Gå til innhold

Tenåringen min skyr ordentelige venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tenåringsdatter som skyr å være sammen med ordentelige venner. Jeg foreslår både den ene og den andre venninnen.. men hun vil heller være sammen med andre.. gjerne folk hun nettopp har blitt kjent med, eller som ikke er bra for henne. Hun sier hun ikke liker noen på skolen/i klassen. man kan ikke tvinge henne til å like noen.. men på en hel skole må det da være en eller annen ordentelig venn/veninne. : ( Noen nekter jeg henne faktisk å være sammen med av god grunn. Hun har hatt mange veninner.. men det virker som alle er for kjedelige for henne.. bytter ofte venner. Vi har et hwlt vanlig fint hjem men har nesten aldri noen på besøk. Har hatt mange samtaler om det å holde på gode venner osv.. men ingenting synker inn. Hun har også vært lenge hos psykolog pga andre ting og adhd diagnose. så de har også snakket med henne. Noen som har noen tips? jeg er rådvill og desperat.. redd hun ender opp som narkoman skal hun fortsette slik hun gjør.. jeg er livredd... er dette typisk adhd? (Dette er veldig nytt for meg.) Trenger sårt litt gode ord eller tips til hva jeg kan gjøre. Føler at det er en kamp om å holde henne unna de og de ungdommene.. sliten. 

Anonymkode: 8fe9e...c72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ADHD selv og selv om jeg forstår bekymringene dine Er det ikke du som bestemmer hvem som er datteren din sine «ordentlige» venner. De min mor ville jeg skulle være sammen med aksepterte på ingen måte meg, jeg måtte ha underkastet meg fullstendig om jeg skulle ha sjangs til å få innpass, men det så ikke hun. For min selvfølelse var det mye bedre å være sammen med folk som ikke så ned på meg.

Anonymkode: 2acbc...fa7

Skrevet

Hva karakteriserer en ordentlig venn?

Jeg har alltid hatt mange bekjente. Men jeg følte meg aldri helt hjemme blant dem på skolen. Jeg hadde andre interesser, og syns det var mye drama mellom jentene på skolen.

Jeg fikk venner blant «rockerne» i byen. De kom sammen fra hele byen, bundet sammen av interessen for musikk, rollespill og andre interesser som jeg ikke fant hos noen på skolen

De hadde farget hår, piercinger, dreads, tattoos.. og mange så på oss ned et skjevt blikk..

Men det er vel ingen som har vært så opptatt av rettferdighet og inkludering som den gjengen.. og det forekom ikke baksnakking eller skittkasting.. det var absolutt ikke tolerert.. 

Så i min verden var det disse som var de ordentlige vennene, og ikke «jentene med perleøredobber» som fremsto som foreldrenes drøm, men som kunne være ufattelig kjipe når foreldrenes blikk ikke var på dem..

Anonymkode: f0683...5b3

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ADHD selv og selv om jeg forstår bekymringene dine Er det ikke du som bestemmer hvem som er datteren din sine «ordentlige» venner. De min mor ville jeg skulle være sammen med aksepterte på ingen måte meg, jeg måtte ha underkastet meg fullstendig om jeg skulle ha sjangs til å få innpass, men det så ikke hun. For min selvfølelse var det mye bedre å være sammen med folk som ikke så ned på meg.

Anonymkode: 2acbc...fa7

Tror det ligger mye her. 

Se gjerne Tony Attwoods foredrag om aspergers hos jenter på youtube. Han forklarer det på noenlunde samme måte. 

Anonymkode: 75065...400

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...