Gå til innhold

Arv av hytte på forskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan  ting fungerer angående forskudd på arv. I dette tilfelle en hytte. 

Mannen og søsteren hans skal kanskje få arve hytta til foreldrene sine i forskudd. Men det er noe lån igjen som vi må overta. Samboeren min mener at om vi gifter oss, vil hans del bli min også? Jeg blir gjerne med på lånet så lenge jeg også står som eier  av hytta. Men jeg tror ikke det er så enkelt som å gifte seg. Og jeg kan jo ikke arve hans foreldre. 

Noen som vet litt om dette? 

Anonymkode: 4c8f1...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arv er som regel alltid særeie såfremt han ikke overfører halve hytta til deg i ettertid.

Skrevet

Arv er særeie, og hans del av hytta blir ikke automatisk også din selv om dere gifter dere. Skulle dere siden bli skilt, vil ikke hytta bli regnet inn i fellesboet som dere skal dele. 

Anonymkode: e18db...3dc

Skrevet

Alltid særeie på arv, den blir ikke din selv om dere gifter dere.

Men det er litt spesiel når det fremdeles er gjeld på hytta, for i et ekteskap er det sånn at verdier dere bygger dere opp sammen er felleseie. Så gjelden dere betaler så lenge dere er gift skal du ha halvparten av verdien for.

Ville hørt med en advokat her for sikkerhets skyld, det er ikke bare bare med en hytte han eier sammen med søsteren sin, som det fremdeles er gjeld på. Er nok noen feller man kan gå i her, både den ene og den andre.

Anonymkode: b3bd6...e74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...