, men det er altså begge veier. Både når det gjelder å ikke gripe inn der de burde ha gjort det med x antall bekymringsmeldinger og vitner etc. men også ved å gripe inn der det ikke var nødvendig. Da snakker jeg ikke om å følge opp bekymringsmeldinger, men å frata foreldre omsorgen for barnet når det egentlig ikke var noe grunnlag. Det er også solskinnshistoriene om barna som ikke hadde det bra hjemme og fikk hjelp til å komme seg vekk og de foreldrene som trengte hjelp og ble møtt med forståelse og gode hjelpe tiltak fra bv - uten at barna ble tatt. Så det finnes positive og negative historier både med barn som blir fratatt og når barna forblir hjemme. Jeg er en av disse som HATER barnevernet, men som har troa på at de muligens kan forbedres. Jeg sliter med tilliten min, har angst og er direkte redd de grunnet dårlige erfaringer og traumer. Både fra da jeg var barn, men også når jeg selv fikk barn. Barnet mitt ble fratatt en periode uten tilstrekkelig grunn. De innrømmet å ha gjort en feilvurdering og ga meg tilbake barnet mitt. Det er SVÆRT sjeldent bv innrømmer feil, i enkelte tilfeller nekter de å innrømme det selv når det er tydelig og starter en krig uten like for å skjule det. Den saken med tvillingene i fjor er jo et perfekt eksempel på det. Jeg syns det er nødvendig med barnevernet. Kanskje ditt barn ikke lider noe nød og at man føler det var krenkende den gangen barnevernet faktisk trodde det og startet en undersøkelsessak, men det finnes barn som både er vitne og blir utsatt for vold og seksuelle overgrep i hjemmet, barn som lever i andre form for alvorlige omsorgssvikt. Disse barna trenger noe som verner de fra alt dette og har makta til å hjelpe de! Det man ofte ser i disse innleggene og gruppene som er i mot barnevernet er at fokuset er på en selv: «Stakkars meg. Jeg mistet barnet mitt og jeg kan ikke leve uten h*n! Vekk med barnevernet». Feil. Barnet skal ALLTID være i fokus. Jeg misliker også disse videoene av bv som bortfører barna. Fordi foreldrene i disse videoene tenker ikke på barnas beste der og da. Noe som er å veilede de gjennom en så ‘’kaotisk’’ situasjon. Blir DU urolig, så blir barna urolig. Sånn er det bare og det er ikke godt for noen. Syns jeg det barnevernet gjorde er greit til tross for beklagelsen? Absolutt ikke. Barnet mitt sliter fortsatt med traumer nå som jeg prøver å hjelpe h*n gjennom. Det er foreldrene som sitter igjen med traumatiserte, redde barna på grunn av feilene barnevernet gjør. Det er ikke greit. Det er ikke rom for å gjøre feil i en jobb som dette for det er faktisk snakk om liv og fremtiden. Jeg er i mot å fjerne barnevernet. Systemet må bare bli bedre... Anonymkode: 7bb5a...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå