Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Sønnen min fant en flått på innsiden av låret. Han tok den ut før han sa noe, så jeg fikk ikke sett den, men den satt fast med «hodet» i følge ham. Nå har han badet flere ganger om dagen og dusjet hver kveld, så jeg kan ikke tenke meg at den har sittet der så lenge. Han fant den i formiddag og det er som et bittelite rødt stikk der den satt, ingen hevelse eller rød ring eller noe. Hadde dere vært bekymret? Anonymkode: d262d...3bc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Nei. Både jeg og ungene har hatt flere flått i sommer. Det er vanlig at det er litt rødt akkurat der flåtten bet. De neste ukene skal dere følge med på om det blir en rød ring rundt bittet, da må han ha antibiotika. Men det skjer sjelden altså. Anonymkode: 22a78...2bb
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Ta et bilde av det, og pass på at det ikke blir større. Følg med i dagene framover, både på stikksted og allmenntilstanden. Du kan også ringe legevakta og høre hvordan du skal forholde deg. Anonymkode: 9ece7...94e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2018 #4 Skrevet 2. august 2018 Jeg hadde ikke vært bekymret. Har lært av barnehagen å tegne en ring med kulepenn rundt bittet, da ser du om det endrer seg. Her plukker vi flått av ungene hele sommeren. Anonymkode: 783d0...717
soleia Skrevet 2. august 2018 #5 Skrevet 2. august 2018 Nyttar ikkje å gå rundt og vere bekymra, men følg med om det skulle bli raudt rundt innstikket, og ta det evt derifrå. Ein liten raud prikk etter stikket er vanleg, og udramatisk. Er fleire i familien vår som har vore på antibiotikakur pga stor, raud ring rundt flåttbitt dei siste åra. Hadde ikkje eingong sett flåtten som må ha bite eldstemann, men legen var rimelig sikker i si sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå